Przewody przelewowe

02 Lut 2025, 19:13

W silnikach diesla mamy przewody przelewowe idące od wtryskiwaczy mające odprowadzić nadmiar paliw. Moje pytanie brzmi, skąd się ten nadmiar bierze?
Moleczek14
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 0

03 Lut 2025, 06:00

To paliwo przepuszczają wtryski.
Jeśli wtrysk leje na przewód przelewowy, oznacza to, że podczas pracy silnika paliwo przepływa przez wtrysk i zamiast w całości trafiać do komory spalania częściowo trafia do przewodu przelewowego. Może to prowadzić do kilku niedogodności takich jak: spadek mocy silnika, wzrost zużycia paliwa zwiększona emisja spalin , problemy z odpalaniem silnika ,niestabilna praca silnika lub wibracje silnika. Przyczyny tego problemu mogą być różne, w tym: Uszkodzony lub zużyty wtrysk, zanieczyszczenie wtrysku , uszkodzenie elektroniki kontrolującej dawkowanie paliwa ,niewłaściwe ciśnienie paliwa. Jeśli twój wtrysk leje na przewód przelewowy, należy skontaktować się z mechanikiem, aby przeprowadzić odpowiednią diagnostykę i naprawę.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 467
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Lut 2025, 08:05

Co ty za bajki opowiadasz? Nadmiar jest zawsze. Bez rozpisywania się w szczegóły, do wtrysku dochodzi więcej paliwa niż jest jego zapotrzebowanie stąd właśnie potrzebny jest nadmiar.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2025, 09:09

Miałem tu na myśli przepływ nadmiaru paliwa wynikający usterek. Zgadzam się nadmiar związany z większą ilością podawanego paliwa niż zapotrzebowanie jest zawsze nawet w fabrycznych pojazdach z tą różnicą ze nadmiar związany z usterkami jest większy i chyba o to chodziło pytającemu bo to zazwyczaj budzi niepokój.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 467
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

03 Lut 2025, 17:37

Bardziej moje pytanie dotyczyło tego, z czego wynika nadmiar paliwa który zostaje, nie da się precyzyjnie ustawić takiej dawki do wtryskiwaczy, żeby nie trzeba było osobnych przewodów od odpływu nadmiaru?
Moleczek14
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 0

03 Lut 2025, 17:41

Każdy wtrysk pracuje inaczej, nie są to sztywne dawki a dodatkowo jak powiedziałem wcześniej do wtrysków podawana jest bezpieczna ilość paliwa czyli większa ilość, wtrysk weźmie ile potrzebuje reszta ucieka do nadmiaru.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Zimowa EkoJazda
    Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych, niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu ...

03 Lut 2025, 17:45

No i też od razu nasuwa mi się takie pytanie, dlaczego w takim razie nie ma przewodów przelewowych w silnikach benzynowych? Przynajmniej w takich z wtryskiem MPI.
Moleczek14
Nowicjusz
 
Posty: 5
Zdjęcia: 0

03 Lut 2025, 20:17

Są też takie z przelewami ale moim zdaniem to wynika z ciśnienia paliwa (niech wypowiedzą się mądrzejsi). W benzynie jest to ok 2.5 bara a w dieslu nawet 500bar na listwie wtryskowej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lut 2025, 21:04

Moleczek14 napisał(a):W silnikach diesla mamy przewody przelewowe idące od wtryskiwaczy mające odprowadzić nadmiar paliw. Moje pytanie brzmi, skąd się ten nadmiar bierze?
Masz w sieci mnóstwo informacji . Trzeba poszukać np https://www.google.com/search?sca_esv=e ... ukf1B3twKM
Poczytać zrozumieć . Nie mam zamiaru tutaj pisać pracy ,, dyplomowej ''. Ogólnie przelew wtryskiwacza wynika z jego budowy i zasady działania . Oczywiście mowa tutaj o układzie CR .Co do tej pory koledzy z forum napisali pomiń.Piszą co wiedzą ale tak na prawdę nic nie wiedzą :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4940
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna