Przesiadka na cos większego

28 Maj 2015, 09:39

Cześć, planuje kupić większy samochód (sedan / coupe). Moimi typami są bmw e46 oraz lexus IS. budżet to około 15 tys. Jakie inne auta byście mi polecali i co powinienem wiedzieć o bmw i lexusie?
navikrzysiek
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

28 Maj 2015, 14:12

Ja bym ci polecał bmw e39. jakieś 523 czy cos :naughty:
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

28 Maj 2015, 14:39

Nie ukrywam że szukam też czegoś do 2.0 i w gazie najlepiej ;) jak silniki 2.0 bmw znoszą gaz?miał ktoś kiedyś styczność?
navikrzysiek
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Nie mam

28 Maj 2015, 16:55

Rozpatrywałem te dwa modele i kupiłem Lexa ;)

Lexusa dostaniesz tylko IS 200 z początku produkcji i będzie coś pewnie do zrobienia ale w BMW również. CO do Lexa silnik masz wybrany.

Wybór zaczyna się czy chcesz manual czy automat. Jak wybierzesz automat to masz bardzo pancerne auto, w którym nie ma co się zepsuć. Więc robisz pakiet startowy i jeździsz. Nie ma też już dwumasy i sprzęgła.
Z manualem jest trochę więcej sprawdzania, bo trzeba sprawdzić koło dwumasowe (regeneracja 650zł, nowe prawie 3000zł), skontrolować w jakiej kondycji jest sprzęgło (nowe AISIN 600zł) oraz skrzynia biegów, w której jak to w każdym japońskim samochodzie hałasują łożyska (miauczenie przy przyśpieszaniu na 1, 2 i 3 biegu - można z tym jeździć ale niektórym przeszkadza) i czasem wyrabiają się synchronizatory (używana skrzynia już za 300zł do dorwania więc taniej niż sprzęgło).
Inne usterki to zapiekające się zaciski hamulcowe - bardzo prosto można je samemu zregenerować i przy okazji pomalować na jakiś ciekawy kolor.
Ostatnia typowa usterka to padająca zmieniarka CD w radiu - najlepiej kupić cyfrową i wtedy mamy radio na USB/SD co sam zrobiłem.
Trzeba popatrzeć czy nie leje się z pompy oleju, bo niektórzy nie zwracali na to uwagi i zacierali silnik, bo ciśnienie spadało.
Czasem poleci jakaś cewka zapłonowa (100zł).

To są wszystkie elementy na które trzeba zerknąć i zaznaczam, że auto jest o znikomej awaryjności i wysokiej wytrzymałości. Problemem jest bardzo mało sztuk do kupienia w sensownym stanie. Nie będzie droższy w utrzymaniu niż BMW, a jest nietuzinkowe - e46 spotykasz prawie na każdej ulicy.
Spalanie licz średnio 10l/100km ale jak chcesz LPG to pewnie mało Cie to obchodzi.

Zalety? Wygląd pozostawiam Tobie, bo wielu nie pasuje szczególnie tył. Za to wnętrze robi lepsze wrażenie niż to w BMW w rzeczywistości, bo w tym drugim tylko ładnie na zdjęciach wygląda jedynie w bogatych wersjach.
Trafiają się wersje z seryjną szperą (LSD) tak jak w moim egzemplarzu.
Silnik bardzo lubi LPG. Super się zbiera jak go wkręcimy i załączy się VVTi.
Auto bardzo proste konstrukcyjnie, więc mechanik nie ogarnięty w Lexach, a np. w BMW i Toyotach też sobie poradzi.
No i najlepsze - nietuzinkowość i to, że to Lexus, o którym każdy mówi, że chciałby mieć ale boi się napraw/części :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota ProAce - nowy samochód dostawczy
    Toyota ProAce będzie odpowiedzią koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku europejskiego na lekkie pojazdy użytkowe średnich rozmiarów. Nowy model będzie dostępny z możliwością wyboru dwóch długości i dwóch ...