02 Maj 2016, 08:56
Musisz miernikiem posprawdzać napięcia, które przychodzą od strony samochodu. Musisz wiedzieć, na którym przewodzie jest napięcie bez znaczenia dla stacyjki ( czyli jest i przy wyłączonej stacyjce i przy włączonej stacyjce ), na którym napięcie pojawia się dopiero po włączeniu stacyjki, na którym jest masa. Zwróć też uwagę, czy na którymś przewodzie nie pojawia się napięcie, po włączeniu swiateł - niektóre samochody mająw swojej instalacji taki przewód.
Następnie musisz sprawdzić, pod jakie przewody radia są podłaczone poszczególne przewody wymienione wyżej ( musisz wiedzieć, kóry przewód w radiu to zasilanie, kóry to pamięć, który masa. Tutaj zwróć też uwagę, na przewód, na którym pojawia się napięcie po włączeniu radia - jest to przewód do asilania anteny ( np. elektrycznie wysuwanej ) albo zasilacza antenowego.
Podłączone powinno to być tak - przewody od strony auta :
- przewód na którym pojawia się napięcie podłączony pod przewód zasilania radia
- przewód na kórym jest napięcie cały czas, podłaczony pod przewód podtrzymania pamięci
-masa podłaczona pod przewód masowy radia
- przewód z radia, na którym pojawia sie napięcie ma być zaizolowany. chyba, że masz wzmacniacz antenowy albo antenę elektryczną.
Problem prawdopodobnie leży w złączu od radia - piny są inaczej powpinane niż w złączu ISO. Czasami potrzebne są przejściówki z danego radia na ISO i to podpina się dopiero pod ISO od strony samochodu.
Jak sobie nie poradzisz, to zapodaj na forum jakie to radio, ewentualnie jak masz na tym radiu schemacik ( zazwyczaj na górnej obudowie radia są schematy jak podłaczyć ) to zapodaj ten schemacik oraz zrób fotkę tych złącz tak, żeby było widać kolory przewodów i gdzie są podpięte w tych złączach. Wtedy dojdziemy jaki przewód jest źle podłączony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...