Pytanie odnośnie wspomagania układu hydraulicznego

16 Maj 2013, 21:24

Witam ,jestem studentem Politechniki i w sprawozdaniu mam zamieścić pytanie na odpowiedz :
Dlaczego po przecięciu jednego z przewodów hydraulicznego układu wspomagania nie spowodujemy wypadku. Chodzi tutaj o ubytek ciśnienia z jednej strony tłoka.
Liczę na waszą pomoc.
Z poważaniem,
Tomek
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

16 Maj 2013, 22:01

Nie jestem studentem , jestem praktykiem z dyplomem technika. Dziwi mię trochę Twój problem .Robiąc jakiś tam tytuł zawodowy , chyba inżynierski, powinieneś znać konstrukcję przekładni kierowniczej ze wspomaganiem hydraulicznym. Jak jesteś niekumaty , niedociekliwy w tej profesji to powiem Ci że kiera jest połączona mechanicznie z przekładnią i utrata ciśnienia nie spowoduje możliwości kierowania autem . Co najwyżej będzie ciężej.Tyle w tym temacie , koniec i kropka . Temat do zamknięcia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Maj 2013, 22:11

O jaki układ hydrauliczny chodzi, orbitrol czy typowe z osobówek ze wspomaganiem ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

16 Maj 2013, 22:52

bonifacy napisał(a):to powiem Ci że kiera jest połączona mechanicznie z przekładnią i utrata ciśnienia nie spowoduje możliwości kierowania autem . Co najwyżej będzie ciężej.Tyle w tym temacie , koniec i kropka . Temat do zamknięcia.


Dokładnie tak, a z przekładni wychodzą drążki kierownicze, na których są przykręcone końcówki drążków, które są wkręcone w zwrotnice koła :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

16 Maj 2013, 23:19

Laikom proponuję przejażdżkę A4 bez wspomagania.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Maj 2013, 08:40

Wiem panowie ,że istnieje połaczenie ślimakowe gdzie np mechanizm sterowania jest tylko wspomagany przez hydraulikę mnie chodzi o ten drugi rodzaj sterowania gdzie obroty kierownicy sterują położeniem tłoka ,a on położeniem kół. Wiem jeszcze ,że podobny mechanizm zabezpieczający jest stosowany w ramieniu koparki gdzie przy znacznym wzroście ciśnienia przy przeciętym zaworze "zawór" zamyka odpływ czynnika, chciałem dowiedzieć się jak nazywa się ten "zawór". Jeśli Panom to pomoże mogę wrzucić schemat układu który mnie interesuje
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Wypadek czy kolizja? Zatrzymaj się, pomyśl i pomóż
    Jeżeli w zdarzeniu drogowym ucierpiały jedynie pojazdy – to znaczy, że doszło do kolizji. Jeżeli jednak poszkodowani zostali ludzie – mamy do czynienia z wypadkiem. Jak powinni zareagować uczestnicy i świadkowie ...

18 Maj 2013, 09:26

takie cos nazywa się zamek hydrauliczny, ale nie widziałem czegoś takiego w układach kierowniczych.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Maj 2013, 11:19

Czy ktoś może potwierdzić czy zamek hydrauliczny rzeczywiście nie występuje w układach kierowniczych? Mam wrażenie, że w osobowych może to być rzadkość ,ale wydaje mi się ,że ten zamek występuje w samochodach ciężarowych. Jeśli ktoś zna się na tym ,proszę o pomoc.
TF
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

18 Maj 2013, 21:06

Wrzuć ten schemat, lub napisz czy chodzi o układ z orbitrolem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Maj 2013, 22:00

Zdjęcie
Zdjęcie

Tutaj zamieszczam materiały które dostałem od prowadzącego, na czerwono zaznaczyłem teoretyczny punkt przecięcia. Dlaczego w tym przypadku tłok pod wpływem wysokiego ciśnienia z góry nie wysuwa się tylko pozostaje w swojej pozycji mimo przeciętego przewodu?
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

20 Maj 2013, 21:14

Zdjęcie

Witam ,wstawiam poprawiony schemat. Poprawil go prowadzący jest to serwo-4krawedziowy. Ktoś wie jakiego elementu tu jeszcze brakuje?
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

20 Maj 2013, 21:37

samochodowe układy kierownicze są tak zbudowane że w momencie kiedy nie są używane olej przepływa swobodnie, bez ciśnienia przez układ nie obciąża to pompy i nie podnosi temperatury oleju. Pompa ma specjalny zawór utrzymujący stałe ciśnienie w szerokim zakresie obrotów silnika.
W układzie na rysunku brakuje chłodnicy oleju i wentylatora.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

20 Maj 2013, 21:45

Przepraszam ,za moją totalną niewiedze ,ale wiem ,że brakuje elementu mechanicznego.
Sterowanie kierownicze jest od (W) ,a brakuje połączenia z tłokiem (N) ,żeby kierować kołami.
Proszę o pomoc.
Z poważaniem,
TF
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam

20 Maj 2013, 22:02

Połączenie siłownika z kołami to najmniejszy problem, tłoczysko jeszcze musi być mechanicznie połączone z rozdzielaczem jeżeli chcemy kierować kierownicą.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

20 Maj 2013, 22:12

A czy da się to dorysować na tym schemacie? Jeśli tak móglbyś mi pokazać jak to ma wyglądac?
puffacz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nie mam