Radio 2 DIN rozładowuje akumulator

16 Lut 2021, 10:04

Witam zakupiłem radio 2 din. Po jakimś czasie zaczęło pobierać prąd w czasie gdy samochód jest zamknięty. Samochód to VW Jetta a5 1.6 mpi. Czy coś mogę z tym zrobić? Rozładowuje mi akumulator jeżeli go zostawie na noc. Osoba która mi to sprzedawała napisala że najprawdopodobniej jest uszkodzony canbus i moge mu odesłać on go wymieni i niby będzie po problemie.
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

16 Lut 2021, 10:35

Jakie to radio, oryginalne VW? Jaki model? Było nowe na gwarancji?
Jak nie oryginalne VW to czy prawidłowo podłączone zostało pod złącze?

Sprawdzałeś czy radio jest całkowicie wyłączone? Nie zmieniałeś jakiś ustawień w nim które mogły by powodować pobór prądu w czasie spoczynku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10178
Zdjęcia: 35

16 Lut 2021, 10:57

NAWIGACJA 2DIN Radio VW Android 10 [link do oferty na Olx wygasł] to jest to radio ustawień nie zmieniałem. Wczesniej bylo wszystko w porządku
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

16 Lut 2021, 10:57

Podłączałem według instrukcji załączonej do radia
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

16 Lut 2021, 11:46

Radio włącza Ci się po zapłonie?
Widzę że jest tam przejściówka na ISO, warto by było sprawdzić czy plusy w niej ten stały i po zapłonie działają tak jak powinny. Jeżeli tak to problem będzie pewnie w samym radiu.

Masz jakieś dodatkowe akcesoria do niego podłączone np. kamera?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10178
Zdjęcia: 35

16 Lut 2021, 21:52

Po włączeniu zapłonu się włącza posiadam również kamerkę. Jak mówi sprzedawca wina leży w can busie dołączonego z kostka ISO do radia mówi jeżeli się wymieni to powinno być git
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Moto Session 2020
    Hala wypełniona autami klasycznymi - Auta luksusowe i sportowe np. Aston Marin Vanquish, Nissan GTR , Dodge Viper SRT Limited Edition, Ford Mustang Rouch, Corvetta C7, Lamborghini Huracan, unikatowe amcary, najciekawsze modele ...

17 Lut 2021, 12:58

Ciekaw jestem czy faktycznie tak będzie. Jak wymienisz daj znać czy nie będzie takiego problemu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10178
Zdjęcia: 35

18 Lut 2021, 18:14

Nie niestety to nie canbus
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

18 Lut 2021, 18:49

Jesteś pewny że to radio? Jak nie masz jak sprawdzić to po prostu odłącz je na jedno dwa dni i będziesz widział czy akumulator dalej się tak rozładowuje podczas postoju.

Przypomnij sobie czy przed tym problemem z rozładowującym się akumulatorem nie podłączałeś czegoś dodatkowego jak kamera jakiś transmiter itp.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10178
Zdjęcia: 35

18 Lut 2021, 23:30

Mam tylko kamerkę cofania. Pojawił.sie nowy trop mianowicie kabel od skrzynki bezpieczników silnika. Gdy się go odłączy wartość spada do prawidłowej na mierniku. Jutro będę szukał dalej.
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

19 Lut 2021, 09:39

Ergon napisał(a):kabel od skrzynki bezpieczników silnika.
To jest kabe od konkretnego przekaźnika, bezpiecznika? Sprawdzałeś?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10178
Zdjęcia: 35

19 Lut 2021, 10:12

Dopiero dzisiaj będe sprawdzał od czego to jest wyjmując po kolei bezpieczniki.
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

25 Lut 2021, 15:26

Witam posiadam oto takie radio NAWIGACJA 2DIN Radio VW Android 10
[link do oferty na Olx wygasł].
Zamontowane jest w VW Jetta a5 2006r. 1.6 mpi benzyna+gaz. Po podłączeniu wszystko było dobrze, aż po około 3 miesiącach radio zaczęło pobierać prąd. Z pomiarów multimetrem po zamknięciu auta i odczekaniu około 20-30 minut samochód pobiera 0.35-0.72A ciągle skacze. Po wyjęciu bezpiecznika radia że szkrzynki bezpieczników silnika Ampery spadają do normalnej wartości 0.08-0.09A. W samochodzie prawdopodobnie zamontowany jest Gateway. W radiu był wymieniany już CanBus ale to nie pomogło. Czy przyczyną tego może być Gateway? Radio włącza się dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Ostatnio edytowany przez ArteK, 25 Lut 2021, 16:15, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Proszę o pisanie w otwartej dyskusji dotyczącej problemu
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6

25 Lut 2021, 16:24

Ergon napisał(a):W samochodzie prawdopodobnie zamontowany jest Gateway
Prawdopodobnie będzie to twój problem. Starsza bramka Gateway z nowszymi radiami powoduje problem rozładowywania akumulatora. Dlatego że urządzenia nie współpracują tak jak powinny ze sobą.

Z tego co mi wiadomo i doczytałem to problem rozwiązują Gateway z końcówką L. Jednak musisz jeszcze to dokładnie sprawdzić, a na początek warto spisać sobie numer jaki jest u Ciebie.

Tu masz cytat:
Moduł CAN Gateway (znany również jako interfejs diagnostyczny magistrali danych J533) to taka bramka danych naszego samochodu (z ang. Gateway). Pełni rolę wymiany informacji między systemami magistrali CAN oraz konwersji danych diagnostycznych z systemów magistrali danych CAN do K-kabel i na odwrót, czyli dane mogą być wykorzystywane przy diagnozowaniu pojazdów systemami informatycznymi, narzędziami takimi jak VAS i Vagcom / VCDS. Jednym słowem moduł łączący wszystkie sterowniki ze sobą, zbierający informacje i komunikujący wszystko na wzajem. Montowany jest w modelach VW już od GOLF'a Mk4 (nie do każdego modelu).

Dlaczego trzeba go wymieniać? Może być kilka powodów. Najczęstszą przyczyną zmiany jest zastąpienie radia drugiej na trzecią generację oraz towarzyszący temu problem z poborem mocy. Ale również dzięki wymianie tego modułu możemy podłączać nowe funkcje w naszym samochodzie np. kamera cofania, czy MDI. CAN Gateway był "upgreadowany" w Volkswagenach praktycznie co roku, mimo to istnieją 4 rodzaje modułów: 7-bajtowe (od 1K0907530A do 1K0907530F); 8-bajtowe (od 1K0907530G do 1K0907530K); 9-bajtowe (od 1K0907530L do 1K0907530Q); 10-bajtowe (od 1K0907530S do 1K0907530AF).

Mimo, że przy wymianie na wyższy model nie powinniśmy mieć problemów z kodowaniem, to są elementy wyposażenia, na które trzeba zwrócić uwagę wymieniając CAN Gateway. Taki przykładem może być: dach panoramiczy, start-stop system. Tylko nieliczne bramki obsługują te systemy.

Wymiana modułu nie powinna przyspożyć dużych kłopotów. Bramka przypięta jest jedynie kołeczkami pod kierownicą, bliżej środkowego tunelu. Natomiast w przypadku kodowania, należy pamiętać, że bity nie są umiejscowione w tych samych miejsch i należy każdą z funkcji odblokować ręcznie, tak jak w macieżystym module mieliśmy.
Powszechnie wiadomo, że wersja "L" rozwiązuje kłopoty z poborem prądu, trzeba jednak pamiętać, że do nawigacji satelitarnych RNS510 z wyższymi numerami firmware, CAN Gateway powinien być 10-bajtowy, czyli od numeru 1K0907530S.
źródło: http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2015/03/wymiana-moduu-gateway-upgrade.html
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10178
Zdjęcia: 35

26 Lut 2021, 09:56

A jeżeli go wyjmę i potem włożę spowrotem to on mi sie nie rozkoduje?
Ergon
Nowicjusz
 
Posty: 42
Zdjęcia: 6