Przerywa na ciepłym silniku Clio 1.2 8v

12 Maj 2017, 19:30

Witam, ponieważ ciężko mi znaleźć tę samą przyczynę w innych tematach, zakładam nowy wątek.

Jestem dość zadowolonym posiadaczem clio II 1.2 wersji ośmio zaworowej D7f 722 44kw. Jest to mój pierwszy samochód i choć nie jest to rakieta, strasznie go polubiłem. Po ostatnich naprawach ( przepustnica - sterownik i sonda lambda ) samochód jeździł prawidłowo. Ostatnio jednak dolega mu dziwna przypadłość. Mianowicie kiedy silnik się nagrzeje ( po przejechaniu około 7-8 km) silnik zaczyna dziwnie szarpać. Występuje to zarówno na biegu jak i na luzie. Jeśli go zostawię na luzie, obroty skaczą a po pewnym czasie gaśnie. Wygląda to jakby samochód nie dostawał przez chwilę paliwa. Po zgaszeniu silnika problem znika, ale pojawia się ponownie po chwili. Wymieniłem czujnik wału korbowego, jednak okazało się że to nie tu leży problem. Mechanik zawiesza ręce i mówi że trzeba by długo kombinować, aby stwierdzić co to może być. Dodam że jeżdżę na benzynie, nigdy nie była montowana w nim instalacja lpg, a na liczniku ćwierć milona przebiegu.

Tak więc zwracam się z prośbą do Was drodzy forumowicze, czy ktoś miał podobny problem?
Loczysty
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 05 2016
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault clio II
Silnik: 1.2 8v D7f 722 44kw
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Maj 2017, 19:49

Przewody zaplonowe i swiece nowe?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Maj 2017, 00:18

Za mojej kadencji jeszcze nie wymieniane. Właśnie myślę o ich zmianie. Przy okazji może olej, mimo iż ponoć był wymieniany w grudniu, to na taki nie wygląda. W takim razie je wymienię i zobaczymy co dalej. To auto dopiero uczy mnie mechaniki, więc dziękuje za zwrócenie na to uwagi. Swoją drogą, czy przed wymianą oleju warto wypłukać silnik tymi słynnymi specyfikami?
Loczysty
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 05 2016
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault clio II
Silnik: 1.2 8v D7f 722 44kw
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Maj 2017, 03:56

Jesli jestes pewien uszczelnien silnika to mozesz ale mysle,ze wystarcsy olej dobrej jakosci,Renault zaleca 10W40,ja do niego lalem 5W40,Castrola Magnateca nie polecam,mial tendencje do przeciekania,wlej sobie Valvoline max life 4W40,pomysl tez o regulacji luzu zaworowego w ten sposob pozbylem sie nierownej pracy silnika,auto stalo sie cichsze i mocniejsze.To swietne silniki.Pomysl tez o konserwacji,ruda lubi blachy papac.Rozrzad tez wymien wraz z pompa.Polecam zestaw HEPU.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Maj 2017, 03:57

Tzn.10W30,taki olej zaleca Renault.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Maj 2017, 13:36

Zacząć należałoby od wymiany świec i ewentualnie przewodów WN. Warto też wymienić filtr paliwa oraz ajrzeć do samej pompki paliwa - jest na niej siateczka, która pełni swego rodzaju filtr. Jak w baku będzie dużo soyfu ( nie wiadomo jakie i gdzie tankował paliwo poprzedni właściciel ), to też może być taki objaw. Dodatkowo po wymienie filtra i sprawdzeniu siateczki na pompce, warto sprawdzić ciśnienie paliwa.
Co do oleju - jeżeli nic się z nim nie dzieje, ciśnienie jest prawidłowe ( mechanik bez problemu może je zmierzyć ) to nie ma sensu kombinować z różnymi specyfikami, płukankami itd. Lać olej taki jaki zaleca producent silnika i wszystko w temacie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Urban Concept Spyder - samochód studyjny
    Samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder, gwiazda Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w 2011 r. we Frankfurcie, stanowi konkretną propozycję dla mobilności jutra. W swoich założeniach przeznaczony jest dla nowoczesnego ...

31 Maj 2017, 21:51

Dziękuję za pomoc. Okazało się że gdy jest wilgotno, iskra aż skacze po przewodach. Rozrząd mam zrobiony na samym początku, ponieważ pompa się zatarła i cudem dojechałem do warsztatu bez uszkodzenia silnika. Olej wymieniam w lipcu, ponieważ na razie znalazłem pracę (co będę po maturach przed studiami w domu siedział - trzeba zarobić na ten samochód i parę rzeczy na studia ) i musiałem go zostawić znajomemu. To samo tyczy się się właśnie przewodów i świec. Regulacja zaworów również. Ostatnio przeszedł przegląd bez zarzutu - podwozie zdrowe, Ruda nie chrupie go prawie nigdzie (z wyjątkiem miejsca gdzie uszkodził go poprzedni właściciel przy wymianie koła, ale już się tym zajmuje znajomy u którego zostawiłem swoje Clio na te 2mies. - szlifierka, podkład z cynkiem). Muszę jednak wymienić tarcze i klocki z przodu, bo są naprawdę słabe, a na stacji prosili żebym zrobił to jak najszybciej bo może być nieciekawie. Myślę że komplet z Bosha klocki i tarcze za 200 zł to rozsądny wybór, bo widząc nazwy takie jak kraft, czy metteli za 100zł aż się boję. Chociaż zastanawiam się nad tarczami wentylowanymi +70zł również z bosha , ale nie wiem czy jest to opłacalne przy jego masie i mocy. W każdym bądź razie chciałem Wam wszystkim podziękować za pomoc, bo z dnia na dzień coraz mocniej kocham ten samochód, a dzięki Wam będzie on jeździł jeszcze długo - a w razie potrzeby na pewno jeszcze tu wrócę :) .
Loczysty
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 17 05 2016
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Renault clio II
Silnik: 1.2 8v D7f 722 44kw
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999