Pytania odnośnie jazdy

07 Gru 2020, 18:30

Mam kilka pytań odnośnie jazdy samochodem od strony technicznej. Nie wiem czy jest w dobrym dziale , jeśli tak to z góry przepraszam .

1. Czy jeśli zmieniam bieg na wyższy przy 2500 tys obrotów to jest to prawidłowe i działa dobrze na silnik ?
2. Gdy mam piąty bieg i trochu ponad 50 na prędkościomierzu mam ok 1750 tys obrotów. I mam pytanie czy jazda z takimi obrotami przy minimalnym dodawaniu gazu ( tylko takim żeby utrzymać tą prędkość) , to czy taka jazda szkodzi silnikowi? Gdy chce mocniej dodać gazu to redukuje bieg bo auto bardzo powoli przyspiesza gdy zostane na najwyższym biegu.
3. Czy głośność radia i ładowanie telefonu wpływa na ilość zużywanego paliwa ? Czy w ogólnym rozrachunku nie ma to większego znaczenia
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1045
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Gru 2020, 18:52

Nie wiemy jaki silnik ale postaram się odpowiedzieć ogólnie na to patrząc.

ineedl napisał(a):1. Czy jeśli zmieniam bieg na wyższy przy 2500 tys obrotów to jest to prawidłowe i działa dobrze na silnik ?
W dieslu będzie ok ale w benzynie z małą pojemnością trochę słabo i raczej obroty powinny być wyższe.

ineedl napisał(a):2. Gdy mam piąty bieg i trochu ponad 50 na prędkościomierzu mam ok 1750 tys obrotów. I mam pytanie czy jazda z takimi obrotami przy minimalnym dodawaniu gazu ( tylko takim żeby utrzymać tą prędkość) , to czy taka jazda szkodzi silnikowi? Gdy chce mocniej dodać gazu to redukuje bieg bo auto bardzo powoli przyspiesza gdy zostane na najwyższym biegu.
Jak to jest silnik benzynowy to bardzo męczysz nie tylko silnik ale i napęd, skrzynię... nawet przy jednostajnej jeździe na płaskim terenie. Przy przyspieszaniu jak zostaniesz na tym biegu to szybko załatwisz sprzęgło, dwumasę nawet w benzynie gdzie przyspieszenie będzie słabiej odczuwalne niż w dieslu gdzie masz większy moment ale zarówno w jednym jak i w drugim nie jest zalecane przyspieszanie z takich obrotów. Mając na uwadze obroty i prędkość do szybkiego przyspieszenia z biegu piątego powinieneś zredukować przynajmniej na bieg trzeci żeby zrobić to jak należy :mrgreen:

ineedl napisał(a):3. Czy głośność radia i ładowanie telefonu wpływa na ilość zużywanego paliwa ? Czy w ogólnym rozrachunku nie ma to większego znaczenia
Ma to znikomy wpływ ale na pewno spalanie się zwiększy przy większym obciążeniu silnika, a im więcej odbiorników tym alternator będzie stawiał większe obciążenie.
Jak nie masz radia z wzmacniaczami i subwooferem w bagażniku które pobiera znaczne ilości prądu to nie masz się czym martwić i na pewno większego spalania nie zauważysz :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10140
Zdjęcia: 35

07 Gru 2020, 19:16

Silnik to 1.1 60 KM benzyna

Pytam o to wszystko bo trafiło mi się auto z silnikiem w bardzo dobrym stanie . Wcześniej miałem Matiza a więc brak obrotomierza i ogólnie auto było średnie żeby nie powiedzieć gorzej , a Peugeotem chciałbym trochę pojeździć
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1045
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Gru 2020, 20:55

Zmieniaj biegi na wyższe miedzy 2.5-3 tys a prostej drodze, pod wzniesienia trzeba podkręcac trochę wyżej aby wyższy bieg nie pracował na na niższych obrotach bo zasada jest taka im bardziej silnik obciążony tym gorzej dla niego jak i innych podzespołów jak skrzynia, sprzęgło, przeguby i wszystko co się wiąże z napędem. Ilość pobieranego prądu niezauważalnie wpłynie na spalanie więc nawet nie bardzo jest nad czym się zastanawiać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Gru 2020, 07:34

A jazda na obrotach np.
1) 2200 na piątym biegu cały czas tylko lekko dodając gazu żeby utrzymać prędkość?
2) a na ok 1750 na piątym biegu? Czy lepiej zredukować na 4 i mieć większe obroty i na takich utrzymywać taką prędkość z jaką jadę ?


Ma aucie mam teraz felgi 14 cali stalowe , na lato mam alufelgi 15 cali , być może teraz albo w przyszłym roku już na pewno kupię opony zimowe i mam pytanie czy lepiej kupić do tych stalowych czy do aluminiowych? Czy zima szkodzi aluminiowym felgą?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1045
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Gru 2020, 07:50

Każdy silnik jest inny, jak uznasz ze ma ciężko przyspieszać i się męczy to redukujesz, myślę że przy tych 1750 na 5 biegu już będzie obciążony
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najbardziej niebezpiecznie… na prostej drodze?
    Najwięcej wypadków ma miejsce nie na zakrętach czy skrzyżowaniach, ale na prostej drodze. Co takiego ma w sobie jazda prostymi odcinkami, że kierowcy tracą rozsądek i zaczynają łamać przepisy? Jazda prostą drogą wydaje ...
    Jaką markę chłodnicy wybrać?
    Przedziurawiła mi się chłodnica wody i teraz myślę nad wymiana tylko nie wiem na jaką. Jakiej marki zamienić wybrać? Jeśli ktoś by się interesował to chodzi o chłodnice do audi a3 8p 2.0 tdi 16v 103kw 140km.

14 Lip 2021, 15:09

Kup se automat i nie będziesz zastanawial sie nad tym
GEJ OK! Prowadzę najlepszy serwis mercedesa na Białołęce w Warszawie. Zapraszam wszystkich Gejów ale nie tylko.
AutoMero
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 18
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

10 Sie 2021, 14:09

Standardowo w benzyniaku zmienia się gdzieś w okolicach 3 tysięcy. Ale to też zależy, czy jedziesz pod górkę, z górki, czy podróżujesz z tą samą prędkością.

A co od obrotów, to ciężko powiedzieć. To trochę jak wróżenie z fusów. Jeden samochód da radę, a drugi nie. Jeśli twój daje radę, to możesz tak jeździć. Ważne abyś nie dawał mu w palnik na niskich obrotach i wysokim biegu. No i też nie przesadzaj zbytnio z niskimi obrotami. O ile 1750 i 5 bieg jeszcze brzmi sensownie. To np: 1200-1300 obrotów na 5 może być za nisko, szczególnie że masz tylko 60 koni i pewnie nawet nie masz 100 niuta, więc przy takich obrotach to ten silnik nie ma chęci pracować.
ziomek134
Nowicjusz
 
Posty: 15