Przesiadka z Astry H GTC na…? Do +/-40 tys

29 Paź 2022, 11:40

Cześć.

Od trzech lat jeżdżę Astrą H GTC z 2008 r. Kupiłem po niemieckim właścicielu i jak przez pierwsze miesiące był z nią spokój, tak teraz więcej stoi u mechanika niż jeździ. Notoryczne wymiany kolejnych części, które ze względu na wiek wymagają interwencji, non stop coś cieknie - słowem, jest problemowa. Inna sprawa, że auto niekoniecznie mi odpowiada - jest za twarde, 3 drzwi to problemy, spalanie tez nie najniższe (8-11l, silnik to 1.8 140KM).

Dlatego szukam czegoś nowszego. Na powyższy cel mam ok +/-40 tys zł.

Wymagania:
- jak najbardziej świeży wygląd w środku i na zewnątrz
- więcej miejsca (szczególnie wszerz - gdy pasażer jest wysoki to w Astrze niemal dotyka mojej ręki)
- mniej twarde zawieszenie
- maksymalnie ekonomiczny
- i co najważniejsze, bezproblemowy
- klimatyzacja automatyczna
- czujniki parkowania
- 5 drzwi.

Jasne, mile widziane będą bajery w stylu Apple Car itp choć nie jest to najistotniejsze. Auta używam głównie do weekendowych wycieczek (200-300 km w jedna stronę), dość często jeżdżę po mieście (Wrocław).

Po poleceniach kumpla w oko wpadł mi Peugeot 308 1.6 HDI z >2015 r. Co myślicie? W jakimś kierunku jeszcze patrzeć?
MihauK
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Paź 2022, 09:22

MihauK napisał(a):Notoryczne wymiany kolejnych części, które ze względu na wiek wymagają interwencji, non stop coś cieknie - słowem, jest problemowa

Tu nie chodzi o wiek auta tylko o to że to jest standard oplowy :ok:

Więc uważaj bo peżociki też mają swoje standardy :ok: trochę pewnie inne no ale są.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 10:01

A które auto ma takich problemów najmniej? Jakaś Toyota?
MihauK
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Paź 2022, 10:15

MihauK napisał(a):Jakaś Toyota?

Jak chcesz mocno ograniczyć problemy to hybryda ale ceny oszalały. Ewentualnie zwykła Bena ale już mniej "dobrze" niż hybryda chociaż o wiele lepiej niż konkurencja.

Jest jedno małe "ale" musisz polubić tą Moto opcje a to nie jest oczywiste.

Ja np.zrezygnowałem z Toyot idąc w stronę auta z Fr bo wiem co się w nim popsuje i akceptuję to wiedząc co dostanę.
Tym bardziej że akurat przedział zakupowy 30-40k toyoty jest nijaki trochę podchodzona hybryda albo słaba (małolitrażowa) benzyna.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 11:14

IMO jak chcesz "tanio" to idź w stronę i30 1.6/120, załóż gazik i śmigaj
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2633
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Paź 2022, 11:35

franccc napisał(a):IMO jak chcesz "tanio" to idź w stronę i30 1.6/120, załóż gazik i śmigaj


Tu też jak z tojota czyli trzeba polubić plastik i stołkowaty charakter auta + kiepskie wyciszenie chyba nawet gorsze niż w toyocie. Na tańsze graty względem tojki raczej nie ma co liczyć bo gdzieś będzie symbolicznie taniej a gdzieś drożej.
Na plus prosty dobry silnik ((1,6) i skrzynia ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10768
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Paź 2022, 11:57

Jeśli i30 jest gorzej wykonany od Ceeda to zgoda, jeśli nie to bzdura bo wnętrze i prowadzenie jest lepsze.

Natomiast co do benzyny 1.6 120 to tak średnio jest udana, w tych rocznikach zdecydowanie lepiej diesle wypadają...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007