Qualitium Protec - co wiemy na temat tych olejów?

18 Sty 2023, 06:25

Jak w tytule.
Qualitium Protec akurat to 5w40 ale chodzi mi o całą serię tego producenta. Podobno polska produkcja o niezłych parametrach za korzystną cenę.
Jak to się sprawdza w zwykłych silnikach? Wiadomo że za tę cenę to i tak hydrocrack (jak wszystko nawet markowe do 200 zł za 5litrów) ale nie każdy musi mieć syntetyka z PMO albo z estrów za 380 zł... Tym bardziej jak dużo jeździ i wymienia olej 2x w roku.
I od razu pytanie o bezpośredniego konkurenta tego oleju w podobnej półce cenowej. Mam na myśli Manol.
Wiadomo że poruszamy się w niskiej półce cenowej więc nie są to oleje "wyczynowe" ,na których ktoś katuje silniki do odcięcia ale takie dla zwykłego polskiego zjadacza chleba. Oba można kupić poniżej 100 zł z 5l.
Czy dają radę przy normalnym użytkowaniu prostego silnika czy robią dewastację . Zakładam że każdy wymienia olej jak jak ja, czyli co 12-13 tys.km. Poza tym myślę że nowy olej i tak ma lepsze parametry (nawet te o których jest temat) niż markowy po 10 tys. przebiegu.
Macie jakieś zdanie na ten temat..?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2023, 08:33

Jeśli chodzi o 5w40, przestarzałe normy API, podstawowe pakiety pierwiastków oparte o wysokie zddp, niski indeks lepkości. Zastosowanie to starsze silniki wolnossące. Prawdopodobnie olej pochodzi z recyklingu zużytych olejów.
Cała marka raczej niewarta zastosowania. Dużo lepsze i niewiele droższe oleje ma Orlen/Lotos, które konkurują z zagranicznymi.
ggg11
Początkujący
 
Posty: 59

19 Sty 2023, 14:25

Przekonałeś mnie. Doczytałem też trochę opinii na forum olejowym o parametrach tego Orlenu Platinum. Byłem w hurtowni po klamoty i wziąłem 2 X po 4,5L na 2 auta. Do Clio 1,2 -8 zaworówki Campusa 2006r i do Meganki trójki z 1,6 HI-Flex . Oba auta z lpg i przebiegiem poniżej 150 tys.km. Mam nadzieję że nie będzie wielkiej różnicy w pracy silników. Teraz Clio chodzi na ELF 5w40 NF , a Meganka na ELF 5w40 SXR. :)
Aha...i za bańkę 4,5l płaciłem po 105 pln.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...