[30 tys. zł] Przestronne kombi w automacie- LPG/ON

06 Wrz 2015, 20:10

Cześć, szukam rodzinnego kombi, koniecznie w niesprawiającym większych problemów automacie. Przebiegi roczne 25 - 30 tys. km. Musi mieć komfortowe, miękko zestrojone zawieszenie, być dobrze wyciszone i obowiązkowo dobrze zabezpieczone przed korozją. Co do silników - ma to być auto w trasy, więc minimum to jest jakieś 150 KM, benzyna z gazem bądź bezproblemowy diesel. Co byście polecili?
Debek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 16 05 1991
Auto: brak

06 Wrz 2015, 20:16

Jak dla mnie idealnie tutaj pasuje Citroen C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem.
Silnik 2,0 diesel i benzyna ale ostateczna decyzja zależy od ilości km rocznie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Wrz 2015, 20:26

Czyli potwierdzasz mój nieoficjalny wybór, C5. Pytanie tylko czy w tej kasie kupię zadbane C5? Jak sprawują się tam automaty i jak z awaryjnością takiego zawieszenia?

Co do silnika i przebiegu - od 25 tys. km rocznie, nie więcej niż 35 tys. km. Aczkolwiek za paliwo, czy to LPG czy diesel będę płacił podobnie, więc też kwestia tego jakie silniki są bezproblemowe w C5.
Debek
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 16 05 1991
Auto: brak

06 Wrz 2015, 20:31

Jeśli chodzi tylne zawieszenie = słynna francuska belka to możesz spać spokojnie. Hydropneumatyka wcale nie jest droższa od konwencjonalnego i jest trwalsza. W końcu nie musisz wymieniać amortyzatorów, bo ich nie ma i w tej cenie zrobić można jej naprawę.
2,0 benzyna lubi LPG i nie sprawia problemów. 2,0HDi to jeden z najlepszych diesli na rynku. Wybór pozostawiam Tobie, bo obydwa są do polecenia. Więcej jest 2,0HDi. Niestety bardzo mało automatów w sprzedaży ale z tego co czytałem nie są problematyczne.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Wrz 2015, 20:32

Za 30 powinieneś kupić zadbane. Awaryjność zawieszenia na bardzo niskim poziomie, nie ma co się bać. Diesel w citroenie powinien przejechać bez większych problemów 400 tysięcy, benzyna też jest trwała, twój wybór, z tym że ma 140 koni i nie jest nadmiernie dynamiczna. Co do automatu niech ktoś inny się wypowie
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

06 Wrz 2015, 21:19

Ja bym dorzucił E klasę W211 270/320 CDI :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Wrz 2015, 10:33

Przedliftowe W211:
+duży bagażnik
+bezproblemowe 5-biegowe automaty
+jak na diesle 5-6 cylindrowe diesle z CR są tańsze w naprawie niż te w BMW, Audi czy Volvo
+komfort
+wyciszenie
+ceny niektórych części dość rozsądne (amortyzatory tyle co do Mondeo)
+/- dużo aluminium więc znacznie mniej problemów z rdzą niż w W210
+/- trzeba ogarnąć SBC po zakupie (jeśli nie zostało usunięte)
+/- realne przebiegi aut z ogłoszeń to 400 tysięcy +
+/- trzeba mieć ogarnięty w Mercedesach warsztat z SD

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Tu pierwszy właściciel z Polski:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002