Przegląd ten dokładnie to QG2 (czujnik lepkości oleju-nieaktywny).
Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
Co 2 lata należy wykonać przegląd okresowy (inspekcję), przy czym przegląd okresowy zawsze zawiera serwis olejowy.
- Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
- Jeżeli przebieg 30 000 km zostanie osiągnięty przed upływem 2 lat, inspekcję należy wykonać nie po 2 latach, lecz po każdych 30 000 km.
Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowyPrzeglądy
Serwis olejowy
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest ekologiczny olej napędowy).
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
Inspekcja
- Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
- Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
- Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.
- Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
- Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
- Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
- Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
- Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących.
- Sprawdzenie akumulatora.
- Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
- Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
- Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
- Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
- Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych.
- Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
- Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
- Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie.
- Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel).
- Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
- Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkodzeń.
- Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupełnienie.
- Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli występuje).
- Sprawdzenie paska zębatego napędu wałka rozrządu (6-cylindrowe silniki wysokoprężne).
- Sprawdzenie paska zębatego napędu wałka rozrządu (4-cylindrowe silniki wysokoprężne) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
- Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.
Co 60 000 km dodatkowo- Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
- Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
- Wymiana świec zapłonowych.
- Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy.
- Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
- Wymiana filtra oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
- Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów.
- Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie.
Co 90 000 km dodatkowo- Wymiana paska zębatego i rolki napinacza napędu wałka rozrządu (silniki wysokoprężne z pompowtryskiwaczami).
- Sprawdzenie paska zębatego (4-cylin-drowe silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
Co 120 000 km dodatkowo- Wymiana paska zębatego i rolki kierującej napędu wałka rozrządu (4-cylindrowe silniki wysokoprężne oprócz silników z pompowtryskiwaczami).
- Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (6-cylindrowe silniki benzynowe).
- Wymiana paska zębatego napędu wałka rozrządu (6-cylindrowe silniki wysokoprężne).
Co 180 000 km dodatkowo- Wymiana paska zębatego napędu wałka rozrządu (silniki benzynowe 1,8l).
Co 2 lata dodatkowo- Wymiana płynu hamulcowego (o ile to możliwe, wykonanie zlecić przy okazji przeglądu serwisowego).
Co 4 lata dodatkowo- Wymiana wkładu filtra powietrza i oczyszczenie obudowy - dotyczy samochodów o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 2 lat.
Co 5 lat dodatkowo- Wymiana baterii syreny z własnym zasilaniem (o ile to możliwe, wykonanie zlecić przy okazji przeglądu serwisowego).
Co 15 lat dodatkowo- Wymiana napinaczy pasów bezpieczeństwa wraz z pasami bezpieczeństwa oraz zespołów poduszek powietrznych - koniecznie w stacji obsługi Skoda (o ile to możliwe, wykonanie zlecić przy okazji przeglądu serwisowego).
Wymiana sondy lambda (dotyczy krajów, w których nie ma możliwości tankowania paliwa bezołowiowego)
- Okres wymiany jest zależny od zawartości ołowiu w paliwie w odpowiednim kraju.
Okres obsługi QG0Okres obsługi QG1