31 Sty 2017, 13:23
Na 100% jest problem z napięciem w obwodzie czujnik - wskaźnik. Na początek sprawdż napiecie aku, a następnie napięcie, jakie przychodzi na czujnik. Musi być takie samo. Jak napięcie dochodzące na czujnik będzie za małe albo za duże, to oporność czujnika też będzie za mała albo za duża i wskaźnik będzie pokazywał rózne cuda. Żeby sprawdzić sam czujnik, trzeba by znaleść rozpiskę oporności jaka ma być przy danym położeniu potensjometra czujnika ( tzw. element ślizgowy czujnika, kórym "steruje" pływak ).
Zacznij od sprawdzenia wspomnianych napięć, zerknij w jakim stanie jest wtyczka oraz piny na wtyczce i na gnieździe czujnika, zwróć uwagę, czy nie ma tam brudu i ewentualnie wymyj benyzną ekstrakcyjną. Sprawdż też masę, kt óra przychodzi na czujnik. Musi być solnidna, bo jak będzie słaba, to też będą problemy ze wskazaniami. Jak sprawdzić masę? Sprawdzasz napięcie na aku, a następnie z aku, z klemy plusowej ciągniesz przewód w kierunku czujnika i elektrodę plusową miernika podłaczasz pod pin w kostce czujnika plusowy, a carną elektrodę miernika przykładasz do przewodu masy w gnieździe czujnika. Napięcie musi być takie same jak na aku. Jak będzie mniejsze, to musisz poprowić masę na czujnik.
No i warto też sprawdzić napięcie ładowania na wolnych obrotach, na obrotach odpowiadających jeździe po mieście, czyli około 2 tyś oraz odpowiadających podczas jazdy autostradą, czyli np. 3-3,5 tys. Napięcie nie powinno przekraczać 14,4V i być nie mnioejsze niż 13,9 przy właczonych odbiornikach takich jak światła, dmuchawa, radio itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...