REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Prawdopodobnie będzie to twój problem. Starsza bramka Gateway z nowszymi radiami powoduje problem rozładowywania akumulatora. Dlatego że urządzenia nie współpracują tak jak powinny ze sobą.Ergon napisał(a):W samochodzie prawdopodobnie zamontowany jest Gateway
źródło: http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2015/03/wymiana-moduu-gateway-upgrade.htmlModuł CAN Gateway (znany również jako interfejs diagnostyczny magistrali danych J533) to taka bramka danych naszego samochodu (z ang. Gateway). Pełni rolę wymiany informacji między systemami magistrali CAN oraz konwersji danych diagnostycznych z systemów magistrali danych CAN do K-kabel i na odwrót, czyli dane mogą być wykorzystywane przy diagnozowaniu pojazdów systemami informatycznymi, narzędziami takimi jak VAS i Vagcom / VCDS. Jednym słowem moduł łączący wszystkie sterowniki ze sobą, zbierający informacje i komunikujący wszystko na wzajem. Montowany jest w modelach VW już od GOLF'a Mk4 (nie do każdego modelu).
Dlaczego trzeba go wymieniać? Może być kilka powodów. Najczęstszą przyczyną zmiany jest zastąpienie radia drugiej na trzecią generację oraz towarzyszący temu problem z poborem mocy. Ale również dzięki wymianie tego modułu możemy podłączać nowe funkcje w naszym samochodzie np. kamera cofania, czy MDI. CAN Gateway był "upgreadowany" w Volkswagenach praktycznie co roku, mimo to istnieją 4 rodzaje modułów: 7-bajtowe (od 1K0907530A do 1K0907530F); 8-bajtowe (od 1K0907530G do 1K0907530K); 9-bajtowe (od 1K0907530L do 1K0907530Q); 10-bajtowe (od 1K0907530S do 1K0907530AF).
Mimo, że przy wymianie na wyższy model nie powinniśmy mieć problemów z kodowaniem, to są elementy wyposażenia, na które trzeba zwrócić uwagę wymieniając CAN Gateway. Taki przykładem może być: dach panoramiczy, start-stop system. Tylko nieliczne bramki obsługują te systemy.
Wymiana modułu nie powinna przyspożyć dużych kłopotów. Bramka przypięta jest jedynie kołeczkami pod kierownicą, bliżej środkowego tunelu. Natomiast w przypadku kodowania, należy pamiętać, że bity nie są umiejscowione w tych samych miejsch i należy każdą z funkcji odblokować ręcznie, tak jak w macieżystym module mieliśmy.
Powszechnie wiadomo, że wersja "L" rozwiązuje kłopoty z poborem prądu, trzeba jednak pamiętać, że do nawigacji satelitarnych RNS510 z wyższymi numerami firmware, CAN Gateway powinien być 10-bajtowy, czyli od numeru 1K0907530S.