Pytanie odnośnie wspomagania układu hydraulicznego

20 Maj 2013, 21:14

]
andrzej_124 napisał(a):W układzie na rysunku brakuje chłodnicy oleju i wentylatora.


Andrzej ...litości .... to jest schemat poglądowy i bardzo uproszczony. Nikt tutaj nie będzie wnikał w szczegóły. Chodzi o zasadę działania a nie o dodatkowe wyposażenie.
puffacz napisał(a):Sterowanie kierownicze jest od (W) ,a brakuje połączenia z tłokiem (N) ,żeby kierować kołami.


Schemat jest schematem . Bez przeczytania całego artykułu możesz sę domyślać że to połączenie jest zaznaczone strzałkami :[attachment=0]xhSbJrA.jpg[/attachment . Kwestia zrozumienia tej całości.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Maj 2013, 21:22

Właśnie chodzi o to ,że oprócz tego połączenia czegoś brakuje. To połączenie działa jedynie przy wysuwie i wsuwie tłoka ,a w drugą stronę już nie ,bo jak widać całość jest połączona nie z suwakiem w srodku ,a z obudową. Przynajmniej takie jest moje zdanie ,ale jak wspominałem słabo się na tym znam i liczę na waszą pomoc:).
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

20 Maj 2013, 21:53

Nie bierz tego schematu tak dosłownie . Tutaj http://www.google.pl/imgres?q=wspomagan ... =135&ty=69 masz masz bardzo fajny rysuneczek typowej przekładni ze wspomaganiem . Dopasuj sobie elementy ze swojego rysunku , a będzie jasność.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Maj 2013, 15:25

Dziękuje Bonifacy, Twoja odp była bardzo pomocna ,bylem u prowadzacego powiedzial ,ze to jest jedno rozwiazanie ,ale jemu chodzi o inne , podobno trzeba dorysować dwie kreski na łączące suwak z tłokiem lecz ja dalej nie wiem jakie:(
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

21 Maj 2013, 18:58

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Maj 2013, 19:00

Mógłbyś napisać czym są narysowane przez Ciebie elementy i na jakiej zasadzie to działa?
Bardzo CI dziękuje za pomoc.
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2JZ-GTE - Toyota
    Trudno znaleźć silnik o większej rozpoznawalności wśród miłośników samochodów sportowych niż 2JZ. Historia tej 6-cylindrowej, 3-litrowej, rzędowej jednostki sięga początku lat 90., a motor jest najczęściej ...
    Współczesne sportowe Toyoty
    Celica, MR2, Supra czy Corolla AE86 – te samochody znają wszyscy. Ich następca, tylnonapędowe coupe GT86, to jeden z ulubionych samochodów współczesnych drifterów. Jego pojawienie się w salonach ...

21 Maj 2013, 19:52

puffacz napisał(a):To połączenie działa jedynie przy wysuwie i wsuwie tłoka ,a w drugą stronę już nie ,bo jak widać całość jest połączona nie z suwakiem w srodku ,a z obudową.


Teraz według tego co dorysowałem wyobraż sobie że poruszamy nie tłokiem a ramieniem przekładni kierowniczej. Element zakreślony czarnym kółkiem ( mechanizm sprężynowy , np. w Fordzie Ka drążek skrętny ) pozwoli najpierw uruchomić suwak nie tracąc mechanicznego połączenia ramienia z tłokiem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Maj 2013, 17:19

Super! DZiękuje Bonifacy, uratowałeś mnie:).
Kolejne pytanie: czy prędkość elementu wykonawczego(tłoka) jest różna czy taka sama w obu kierunkach ruchu i dlaczego.
Moim zdaniem jest taka sama ze względu na taką samą powierzchnie po obu stronach elementu ,ale liczę na wasze potweirdzenie
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

27 Maj 2013, 20:36

puffacz napisał(a):Super! DZiękuje Bonifacy, uratowałeś mnie:).
To się cieszę ....ale to znaczy dostałeś pochwałę czy piątkę ?
puffacz napisał(a):Kolejne pytanie: czy prędkość elementu wykonawczego(tłoka) jest różna czy taka sama w obu kierunkach ruchu i dlaczego.
Dużo tych pytań ! Na początku wątku było co innego , a w miarę postępów są dalsze zapytania innej natury . Czyżby Twój prowadzący nęka Cię i chce Cię zagiąć? Co do pytania to po mojemu układ jest symetryczny z logicznego punktu widzenia . Nie może być inaczej ze względu na charakter i przeznaczenie tego mechanizmu.
ps. ostatni mój rysunek wymyśliłem na Twoje potrzeby , aby to zadziałało :D A i jeszcze jedno - ktoś tu inny jeszcze pisał " mądre" porady . Gdzie jest ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

28 Maj 2013, 06:21

Bonifacy ,moje sprawozdanie zostało przyjęte (5/5 pkt) i zostalem zwolniony z kolokwium za Twoje rozwiazanie:P. Po prostu intrygowalo mnie to ,bo wiem ,że prowadzący o to pytał:).
Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje za ten schemat:)
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

28 Maj 2013, 21:54

Należało by się :piwo: ale rozumiem ........ wirtualne ...... :/
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna