Pozwolę sobie rozwiać wątpliwości.
Kolega
piotrauto posiada żarówkę 4W czyli jest to żarówka T4W (z cokołem)
Ogólnie taką żarówkę wymienia się pojedynczo, ale rzeczywiście dobrze jest wymienić je parami gdyż może występować różnica w sile światła (efekt zadymionej żarówki, popularny temat przy W5W)
Żarówki świateł głównych H4, H1, H7, HB3, HB4, można również wymienić pojedynczo jednak pojawić się może taki sam problem jak wyżej. Do tego żarówki różnych producentów mają minimalnie inną barwę świecenie i inną jasność. Osobiście zmieniam pojedynczo
Odnośnie sprawdzenia ustawień reflektorów po wymianie żarówki, powinno się to wykonać z 2 powodów:
1, czasem przy wymianie właściciel wyczepi lustro odbłyśnika i nie ma o tym pojęcia, co można wykryć po sprawdzeniu.
2, często właściciel pojazdu źle montuje żarówkę, odwrotnie lub krzywo, taka nieprawidłowość jest do wykrycia podczas sprawdzenia urządzeniem kontrolnym.
Krzywo zamontowana żarówka powoduje czasami wytopienie plastikowych elementów reflektora!!! wtedy cała lampa do wymiany a koszt....
Żarówki xsenonowe (żarniki) wymieniamy parami !!! liczba godzin takiego żarnika jest w zasadzie taka sama więc po kilku dniach lub tygodniach przepali się kolejna (chyba że już była wymieniana 1 sztuka
![Very Happy :D]()
)
Zdjęcie
zderzaka i reflektorów jest konieczna przy wymianie żarówek-żarników w aucie OPEL VECTRA C
Nie można dotykać szkła żarówki np: H4 bo może się przepalić !!! niby teoria a jednak, nasze ręce są tłuste i pozostawiamy tłuszcz na żarówce który się "gotuje" na żarówce, co w skrócie doprowadza do przepalenia.