Przesiadka z diesla na benzyne.

21 Maj 2016, 18:24

Witam,
Planuję wymianę golfa IV tdi 101km na samochód z silnikiem benzynowym. Głównym powodem jest niezadowolenie z awaryjności TEGO diesla.
Mój budżet to około 30k zł. Auto użytkuje głównie w małej ale czasem zakorkowanej Brodnicy. Parę razy w tygodniu auto służy to wyjazdów na ryby 20km w jedna stronę. Przebieg roczny około 10-12k km.
Moje potrzeby to hatchback ewentualnie sedan o niskich kosztach utrzymania. Chciałbym żeby auto było dość dynamiczne (przynajmniej jak tdi) a jednocześnie średnie spalanie zamknęło się w 9-10l. Z wyposażenia to klimatronik i elektryczne szyby.
Śledząc forum najbliższy moim potrzebom wydaje się focus mk2 fl 2.0 145km. Spodobała mi się też laguna III 2.0 140km.
Czy przyzwyczajony do troche wyższego momentu diesla u dołu obrotów zadowole sie takimi silnikami?
Proszę o Wasze opinie i propozycje
jasin7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 11 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Maj 2016, 19:19

Te 2 typy będą na pewno szybsze, ale z dołu nie będzie to tak odczuwalne bo maksymalny moment obrotowy mają w granicach 4 - 5 k, a nie tak jak diesel 2 k.

N/a benzyny trzeba kręcić po obrotach żeby jechały, jeśli chcesz coś w stylu diesla to może turbo benzyna np:
Saab 9-3 1.8 T lub 2.0 T

Do 30 k znalazłbyś też Honde Civic VIII 1.8
Bardzo dynamiczne i oszczędne auto, ze sporym bagażnikiem.
Na pewno wejdzie sporo wędek i ryb :ok:

Jeśli myślałeś o gazie to focus niezbyt się nadaje, a Laguna lepiej 2.0 T
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

21 Maj 2016, 20:46

Żeby ocenić, czy wystarczy Ci dynamika wolnossącego benzyniaka musiałbyś się takim przejechać. Kolejna sprawa, że dieslem jeździ się inaczej jak benzyniakiem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Maj 2016, 07:35

jasin7 napisał(a):Czy przyzwyczajony do troche wyższego momentu diesla u dołu obrotów zadowole sie takimi silnikami?

Ja przyzwyczaiłem się bardzo szybko. W dieslu czuć to szarpnięcie na początku przyspieszania, a im wyżej tym gorzej. W benzynie odwrotnie, początek słaby, ale potem coraz lepiej. W moim odczuciu lepiej się jeździ benzynką i do diesla raczej nie wrócę, bo prostota i niezawodność wolnossącej benzyny też się przecież liczy :ok: :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

22 Maj 2016, 18:29

Dzięki za odpowiedzi.
Odnośnie civica początkowo był moim faworytem jednak zrezygnowałem czytając o stukach, słabym lakierze, skrzypiącym sprzęgle itp. Pomimo ze to auto ogólnie "niezawodne" wydaje mi si ze civic byłby droższy w utrzymaniu niż focus czy laguna. Gazu mam nadzieje ze nie będę musiał zakładać.
Oczywiście najprościej byłoby się przejechać tymi samochodami ale brakuje ofert z tymi silnikami w okolicy. Auto planuje wiec zamówić z Niemiec od handlarza z rodziny.
Kolego Yeti jakie samochody i silniki Ty zamieniałeś?
jasin7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 11 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

22 Maj 2016, 18:48

Ja akurat jeździłem almerką 2,0D i mazdą 323 2.0TD, oczywiście almerki nie ma co porównywać, ale mazda to już auto o podobnej mocy do Twojego.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3790
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...

22 Maj 2016, 19:01

Powinienem więc mieć podobne odczucia.
Dzięki za odpowiedzi. Czas szukać focusa 2.0 145km.
jasin7
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 05 11 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.9 TDI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003