Punkty karne - do kiedy?

09 Gru 2007, 12:31

Witam. Mam takie pytanie. Jestem "młodym" kierowca a niestety dostalem punkcikow 5. Prawko mam od 10 sierpnia a pkt dostalem 1 grudnia. Czyli do 10pazdziernika nie moge uzbierac więcej niż 20pkt a do 1 grudnia nie moge przekroczyc 24pkt?
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jawor
Auto: Nie mam

09 Gru 2007, 13:08

Jest troszkę inaczej - punkty karne kasują się po roku od ich otrzymania.Czyli jak otrzymałes 5 pkt 1 grudnia tego roku,to skasują się one 1 grudnia 2008 roku(ale tylko te punkty,które dostałes tego 1 grudnia).Do tego czasu musisz pilnować,żeby nie uzbierać 21 pkt,czyli pozostało ci tylko 15 pkt,ponieważ jak masz na koncie 21,to zabierają ci prawko.Czyli max możesz mieć 20 pkt,żeby jeszcze jeździć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Gru 2007, 15:06

Jestem kierowcą od roku i jeszcze punktów karnych nie dostałem, to trzeba było jeździć zgodnie z przepisami przez cały rok, ale nie wolno tak robić jak ktoś młody kierowca ma 20 pkt i może jeździć, a jak upłynęło rok to masz limit 24 pkt i znowu dostaniesz mandat 5 pkt karnych zabiorą Ci prawko i pójdziesz na ponowny egzamin. Jak ktoś przekroczył 21 pkt mając prawko do 1 roku, to musi zacząć od nowa, czyli od kursu.

Pozdro :wink:
Per aspera ad astra
Tiguan
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Pruszków

09 Gru 2007, 15:36

A no to jeszcze inaczej. Ja slyszalem ze po roku od uzyskania pierwszych pkt kasuja sie wszystkie pkt jakie zdobylo sie w ciagu reszty roku. A prawda jest taka ze kasuja sie po roku te pkt ktore uzyskalo sie akurat w danym dniu. dobrze wiedziec :) pozdrawiam i dzieki
Bryann
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

15 Gru 2007, 10:05