Punto II kontrolka wspomagania

31 Sty 2017, 11:44

Witam, od jakiegoś czasu gdy tylko przyszły mrozy co jakiś czas zapala się kontrolka "czerwonej kierownicy" i odłącza wspomaganie ( to sie dzieje różnie,głównie przy skrecaniu bez City). Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie wszystko jest ok. Czytałem ze może być dużo przyczyn m in.przekaźnik, centralka wspomagania lub alternator.
Bylem u mechanika i sprawdził i podobno za mało prądu dostaje( za duże obciążenie wspomagania) teraz pytanie czy jak dam alternator do naprawy problem zniknie czy odrazu zlecić dalsza diagnostykę(za jednym razem) bo nie uśmiecha mi się w ciemno jeździć i oddawać auto do naprawy
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

31 Sty 2017, 12:31

Wspomaganie elektryczne w Punto to największa bolączka tego auta ( zaraz po awaryjnych sterownikach silnika w Punto 1 ). Układ jest bardzo czuły na napięcie. Powodem może więc być słaby akumulator, albo alternator, kóry nie umie doładować aku. Przyczyną słabego aku może być np. krótkie odcinki jazdy oraz częste uruchamnie silnika.
Na początek należałoby więc skontrolować napięcie akumulatora oraz napięcie łądowania bez obciążenia i z obciążeniem. Po tych pomiarach będzie można stwierdzić, co jest najprawdopodobniejszą przyczyną. Bardzo często psuły się silniczki wspomagania, robiły się zimne luty i padały czujniki skrętu kół, co było powodem zaświecania sie czerwonej kontrolki.
Jeżeli po pomiarach napięć, okaże się, że tu jest wszystko ok, to wspomaganie można naprawić samemu, jeżeli dysponuje się 2,5-3 godzin wolnego czasu i ma się cierpliwość oraz troszkę zdolności manualnych. Tutaj masz dokładną isntrukcję jak naprawić wspomaganie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2017, 12:52

Super.gdziekiwielki.jeszcze jedno pytanie- jeśli akumulator i alternator będzie ok, to czy bez rozbierania tego silniczka jestem w stanie sprawdzić czy to on powoduje ta usterkę?
Jeszcze poproszę o informacje jakie napięcie powinien mieć alternator i akumulator przy obciążeniu i bez.z góry dzięki
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

31 Sty 2017, 13:15

Zrób tak - rano, po całonocnym postoju, przed uruchomieniem silnika sprawdż jakie ma napięcie aku. Nie może być poniżej 11,9V. Jak będzie ponad 12V ( zazwyczaj jest to 12 - 12,3V ), to uruchom silnik przy wyłączonych wszystkich odbiornikach ( światła, dmuchawa, ogrzewanie szyb, radio itd ) i zmierz napięcie ładowania. Powinno kształtować się w granicach 14 - 14,4V. Następnie włącz światła oraz np. dmuchawę na 4 bieg. Napięcie ładowania nie powinno spaść poniżej 13,9V.
co do silniczka wspomagania - możesz się podłączyć pod komputer, to może pokaże się jakiś błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sty 2017, 18:56

Właśnie sprawdziłem akumulator i alternator,wiec napięcie bez obciążenia jest 14,1V natomiast z obciążeniem 13,9V ( czyli dolna granica przyzwoitości) pytanie czy można z pewnością wykluczyć alternator i skupić się na silniczku wspomagania?
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

31 Sty 2017, 19:51

Ładowanie jest ok.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
    Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

01 Lut 2017, 16:22

Zgadza się - ładowanie masz książkowe. Nie jest to więc alternator. Wychodzi więc na to, że to jednak coś nie tak z silniczkiem wspomagania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000