Lexus IS350 vs BMW E90 335i

28 Paź 2022, 19:46

W czym Lexus IS350 jest lepszy od BMW E90 335i a w czym gorszy?
Wg mnie
Lepszy:
- bezawaryjny silnik

Gorszy:
- prowadzenie

Co jeszcze byście dali?
I który jest droższy w kupnie i w utrzymaniu?
pazday
Początkujący
 
Posty: 155

28 Paź 2022, 20:33

pazday napisał(a):Lepszy:
- bezawaryjny silnik

A reszta się nie liczy ? Na palecie ustawisz silnik.

Są to dwa skrajnie różne auta.

Chcesz non stop coś naprawiać, poznawać to całe nołhal :D obsługi czyli co i gdzie jest zwalone żeby naprawiać a nie naprawić to BMW będzie idealne :ok:

Lexus is350 jak będzie fl to tak praktycznie nie ma o czym gadać.
Serwis oparty na zwykłych isach, mechaniką i elektromechanika miażdży BMW w całej rozciągłości, łatwością obsługi (robocizna) też , prowadzenie hmmm nie wiem bo musiałbym się wyjeździć w jednego i drugiego bo na tą chwilę jest tylko Urban legend że BMW jest lepsze. Może tak, może nie.
Co do osiągów lex vs BMW też nie wiem. Gdzieś mam pomiary z jakiś ustawek ale musiałbym poszukać.
Ergonomia wnętrza przy moim wzroście 1,8m BMW wygrywa, wnętrze nie wiem ale łatwiej mi się odnaleźć w BMW, siedzenia przód też mi bardziej odpowiada BMW.
Lexus przegra po dzwonię czyli do BMW jest więcej gratów z Europy. Zamienników też jest sporo chociaż jak są dobrych firm to często są drożej niż OEM lexa.
Lex też ma inną sytuację rynkową super trzyma cenę ale jest go o wiele mniej czyli z czasem ubywa gratów. Oczywiście nie dzieje się to z roku na rok. Utrudnia to naprawy w razie dzwonu lub jakiś dziwnych akcji które mogą się trafić raz na 1000 aut. Np.ostatnio mieliśmy konsylium u kolegi bo w 2jz wypadło gniazdo zaworu przy 100k.km.bez LPG. Niby auto 20lat no ale ... :mrgreen:

pazday napisał(a):który jest droższy w kupnie i w utrzymaniu?


Zazwyczaj tanio kupujesz drogo serwisujesz i na odwrót.
A w dzisiejszych czasach gdzie warsztaty unikają pewnych napraw a jak się podejmują to już za super $$$ tą zasadą jest jeszcze bardziej aktualna.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Paź 2022, 21:10

Lexus is350 jak będzie fl to tak praktycznie nie ma o czym gadać.

A co, polift aż tak dużą różnicę robi? W czym?

A jakość wykonania? Podobno w BMW lepsza.

IS350 to chyba tylko sprowadzka z USA?

A co do kosztów naprawy, to czytałem, że w Lexusie mniej się psuje, ale jak już się popsuje, to wyjdzie drożej niż w BMW. Pytanie, który ostatecznie wychodzi taniej w utrzymaniu. Ten co się rzadziej psuje, czy ten co jest tańszy w naprawie.. :P
pazday
Początkujący
 
Posty: 155

28 Paź 2022, 22:26

pazday napisał(a):Lexusie mniej się psuje, ale jak już się popsuje, to wyjdzie drożej niż w BMW.

Nie rozśmieszają mnie :mrgreen:
pazday napisał(a):A jakość wykonania? Podobno w BMW lepsza

Zależy które miejsce w aucie :ok:
Mam podobne wrażenie chociaż sam nie wiem. Wydaje mi się że trzeba by sprawdzać szczegół po szczególe.
pazday napisał(a):co, polift aż tak dużą różnicę robi? W czym?

Wyeliminowano branie oliwy chociaż i tak podobno w 350tce mniej to dokuczało niż w 250.
Inny bęben vvti nie stuka przy rozruchu. Chociaż w tych co stuka to potrafi stukać 15lat :ok:
Lepiej dopracowane wnętrze i dlatego nie wiem co powiedzieć vs bmw bo miałem is 250 fl i było fajnie natomiast jeździłem sporo pierwszym wypustem i było gorzej.
pazday napisał(a):IS350 to chyba tylko sprowadzka z USA?

Tak
pazday napisał(a):Pytanie, który ostatecznie wychodzi taniej w utrzymaniu. Ten co się rzadziej psuje, czy ten co jest tańszy w naprawie..

Ale nie jest taniej.

Masz prosty przykład. Ostatnio miałem bmw e9 330i na pompę wody (elektryczna) jest to jedna z wielu bolączek tego auta. Pompa jest podpięta do czujników które się krzaczą (jak wiele innych).
Pompa Pierburg kosztuje 1450 zł i jest uzależniona od elktryczności wątpliwej jakości a do is350 pompa wody OEM Aisin coś koło 400zł i jest napędzana paskiem.
Wymienialiśmy termostat. Wpisz sobie na allegro ile kosztuje dobrej firmy do 330i a zobacz ile kosztuje do is350. A potem popatrz który byś chciał mieć pod maską żeby czuć się pewniej.

Pewnie znajdziesz coś droższego w lexusie np. wahacze. przednie ale znowu popatrz ile kosztuje komplet wahaczy lemfordera i jak wygląda zawias przód w bmw a zobacz jak wygląda zawias w Lexusie.

Tak można pisać i pisać...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Paź 2022, 22:38

Zaczałbym od tego ile masz w ogłoszeniach Lexusów a ile E90? Lexusów na otomoto parę sztuk, a E90 335i to z 60 ofert.
Dalej chyba nie ma sensu dyskutować, porównywanie aut gdzie za jednym trzeba objechać pół PL a drugich jak grzybów po deszczu?
Najlepiej szukać to co bedzie w dobrym stanie.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Paź 2022, 22:50

Trevor napisał(a):Zaczałbym od tego ile masz w ogłoszeniach Lexusów a ile E90? Lexusów na otomoto parę sztuk, a E90 335i to z 60 ofert.

Jest to utrudnienie chociaż grupa docelowa klientów e90 nie ułatwi mocno poszukiwań :D
Trevor napisał(a):Dalej chyba nie ma sensu dyskutować, porównywanie aut gdzie za jednym trzeba objechać pół PL a drugich jak grzybów po deszczu?

Uczestniczyłem w poszukiwaniach bmw i jak myślisz że coś kupisz w ciągu kilku miesięcy to współczuje.
Tylko nie pisz o forach i FB bo serwisowałem kilka sztuk "perełek" po miłośnikach tej marki to szkoda gadać. Zresztą kwestia "miłośników" dotyczy chyba wszystkich marek.

Dla mnie jest do wydania sporo kasy i auto ma być trochę fajniejsze od golfa sdi więc poszukanie czegoś nawet kilka miesięcy nie jest czymś nadzwyczajnym.

Wybrałbym e90 w przypadku gdybym szukał tylko i wyłącznie skrzyni manualnej i nie szkoda było by mi tyle kasy na zwykłą 3litrówkę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Paź 2022, 23:22

Tak za to IS350 to same igły w postaci 4 sztuk w ogłoszeniach.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 760
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

28 Paź 2022, 23:42

Nie wiem w ogóle o czym dyskusja kiedy 335i to jedna wielka wada fabryczna. Tego po prostu nie warto kupować, lepiej jeździć czymkolwiek
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2632
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Paź 2022, 23:51

Trevor napisał(a):Tak za to IS350 to same igły w postaci 4 sztuk w ogłoszeniach.

Ale ktoś tak napisał czy znowu masz jakiś problem ?

I tak na szybko jeden z 4erech:
https://bid.cars/pl/lot/0-24134319/2010-Lexus-IS-JTHBE5C27A5024447

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Super walnięty, piro całe, podłużnice całe, błotniki/fartuchy ok. więc co w nim jest źle?

Następny:

https://bid.cars/pl/lot/0-32685818/2007-Lexus-IS-JTHBE262575015393

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Walnięty ok. spory przebieg jak na cenę i pewnie bym odpuścił.

W dodatku można wyliczyć jak się z kimś targować bo wiadomo ile wylicytowano te 2wie sztuki.

Dla mnie temat jest prosty jak ktoś chce to znajdzie a jak będzie się modlił i czekał pół roku to nic nie znajdzie.

Ten czarny zrobić podstawowy pakiet autotesto i umówć się w aso toyoty w Jeleniej Górze. Albo pominąć aso i full autotesto.

Zwrócić uwagę na sprawdzenie szkody ze zdjęć i tyle. Reszta jak w zwykłym aucie czyli ogólnie technika i ewentualny stopień ulepienia. Żadnych specjalnych wad nie ma.
Oczywiście jest jeszcze carfax ale to przez allegro.

Zawsze tak kupowałem czyli zamiast oglądać się na milion sztuk dostępnych sprawdzałem to co mi pasi.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2022, 10:10

problem wiekowego bmw jest taki że auta są mocno naszpikowane nowoczesną technologią gdzie u japońskiej konkurencji raczej tego unikoano a jak już montowano to z 10 lat później.
przy nowych autach jest inny pkt widzenia ale przy używce 10+ to działa na niekorzyść bo technologie ostatnich lat zawodzą w szybkim tempie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2022, 12:00

Kao napisał(a):problem wiekowego bmw jest taki że auta są mocno naszpikowane nowoczesną technologią gdzie u japońskiej konkurencji raczej tego unikoano a jak już montowano to z 10 lat później.
przy nowych autach jest inny pkt widzenia ale przy używce 10+ to działa na niekorzyść bo technologie ostatnich lat zawodzą w szybkim tempie.


Jest dokładnie tak jak piszesz bo to widać po postępującej technologii też w autach JP ale jest jedno małe "ale" jakość tej nowoczesności która w europejskich markach szwankuje i to konkretnie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2022, 13:11

Trevor napisał(a):Zaczałbym od tego ile masz w ogłoszeniach Lexusów a ile E90? Lexusów na otomoto parę sztuk, a E90 335i to z 60 ofert.
Dalej chyba nie ma sensu dyskutować, porównywanie aut gdzie za jednym trzeba objechać pół PL a drugich jak grzybów po deszczu?
Najlepiej szukać to co bedzie w dobrym stanie.

Jeśli brałbym Lexusa to na pewno nie z otomoto. Wolałbym "sam" sprowadzić z USA bitego, w którym miałbym wgląd co zostało uszkodzone, niż kupować naprawionego już u nas, z którym nie wiadomo co się działo.
Podobno w USA nie cofa się liczników, a przynajmniej nie jest to tak popularne jak u nas, więc kolejne "za" kupnem Lexusa w USA zamiast w PL i tym bardziej jeszcze jedno "za" kupnem Lexusa w USA niż BMW w PL.

szybki napisał(a):I tak na szybko jeden z 4erech:

Bardzo fajna sztuka. Z takim przebiegiem to Lex pewnie jak nowy? :P
Ile orientacyjnie mogłoby kosztować sprowadzenie takiego na gotowo? Uwzględniając wszystkie opłaty, podatki, dostosowanie pod warunki Europejskie, naprawę, przegląd, itp... z 70k?

To co najbardziej zniechęca mnie do Lexusa, to design wnętrza, a konkretnie panel środkowy. A jeszcze konkretniej kolor tego panelu:
https://pressroom.lexus.com/image/2006-2007-lexus-is-250-interior-005/
Taki sraczkowaty khaki - paskudny. Jeszcze gorzej to wygląda z wyświetlaczem nawigacji. Za to zegary bardzo ładne.
W IS-F wygląda to znacznie lepiej (chyba tylko w poliftowym?)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


I teraz pytanie czy da się w IS350 (polifcie) wymienić środkowy panel na ten z IS-F'a?
pazday
Początkujący
 
Posty: 155

29 Paź 2022, 13:24

pazday napisał(a):Jeśli brałbym Lexusa to na pewno nie z otomoto. Wolałbym "sam" sprowadzić z USA bitego, w którym miałbym wgląd co zostało uszkodzone, niż kupować naprawionego już u nas, z którym nie wiadomo co się działo.

No ale przy tym czarnym wiesz co się działo. Dokładnie to samo wiesz co jak byś kupował go sam.
pazday napisał(a):Podobno w USA nie cofa się liczników, a przynajmniej nie jest to tak popularne jak u nas, więc kolejne "za" kupnem Lexusa w USA zamiast w PL i tym bardziej jeszcze jedno "za" kupnem Lexusa w USA niż BMW w PL.

Ten czarny w PL wygląda na dopiero ściągniętego więc przebieg też jest ok.
pazday napisał(a):Ile orientacyjnie mogłoby kosztować sprowadzenie takiego na gotowo? Uwzględniając wszystkie opłaty, podatki, dostosowanie pod warunki Europejskie, naprawę, przegląd, itp... z 70k?

Jest kiepski moment na kupowanie w usa bo waluty wysoko stoją, odblokowały się rynki wschodnie.
Jak miałby wyjść Cię 70k to gdzie logika sprowadzania. Masz na miejscu możliwość sprawdzenia auta w aso i targowania. Przy usa nie ma targowania, czekasz jak owca co Ci los przyniesie zaczynając od przyznania auta po wygranej idąc prze transport aż do wjazdu auta na podwórko gdzie dopiero przekonasz się co kupiłeś a uwierz mi zdarzają się max dziwne akcje. Więc nawet jak komuś dasz zarobić 10k to jest nic przy ryzyku które towarzyszy sprowadzaniu aut z usa.
pazday napisał(a):To co najbardziej zniechęca mnie do Lexusa, to design wnętrza, a konkretnie panel środkowy. A jeszcze konkretniej kolor tego panelu:
Taki sraczkowaty khaki - paskudny. Jeszcze gorzej to wygląda z wyświetlaczem nawigacji. Za to zegary bardzo ładne.
W IS-F wygląda to znacznie lepiej (chyba tylko w poliftowym?)
I teraz pytanie czy da się w IS350 (polifcie) wymienić środkowy panel na ten z IS-F'a?

Co do panelu nie wiem natomiast słyszałem różne zamianki mechaniki isf i 350ka.
Jak chcesz mogę w poniedziałek podpytać kolegę który ma trochę takich aut.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Paź 2022, 14:08

szybki napisał(a):No ale przy tym czarnym wiesz co się działo. Dokładnie to samo wiesz co jak byś kupował go sam.
Aha, czyli on już jest sprowadzony. Pomyliło mi się cos. :P
Da się z tego ogłoszenia oszacować za ile on poszedł i jakie mogą być koszty naprawy? Widzę tam "Maks. cena pod dom", ale co to właściwie jest?
pazday
Początkujący
 
Posty: 155

29 Paź 2022, 15:34

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ten czarny jest na OtoMoto znalazłem linka do aukcji w USA .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10766
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe