Punto II - zamek centralny

30 Paź 2012, 20:41

Witam, mam problem z zamkiem centralnym w Puncie II 3D z 2000 roku. Mianowicie, pilot z dnia na dzień przestał działać. Dioda w pilocie świeci. Nowa bateria. Co począć? Doradźcie, proszę.
ZDJĘCIA PILOTA:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Troloskop
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 SX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2012, 00:18

Z kluczyka zamyka? Czy siłowniki same SLAVE' y?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

31 Paź 2012, 00:31

Przekręcając kluczyk w drzwiach od strony pasażera zamyka również drzwi kierowcy.
Troloskop
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 SX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2012, 08:42

Działa wszystko jak powinno tylko pilot zepsuty? Zamkiem od kierowcy da się zamknąć i otworzyć drzwi pasażera? Zamkiem od pasażera da się otworzyć drzwi kierowcy czy tylko zamknąć? Akumulator jest dobry? Czy centralka jest fabryczna czy zakładana przez ciebie?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

31 Paź 2012, 10:48

Zamkiem od kierowcy da się zamknąć i otworzyć drzwi pasażera?

Nie. W tej sytuacji zamek pasażera w ogóle nie reaguje.

Zamkiem od pasażera da się otworzyć drzwi kierowcy czy tylko zamknąć?

Da się otworzyć oraz zamknąć

Akumulator jest dobry?

Tak, odpala bez problemów.

Czy centralka jest fabryczna czy zakładana przez ciebie?

Jak to sprawdzić? W przeciągu pięciu ostatnich lat nie była zakładana, aczkolwiek mógł to zrobić poprzedni właściciel.
Troloskop
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 SX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2012, 11:04

Musisz znaleźć centralkę centralnego zamka i zobaczyć antenę w niej, przy okazji wyjąć i włożyć z powrotem wtyczkę dla poprawienia styków. Co do braku możliwości otwierania i zamykania drzwi pasażera poprzez drzwi kierowcy to jest to z pewnością jakiś przewodzik, który albo nie ma styku albo jest przerwany. W życiu spotkałem się z siłownikami typa MASTER pięcioprzewodowymi (nie wiem czy istnieją więcej lub mniej przewodowe), 2 przewody to zasilanie, 1 nie pamiętam już, a 2 pozostałe są do otwierania i zamykania. Poprzez podanie napięcia na któryś z tych 2 przewodów, centralka się zamknie lub otworzy ( w zależności od przewodu na którym pojawiło się napięcie). Jeśli na żadnym z tych przewodów nie będzie napięcia to centralka nie będzie ani otwierać ani zamykać. Patrząc na to z innej perspektywy otwieranie i zamykanie drzwi kierowcy działa poprzez zamek pasażera. Na początek wyjmij i włóż z powrotem wtyczkę w centralce, popatrz na przewody, popraw styk masowy. Czy centralny zamek jest fabryczny czy dokładany to można poznać po wyglądzie siłownika. Popatrz na zdjęcia na allegro jak powinien wyglądać siłownik do Punto i porównaj go ze swoim.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

31 Paź 2012, 11:09

Jakie jest najprawdopodobniejsze miejsce umieszczenia sterownika? Gdzieś wyczytałem, że może być nad bezpiecznikami, gdzie jeszcze sprawdzić?
Troloskop
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 SX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

31 Paź 2012, 15:04

Centralka jest o tyle mała, że można ją umiejscowić dosłownie wszędzie. U mnie jest pod kanapą (nie mam składanych siedzeń). Może być gdzieś pod deską, w tunelu środkowym, ogólne 80% daje, że jest w kabinie.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2012, 14:22

Sprawdziłem przy bezpiecznikach - nic nie znalazłem. Jutro wyruszę na dalsze poszukiwania i dam znać. :)
Troloskop
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Fiat Punto II
Silnik: 1.2 SX
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2012, 18:22

Zobacz sobie siłownik w lewych drzwiach (kierowcy), może uda ci się znaleźć przewodzik uszkodzony lub coś innego co jest nie takie jakie być powinno. Po wyglądzie siłownika można też poznać czy centralka jest dokładana czy fabryczna.
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

01 Lis 2012, 19:50

W punto nie ma siłowników.
W punto fabrycznie i amatorsko montuje się do wnętrza zamków silniczki i styki.
Czy to jest CZ fabryczny czy dokładany ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2012, 21:36

[link do oferty na Allegro wygasł]
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999