29 Cze 2014, 08:11
W urzedzie do wyrejestrowania potrzebne są mały i duzy dowod rejestracyjny, dowod osobisty, opłacone ubezpieczenie przejazdowe i odkrecone tablice. Ja ubezpieczyłem za pośrednictwem ADAC, co kosztowało 80 Euro na 15 dni. Trzeba sie zglosic z kwitkiem o ubezpieczeniu do wydz. komunikacji, pani unieważnia duzy stary dowod rejestracyjny i nam oddaje a mały zabiera. Na ich miejsce wydaje nowe dwa. W miejscu badania techicznego pisze, to co bylo w starym. W moim przypadku byl to marzec, wiec obejmowało to owe 15 dni na przwiezienie do Polski i przerejestrowanie. Wychodzi tez na parking sprawdzic nr nadwozia. Ponadto trzeba zapłacić za owe 15 dni miesieczny podatek od auta. Podatek samochodowy w Niemczech to skomplikowana historia. Placi sie go rocznie w momencie zakupu i generalnie zależy od emisji spalin (wielkosc silnika i norma Euro jaka spelnia auto), w praktyce jest wysoki dla diesli i dla aut starszych. W moim przypadku wyszło 26 Euro (diesel, prawie 2 L i norma Euro3). Jesli mamy konto w banku niemieckim, to je podajemy a oni go po prostu nalicza i sciagna z konta po ok. miesiacu. Jesli nie mamy, to zle, bo musimy isc do urzedu skarbowego i tam zaplacic z gory i przyniesc kwitek. Zapłaciłem za wyrejestrowanie i czerwone tablice eksportowe 144 zł. Tablice wytlaczaja na miejscu na podst. tego co urzedniczka wpisala w dowod. Odradzono mi tablice i ubezpieczenie 5 dniowe, jaki biora przerejestrowujacy w Niemczech, bo takie ubezpieczenie nie dziala za granica.
[link do autocentrum.pl wygasł]