Przyczepa i stały 4x4

06 Gru 2010, 12:02

Hello!

Mam taki problem. Założyłem sobie do mojego Pininka hak - w dowodzie słuszne jak na tą wielkość auta 1500 kg DMC przyczepy. Ale mam małego stracha. Jak naprawdę wygląda ciągnięcie przyczepy (szczególnie w zimowych warunkach) w autach o stałym (czyli np. jak u mnie 50:50) napędzie z centralnym dyfrem i wiskozą?
Wiem z doświadczenia ( ;) ), że sprzęgło lubi zaśmierdzieć (choć to może nie sprzęgło bo lekki zapach gumy raczej czuć) nawet przy ostrzejszym ruszaniu na śniegu, więc jak sprawa wygląda jak się podłączy to 1,5t z tyłu?
W instrukcji od Miśka oczywiście piszą że z przyczepą to ultradelikatnie i najlepiej to zrezygnować z ciągnięcia przyczep całkowicie. Tylko, że opierając się na instrukcji Mitsubishi to można dojść do wniosku że napęd 4x4 jest pomyłką i ma więcej wad niż zalet (tak wynika z opisów ruszania, hamowania i poślizgów).
Do napisania tego postu natchnęła mnie sprawa słynnych sprzęgieł Subaru (a u mnie w końcu to samo rozwiązanie), gdzie często właśnie ludzie ciągali przyczepy.
Zima za pasem i trzeba będzie niedługo z przyczepką do lasu po drzewo skoczyć (od leśniczego - żeby nie było) albo po węgiel.
Pozdrawiam!
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

06 Gru 2010, 12:31

jak ruszasz zblokuj mechanizm różnicowy (centralny dyfer), tak samo przed górką (oczywiście na śniegu)
w pozostałych przypadkach to tylko zaleta posiadać 4x4 przy przyczepie, zwłaszcza w trakcie hamowania i manewrów ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Gru 2010, 13:39

Blokować to ja sobie mogę najwyżej biegunkę farmakologicznie ;) Ja przecież nie mam żadnych blokad dyfra ani mostów bo mam zwykłe MPI z wiskozą bez SS4.
Ale rozumiem i tak nie ma obaw?
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

06 Gru 2010, 14:27

nie ma ;) co najwyżej spalisz wiski przy buksowaniu długim :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Gru 2010, 23:30

prędzej sprzęgło :razz:
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

07 Gru 2010, 11:08

piotr R napisał(a):prędzej sprzęgło :razz:
w tym wypadku raczej nie
to nie frelek zupełnie inne przeniesienie napędu,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wideorejestrator – 5 powodów, dla których musisz go mieć
    Bezpieczeństwo na drodze to podstawa. Czasem jednak wystarczy chwila nieuwagi innego uczestnika ruchu, aby doszło do stłuczki. W takich sytuacjach może się zdarzyć, że trudno będzie dowieść, kto tak naprawdę okazał się sprawcą ...