Przesunięty rozrząd 2.0HDi

10 Lut 2015, 20:37

Cześć,

Chciałbym uzyskać Waszą opinię w jednej sprawie.

Otóż nie odpalałem samochodu przez tydzień (diesel 2.0HDi Peugeot 307 z 2002r) i w tym czasie stał na zewnątrz. W ciągu tygodnia trochę mroziło, ale nie jakoś strasznie.

Kiedy podjąłem próbę odpalenia (było coś koło 15, więc najcieplejszy okres w ciągu dnia w okolicach 0+-1) oczywiście podgrzałem świece 2 - 3 razy i spróbowałem odpalić, jednak pomimo żwawego kręcenia rozrusznika nie było żadnej reakcji. Próbę ponowiłem jeszcze dwa razy, ale bez skutku. Spróbowałem dwa dni później i było to samo. Na pewno nie była to wina akumulatora, ponieważ jedna z prób odbyła się z drugim akumulatorem. Świece też były sprawne.

Ze względu na brak pomysłów (samostart i pych odrzuciłem jako zbyt niebezpieczne dla silnika) postanowiłem wezwać mechanika. Podczas jego wizyty przeprowadziliśmy kolejne 2 próby (chłopaki dość długo tyrali rozrusznik - gdzieś 15 sekund kręcenia za każdym razem), ale nie było żadnego efektu. Scholowali samochód do warsztatu i tutaj pojawia się mój problem.

Okazało się, że pasek rozrządu był przesunięty o dwa ząbki i na pierwszym cylindrze jest niskie sprężanie (coś w okolicach 15 przy 29 na pozostałych), więc wnioskują, że skrzywiony jest tłok (mam nadzieję, że niczego tutaj nie pomieszałem z nazewnictwem, jeśli tak to mnie poprawcie) - szacowany koszt naprawy ponad 1500 zł.

Teraz mam wielki problem, ponieważ z tego co czytałem, rozmawiałem ze znajomymi oraz z mechanikami pracującymi w zawodzie - jest raczej niespotykane żeby podczas normalnego odpalania silnika przeskoczył rozrząd. Poza tym czy przesunięty rozrząd mógłby być powodem nieodpalenia? Pytam, ponieważ zastanawiam się czy przypadkiem ktoś nie podjął próby odpalenia silnika na holu co (z tego co wiem) mogłoby spowodować usterkę. Czy spotkaliście się z takim problemem i jaka jest szansa, że stało się to podczas normalnego rozruchu? Dodam, że kiedy parkowałem samochód wszystko było OK i nie słyszałem żeby pracował nierównomiernie.
koner
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 2.0 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Lut 2015, 22:46

Mało prawdopodobne,by przeskoczył podczas odpalania rozrusznikiem,do tego o dwa ząbki aż.Poza tym załóżmy,że np.stałoby się to podczas próby uruchamiania silnika przez ciebie,wtedy byś słyszał niezłe buchnięcie tłoków o zawory.Jeśli rozrusznik kręci żwawo a silnik nie odpala,to tylko idiota bierze auto na hol przy pasku rozrządu i jeszcze diesla,nie wspominam już o zimie.Podejrzewasz,że mogli brać auto na hol?! Jest to wielce prawdopodobne,dobrze,że nie używałeś samostartu,efekt może być podobny jak przy braniu auta na hol,tego po prostu przy takich silnikach się nie robi.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8581
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Lut 2015, 22:50

Co masz na mysli piszac, ze brali auto na hol? Samochod zostal zholowany jakies 400 metrow do warsztatu obok, ale nie wiem czy mogli wtedy go odpalac, poniewaz, nie siedzialem w moim Peugeocie.
koner
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Peugeot 307
Silnik: 2.0 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Lut 2015, 23:03

Słuchaj,sprawa jest bardzo prosta,dowiedz się czym skutkuje przesunięcie w tym silniku o dwa zęby,czy spotkają się w takim przypadku tłoki z zaworami czy nie?! Bo w moim Renault Clio I przesunięcie o jeden ząbek i lipa.Poza tym jeszcze nie wiesz czy doszło do kolizji tłoków z zaworami,więc nie znasz przyczyny spadku kompresji.Jeśli przy takim przeskoczeniu o te dwa ząbki dochodzi do spotkania tłoków z zaworami,to usłyszałbyś niezłe p........cie ! Poza tym niemożliwe byłoby kręcenie rozrusznikiem bez dosyć potężnego tłuczenia się.Co mechanicy mówią,jaka jest przyczyna braku kompresji?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8581
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Nissan Note - opracowany pod kątem europejskich dróg
    Dzięki innowacyjnej stylistyce, debiutującym w tym sektorze technologiom oraz gamie zaawansowanych silników, nowy Note silnie zaistnieje w segmencie B. Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich ...