Przerywanie, na gazie. Szarpanie na benzynie i gazie

17 Lip 2021, 13:24

Witam mam problem z audi 80 b4 2.0 abk + lpg stag. Auto czy to ciepłe czy zimne zaczęło przerywać na gazie przy mocnym wciśnięciu pedału gazu od 2 do 4 biegu w okolicach 4-5tyś obrotów coś przerywa i niebezpiecznie się nią wyprzedza. Od kilku dni zauważyłem że ruszając na samym sprzęgle auto szarpie mocno tak jakby coś blokowało się.
Dodatkowo zauważyłem że pedał sprzęgła podczas jazdy w korku na 1 lub 2 bez dodawania gazu/z gazem potrafi drgać, widać również, że lewarek zmiany biegów lekko wibruje. Kierownica też potrafi wibrować lekko po przełączeniu na gaz. Słychać przegub z lewej strony. Już nie wspominam, że auto potrafi zrobić 2-3 kangurki jak się odejmie gaz przy niższych obrotach. Auto również przy spadaniu z obrotów czasami się lekko zdławi nie wiem jak to opisać obroty spadają za nisko i trzęsie budą przez chwilę.
Co może być przyczyną ww objawów ? Poduszki silnika, skrzyni? Przepływomierz? Przeguby wewnętrzne/zewnętrzne? sprzęgło/docisk? Gaz do regulacji? wymiana filtrów paliwa/od gazu? listwa wtryskowa? Jakieś nieszczelności w układzie dolotowym? Przepustnica? źle ustawiony rozrząd?
Dodam tylko, że na kompie brak błędów, świece przewody aparat palec zapłonowy wszystko jest nowe. Zapłon ustawiany zgodnie ze sztuką przy użyciu lampy więc jest dobrze ustawiony.
janekkauto
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2020
Auto: Audi 80 B4
Silnik: 2.0E 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lip 2021, 11:23

janekkauto napisał(a): Auto czy to ciepłe czy zimne zaczęło przerywać na gazie

Zimne nie może przerywać na gazie, bo na gaz powinno się przełączyć dopiero jak się zagrzeje do minimum 20 stopni. Chyba, że nawet zimny silnik przełącza się na gaz, to zapewne będzie do regeneracji, a nawet wymiany reduktor gazu.
Rozumiem, że na benzynie te objawy nie występują?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2021, 14:47

Auto szarpie na benzynie i gazie i problem raczej nie leży w układzie zapłonowym, bo niezależnie od temperatury szarpie w korku czy podczas ruszania. A na gaz auto przełącza się samo po jakichś 5min jak się trochę zagrzeje.
janekkauto
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2020
Auto: Audi 80 B4
Silnik: 2.0E 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lip 2021, 14:48

Tylko zastanawia mnie dlaczego mi zaczęło szarpać na gazie przy wysokich obrotach 4-5tyś na 3 - 4 biegu auto zaczyna przerywać na pb jest ok
janekkauto
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2020
Auto: Audi 80 B4
Silnik: 2.0E 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

18 Lip 2021, 16:03

Jeżeli szarpie na benzynie i na gazie, to nie jest to wina układu zasilania paliwem. Pozostaje więc układ zapłonowy, co jest najczęściej spotykaną przyczyną szarpania oraz ewentualnie mapa wtrysku paliwa, co też się. zdarza, ale rzadziej. Przyczyną może też być jakiś czujnik z układu sterowania silnika. Na benzynie sterownik benzynowy sobie odpowiednio skoryguje dane, ale na gazie już sterownik gazu nie da sobie rady.
Jeżeli uważasz, a raczej jesteś pewny na 100%, że to nie układ zapłonowy, to podjechać do mechanika na diagnostykę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lip 2021, 16:07

Mechanik ustawiał zapłon na słuch, więc nie będę korzystać już z usług takich czarodzieji
Będę zmieniał przeguby poduchy silnika skrzyni,ale przed tem sprawdzę rozrząd i przepływomierz, bo odkąd auto kupiłem jeździło z tym problemem.
janekkauto
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 20 08 2020
Auto: Audi 80 B4
Silnik: 2.0E 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

19 Lip 2021, 09:14

janekkauto napisał(a):Mechanik ustawiał zapłon na słuch, więc nie będę korzystać już z usług takich czarodzieji

Jaki mechanik :?: To żaden mechanik, skoro nie stać go na interfejs czy lampę. Zwykły garażowy Janusz....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lip 2021, 07:55

Jak w 2021 można coś na słuch ustawiać ?? A na oko?A na oko to chłop w szpitalu umarł...Jeszcze mi powiedz,że zapłaciłeś za taką usługę...
droszczrek
Obserwowany
 
Posty: 2

26 Lip 2021, 14:55

droszczrek napisał(a):Jak w 2021 można coś na słuch ustawiać ?
Jak widać jeszcze można :)

Sprawdź dokładnie układ zapłonowy, kable i świece no i trzeba tu poprawnie ustawić zapłon i to nie na słuch.

Najpierw uporaj się z silnikiem i dopiero później zabierz się za pozostałe sprawy. Proponuję nie przełączać na gaz tylko wszystko sprawdzać przy jeździe na benzynie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10129
Zdjęcia: 35