Przygotowania do zakupu Forda Mondeo 2.5T

30 Kwi 2015, 10:27

Witaj wszystkich forumowiczów!
Z góry przepraszam za błędy merytoryczne i formalne w przypadku tego posta. Jestem nowym użytkownikiem, więc uwagi będę korygował na bieżąco. No, ale do brzegu...

Powiększa mi się rodzina i po wielogodzinnym procesie myślowym przyszedł czas na zmianę, auta na kombi. Wybór: Mondeo Mk IV 2.5T Titanium. W związku z tym, iż wiem, że zakup takiego auta w dobrym stanie i nie kosmicznej cenie nie jest ani łatwy, ani szybki mam trochę pytań. Szczególnie o odpowiedzi proszę właścicieli i użytkowników takowych aut. Dodam tylko, że auto musi lub będzie na pewno zagazowane (opinie ogólne dot. tego, że jeżdżenie na lpg to... proszę sobie odpuścić, zapewne jest na to mnóstwo innych wątków).

1. Jak wygląda awaryjność (kosztowne naprawy - nie eksploatacyjne) ww. auta w stosunku do reszty aut tej klasy?
2. Czy 2.5T dobrze znosi lpg i czy warto brać auto powyżej 200k przebiegu i je gazować?
3. Czy warto przed zagazowaniem podkręcić go chipem do ok. 250km i czy nie będzie to problemem do późniejszego zagazowania?
4. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?
5. Jak wygląda poziom hałasu w kabinie pow. 140km/h? (chodzi o fakt ładnego brzmienia 5 cylindrów, a komfort podróżowania, szczególnie z małym dzieckiem)
6. Jakie są koszty części eksploatacyjnych + usługa w porównaniu do np. Passata, czy Avensis?
7. Czy opłacalne jest sprowadzanie auta z zagranicy (akcyza)? Jeśli tak to gdzie szukać?
8. Jak jest z awaryjnością elektroniki?
9. Jeśli ktoś wie o godnych polecenia egzemplarzach w woj. dolnośląskim, opolskim, łódzkim, śląskim lub zachodniopomorskim to proszę o kontakt.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi
zipper22
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 07 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

30 Kwi 2015, 15:08

zipper22 napisał(a):Jak wygląda awaryjność (kosztowne naprawy - nie eksploatacyjne) ww. auta w stosunku do reszty aut tej klasy?

Bardzo dobrze. Mało awaryjne, części nie jakoś specjalnie drogie, w stosunku do reszty klasy naprawdę ok
zipper22 napisał(a): Czy 2.5T dobrze znosi lpg i czy warto brać auto powyżej 200k przebiegu i je gazować?

Dobrze i warto. Tylko instalka to koszt koło 3.5 tysiąca
zipper22 napisał(a):Czy warto przed zagazowaniem podkręcić go chipem do ok. 250km i czy nie będzie to problemem do późniejszego zagazowania?

Tego nie wiem niestety
zipper22 napisał(a):Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie?

Na to co w każdym aucie. Njalepiej zabierz do aso lub ogarniętego mechanika
zipper22 napisał(a): Jakie są koszty części eksploatacyjnych + usługa w porównaniu do np. Passata, czy Avensis?

Passat psuje się ciągle więc koszty nie do porównania :D Wydaję mi się że trochę taniej niż u toyoty.
zipper22 napisał(a):Czy opłacalne jest sprowadzanie auta z zagranicy (akcyza)? Jeśli tak to gdzie szukać?

Akcyza jest ogromna więc raczej mało opłacalne. Przeszukaj całą polskę, a potem wychodź za granicę.
zipper22 napisał(a): Jak jest z awaryjnością elektroniki?

Ogólnie jest ok, chociaz sporadycznie głupieje. Ogólnie im więcej elektroniki tym większa szansa na awarię i tyczy się to każdego auta
zipper22 napisał(a):eśli ktoś wie o godnych polecenia egzemplarzach w woj. dolnośląskim, opolskim, łódzkim, śląskim lub zachodniopomorskim to proszę o kontakt.

Ogólnie to cholernie trudno o dobry egzemplarz u nas niestety. Popatrz czy może nikt na fordforum nie sprzedaje. W przypadku 2.5 celuj w egzemplarze najdroższe, bo te poniżej 40 tysięcy to w większości złomy
Potrzebujesz jakiejś informacji o Peugeocie 307 lub mondeo mk4? Napisz na priv a postaram się pomóc :)
tomek70
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1023
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: 2.3 161
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

30 Kwi 2015, 16:07

zipper22 napisał(a):7. Czy opłacalne jest sprowadzanie auta z zagranicy (akcyza)? Jeśli tak to gdzie szukać?

Akcyza gdzieś między 8500zł, a 10000zł plus koszty sprowadzenia, jakiś pakiet startowy i spokojnie dochodzimy do kwoty 65tyś.zł. Jak dla mnie, to się nie opłaca :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

30 Kwi 2015, 17:08

Silnik można chipować bo to turbo więc łatwo się to robi. Tylko nie jakimś chipboxem z alledrogo :mrgreen: U nas wątpie że trafisz coś ogarniętego ale trzeba szukać.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Kwi 2015, 18:27

Nie, no jest w PL kilka firm, które są dosyć mocno chwalone na fordforum. Większy problem jest później z serwisem lpg, który ogarnie zczipowane mapy. A nie chodzi przecież o to, żeby później z serwisowaniem instalacji jeździć kilkaset km.
zipper22
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 05 07 2004
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    7-miejscowy SUV klasy premium - przegląd modeli
    Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy praktyczny SUV z dodatkowym rzędem siedzeń. Modele klasy premium bardzo często oferują taką opcję, co w połączeniu z luksusowym wyposażeniem ...