Rosnący stan paliwa w trasie - Opel Astra Bertone

29 Sty 2017, 08:55

Witam
Mam nie typowy problem w swojej Bertonie, podczas jazdy w trasie, gdy predkość mam ponad 100 km/h, na zegarze rośnie stan paliwa do maxa. Gdy wjadę do miasta i jadę wolniej, zegar pomału spada do stanu rzeczywistego. Ktoś ma jakieś pomysły co jest przyczyną?
Raidan
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 02 2015
Auto: Opel Astra Bertone
Silnik: Z22SE
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2017, 20:26

Raidan napisał(a):podczas jazdy w trasie, gdy predkość mam ponad 100 km/h, na zegarze rośnie stan paliwa do maxa. Gdy wjadę do miasta i jadę wolniej, zegar pomału spada do stanu rzeczywistego
Trochę dziwne że tylko tak się dzieje w trasie. Czy pozostałe wskazówki naliczniku zachowują się normalnie?

W pierwszej kolejności dostałbym się do sprawdzenia połączeń z pływakiem w zbiorniku. Może tam jest jakaś wilgoć lub połączenie traci gdzieś masę. Jeżeli będzie okej to wyciągnął bym pływak ze zbiornika i sprawdził jak się zachowuje (możesz zasymulować przy włączonym zapłonie bez uruchamiania silnika pozycję wskazówki ustawiając odpowiednio pływak).

Sam problem może być też w pływaku jak i w liczniku tu trzeba po kolei wszystko sprawdzić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Sty 2017, 20:54

Reszta wskazówek zachowuje się normalnie, dlatego każdy mechanik łapie się za głowę i nie wie o co chodzi. Od poprzedniego właściciela wiele ze niby problem się zaczął od momentu gdy czyścił zbiornik od środka bo nalał jakiegoś badziewnego paliwa
Raidan
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 02 02 2015
Auto: Opel Astra Bertone
Silnik: Z22SE
Paliwo: Benzyna

29 Sty 2017, 21:01

Raidan napisał(a):Od poprzedniego właściciela wiele ze niby problem się zaczął od momentu gdy czyścił zbiornik od środka bo nalał jakiegoś badziewnego paliwa
To już jaki trop, zacznij więc od sprawdzenia pływaka. Być może coś uszkodził podczas tego czyszczenia. Trzeba sprawdzić czy funkcjonuje poprawnie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Sty 2017, 13:23

Na 100% jest problem z napięciem w obwodzie czujnik - wskaźnik. Na początek sprawdż napiecie aku, a następnie napięcie, jakie przychodzi na czujnik. Musi być takie samo. Jak napięcie dochodzące na czujnik będzie za małe albo za duże, to oporność czujnika też będzie za mała albo za duża i wskaźnik będzie pokazywał rózne cuda. Żeby sprawdzić sam czujnik, trzeba by znaleść rozpiskę oporności jaka ma być przy danym położeniu potensjometra czujnika ( tzw. element ślizgowy czujnika, kórym "steruje" pływak ).
Zacznij od sprawdzenia wspomnianych napięć, zerknij w jakim stanie jest wtyczka oraz piny na wtyczce i na gnieździe czujnika, zwróć uwagę, czy nie ma tam brudu i ewentualnie wymyj benyzną ekstrakcyjną. Sprawdż też masę, kt óra przychodzi na czujnik. Musi być solnidna, bo jak będzie słaba, to też będą problemy ze wskazaniami. Jak sprawdzić masę? Sprawdzasz napięcie na aku, a następnie z aku, z klemy plusowej ciągniesz przewód w kierunku czujnika i elektrodę plusową miernika podłaczasz pod pin w kostce czujnika plusowy, a carną elektrodę miernika przykładasz do przewodu masy w gnieździe czujnika. Napięcie musi być takie same jak na aku. Jak będzie mniejsze, to musisz poprowić masę na czujnik.
No i warto też sprawdzić napięcie ładowania na wolnych obrotach, na obrotach odpowiadających jeździe po mieście, czyli około 2 tyś oraz odpowiadających podczas jazdy autostradą, czyli np. 3-3,5 tys. Napięcie nie powinno przekraczać 14,4V i być nie mnioejsze niż 13,9 przy właczonych odbiornikach takich jak światła, dmuchawa, radio itd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się do podróży kamperem?
    Jeśli chcesz podróżować całą rodziną lub z przyjaciółmi to całą masę pozytywnych wrażeń dostarczy jazda z przyczepą kempingową lub kamperem. Gdy czujemy zmęczenie, lub spodoba nam się okolica – spędzamy ...