Przepisannie

14 Maj 2014, 17:25

Witam Wszystkich.
Ojciec kupił auto pół roku temu, Opłacił wszystkie tzw opłaty, jednakże nie wymienił dowodu rejestracyjnego na siebie. Dalej jest na gościa który go sprzedał. Teraz chce przepisać samochód na mnie. Ja jeżdżę tym autem w Norwegii. Tak więc, mam dowód innego właściciela, ubezpieczenie na ojca. W Polsce będę tylko przez 2 dni i chciałbym/ muszę to załatwić. Słyszałem że muszę się zapisać internetowo na spotkanie. Mieszkam w Szczecinie. Pytanie moje brzmi (bo jestem zielony :cry: )
- co najpierw powinienem zrobić?
Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki.
keamel
Obserwowany

Auto: opel

15 Maj 2014, 09:42

Jeśli samochód od oja to umowa powinna być "darowizny", wtedy trzeba opłacić podatek, po czym można rejestrować. W 2 dni tego nie załatwisz. Chyba, że da się zrobić tak, żeby nowy dowód wysłali pocztą. Do tego czasu będziesz jeździł z dowodem tymczasowym.

W razie nieścisłości proszę innych forumowiczów o skorygowanie.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2014, 10:07

kamil638 napisał(a):W razie nieścisłości proszę innych forumowiczów o skorygowanie.

Się robi - do ok. 9000 od ojca się nie płaci podatku od darowizny, a powyżej to zależy od szefa US - może odstąpic od pobrania..
DR musi byc wymieniony, potem darowizna i wpis w WK do DR - i do KP jeśli autko ją posiada..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

17 Maj 2014, 10:09

keamel napisał(a):Opłacił wszystkie tzw opłaty, jednakże nie wymienił dowodu rejestracyjnego na siebie.