Punto, gaz, odpala po długim kręceniu, gaśnie na luzie

15 Wrz 2013, 14:32

Witam, jestem tutaj nowa, zmusiłam się do rejestracji ponieważ mam problem z moim autkiem. Teoretycznie powinnam wyruszyć do mechanika, jednak z doświadczenia wiem, iż zanim dotrą do autentycznego problemu, przetrzepią mi samochód od każdej strony i naciągną na niekonieczne koszta.
Jestem posiadaczką auta Punto 55 SX, rocznik 1999 jakieś dwa tygodnie. Auto niby w stanie cudownym, od razu przegląd przeszło, książka napraw, itd. Samochód ma silnik o pojemności 1108 cm3. Auto posiada instalację gazową. W przyszłym roku czeka mnie wymiana butli, także jeździ już sporo lat na gazie. Problem dotyczy odpalania. Otóż samochód odpala zawsze za pierwszym strzałem, jednak muszę nim dłuuugo kręcić. Najgorzej oczywiście jest, gdy auto długi czas stoi. Odpala oczywiście na benzynie. Kilka razy miałam też sytuację, kiedy to kręcić musiałam po chwilowym zgaszeniu silnika, np gdy szybko gasiłam by wskoczyć do sklepu. Wracam do auta i znów kręcić musiałam. Często jednak odpala też dosłownie na dotyk. Takie ma humorki...
Drugi problem jest taki, iż kiedy to samochód przełączy się już na gaz i stoję sobie np na światłach na luzie to powoli praca silnika słabnie, silnik zdycha, po czym auto gaśnie.
Nie mam pojęcia, czym to może być spowodowane. Chciałabym zasięgnąć jakichś wskazówek, porad, ponieważ jako kobieta niestety nie znam się wystarczająco na samochodach. (Jeszcze!) Nie chcę też od razu jechać do pierwszego lepszego mechanika, chciałabym najpierw poznać Wasze opinie na temat tych dwóch problemów, może macie dosyć sporą wiedzę i będziecie w stanie mi co nieco podpowiedzieć, w którym kierunku uderzyć z ewentualnymi naprawami, wymianami. Na jakich mechanizmach, częściach się skoncentrować...
Bardzo proszę o słowną pomoc, a jeśli jeszcze jakieś informacje są niezbędne to proszę dać znać.;)
Pozdrawiam, Magdalena.
MagdaPe
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Fiat Punto 55 SX
Silnik: 1108 cm3
Paliwo: Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1999

20 Wrz 2013, 11:52

Co do pierwszego problemu to…jako pierwsze przyszło mi do głowy, że problem może leżeć w zaworze zwrotnym, znajduje się on na listwie wtryskowej. Możesz o tym wspomnieć jak będziesz u mechanika… :)
Drugi problem hmmm… Czy auto robi „wystrzały” podczas jazdy? Problem może leżeć albo… przy filtrze powietrza albo… po prostu w regulacji. Obie te przyczyny nie są ani skomplikowane ani nie wymagają dużych nakładów finansowych :)

Oczywiście mogą też być inne przyczyny Twoich problemów... To tylko jedne z hipotez :)
Sensei
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 112
Prawo jazdy: 01 01 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    TOP 5 - trendy w projektowaniu współczesnych miast
    Współczesne miasta podlegają nieustannym zmianom, a projektanci miejskiej infrastruktury muszą za nimi nadążać. Mieszkańcy oczekują tworzenia przyjaznych miejsc sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu, a równie ...