Przytarty zderzak z mojej winy

21 Lut 2015, 09:09

Witam mam problem, bo wczoraj pod sklepem cofając przytarłem delikatnie samochód Audi A4 (chyba b5). Facet chciał wzywać policję lub że daję mu 500 zł za malowanie całego zderzaka. Ja byłem za opcją dogadania się ale facet chciał ewidentnie zarobić na mojej krzywdzie! :x Zderzak miał porysowany już w kilku miejscach wcześniej, moje ryśnięcie jest mniejsze niż te co już miał a gadał przy mnie z lakiernikiem ile weźmie za pomalowanie całego...powiedział 350 i tyle mam mu oddać, wziął pod zastaw telefon kolegi :(

Dodam tylko że to pierwsza moja stłuczka, jestem młodym kierowcą i współwłaścicielem tego samochodu więc pewnie zniżki polecą mojemu szwagrowi i mi. Nie wiem czy bardziej się opłaca dać mu te 350 zł czy aby pokryło ubezpieczenie.

Gdzieś wyczytałem że w PZU jest opcja, że szwagier nie straci tych zniżek jak prowadził "młodociany" kierowca ale nie wiem czy to prawda...doradźcie czy zapłacić facetowi czy spisać oświadczenie z nim.
Kakarot
Nowicjusz

Prawo jazdy: 17 01 2014
Auto: Nissan Almera

21 Lut 2015, 10:16

Miałem dokładnie taką samą sytuację tydzień po tym jak dostałem prawko ;) Skończyło się na tym, że "poszkodowana Pani" (czyt. wredne babsko, które chciało zarobić na nieogarniętym łebku :x ) wydarła ze mnie 700 zł za lekko zarysowany zderzak do Yarisa z roku około 2000, bo bałem się, że policja, zniżki itp... Morał z tego taki, że jeśli masz możliwość na spokojnie to przeliczyć to wystarczy sprawdzić ile realnie będzie kosztowała ta szkoda jeśli zgłosisz ubezpieczycielowi (ile ubezpieczonych aut ma szwagier, czy ma wykupioną ochronę zniżek i ile kosztowałaby Was składka w następnym roku odejmując około 10% zniżek). Z drugiej strony możesz zapłacić te 350 zł i mieć święty spokój, a zniżki będą sobie dalej rosły.
Finansolog
Początkujący
Awatar użytkownika

Prawo jazdy: 10 10 2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: BMW
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2015, 11:09