REKLAMA
Mam problem po wymianie rozrządu w Leonie 3 1.4 TSI 140Km (2013r).
Po odbiorze od mechanika po przejechaniu dosłownie z 3km wywaliło checka i silnika zaczął chodzić nierówno. Błąd P0014. Jak się okazało mechanik użył jakichś nieoryginalnych blokad. Oddałem i niby ustawił dobrze. Niestety znowu po odbiorze i niby ustawieniu na ori blokadach usterka start stop. Sprawdziłem kompa i tym razem jest to p0017…
Zarzeka sie, że niemożliwe, żeby coś się przestawiło, bo ten rozrząd jest bardzo ciasny. Ten błąd wyskakuje zawsze po odpaleniu lub na zimnym. Przedwczoraj przejechałem 160km i nic się nie działo oprócz… mocnego szarpnięcia przy dodaniu gazu w trasie i błędu start stop. Moc normalnie ma itd. Zastanawia mnie też ten błąd od start stop, podczas jazdy, że „Konieczna praca silnika” tak jakby był zgaszony (?). Ogólnie błąd od SS znika jak się rozgrzeje auto. Akumulator dobry, do tej pory nie było problemów.
1. Miał ktoś taki przypadek?
2. Gdzieś w necie widziałem, że do silników ea211 są potrzebne jakieś blokady za 15k które zwykle posiada tylko ASO. Czy to dotyczy też silnika chpa?
3. Mogę tak z tym jeździć do czasu ponownego oddania do sprawdzenia (mam dzisiaj trasę do zrobienia 200km)?