REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
W dieslu będzie ok ale w benzynie z małą pojemnością trochę słabo i raczej obroty powinny być wyższe.ineedl napisał(a):1. Czy jeśli zmieniam bieg na wyższy przy 2500 tys obrotów to jest to prawidłowe i działa dobrze na silnik ?
Jak to jest silnik benzynowy to bardzo męczysz nie tylko silnik ale i napęd, skrzynię... nawet przy jednostajnej jeździe na płaskim terenie. Przy przyspieszaniu jak zostaniesz na tym biegu to szybko załatwisz sprzęgło, dwumasę nawet w benzynie gdzie przyspieszenie będzie słabiej odczuwalne niż w dieslu gdzie masz większy moment ale zarówno w jednym jak i w drugim nie jest zalecane przyspieszanie z takich obrotów. Mając na uwadze obroty i prędkość do szybkiego przyspieszenia z biegu piątego powinieneś zredukować przynajmniej na bieg trzeci żeby zrobić to jak należyineedl napisał(a):2. Gdy mam piąty bieg i trochu ponad 50 na prędkościomierzu mam ok 1750 tys obrotów. I mam pytanie czy jazda z takimi obrotami przy minimalnym dodawaniu gazu ( tylko takim żeby utrzymać tą prędkość) , to czy taka jazda szkodzi silnikowi? Gdy chce mocniej dodać gazu to redukuje bieg bo auto bardzo powoli przyspiesza gdy zostane na najwyższym biegu.
Ma to znikomy wpływ ale na pewno spalanie się zwiększy przy większym obciążeniu silnika, a im więcej odbiorników tym alternator będzie stawiał większe obciążenie.ineedl napisał(a):3. Czy głośność radia i ładowanie telefonu wpływa na ilość zużywanego paliwa ? Czy w ogólnym rozrachunku nie ma to większego znaczenia