Radio rozładowuje mi akumulator w samochodzie FIAT ALBEA

24 Mar 2013, 22:02

McMoney napisał(a):moj znajomy jak spojrzal na ta moja kostke iso to powiedzial ze wyglada to tak jakby w radiu byly dwa plusy.
McMoney napisał(a):Bo jeszcze nie widzial zeby tak 2 kable od radia do jednego laczyc


Łączy się kabel czerwony z żółtym i do czerwonego po to żeby radio trzymało pamięć,normalka
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Mar 2013, 06:33

Każde radio ma dwa plusy (+) jeden czerwony od głównego zasilania, oraz drugi żółty od podtrzymywania pamięci. Teraz Ci napisze schemat jaki musi być do radia bo to jest standard i nie ma innej opcji i jeżeli ktoś to inaczej podłączy to może spalić wszystko w samochodzie jak i w radiu. I pamiętaj że samochodowego wejścia (kostka żeńska) nie wolno przerabiać od tego masz dodatkową kostkę ISO która łączy wtyczkę samochodową z radiem. jedyne co się przerabia to kostkę od radia zamienia miejscami kable.
Zdjęcie
Czerwony (+12V) idzie pod stacyjkę i masz go w złym miejscu i dlatego Ci nie działa radio jak podłączysz sam czerwony.
żółty (+12V)- pamięć radia idzie prosto do akumulatora który podaje cały czas napięcie do radia aby trzymało pamięć
niebieski idzie do sterownia wysuwaną anteną i on musi być w tym miejscu co na obrazku.
Czarny GND (uziemienie) idzie do najbliższego miejsca w podwoziu i jest on w prawidłowym miejscu.
jest jeszcze jeden kabel opcjonalny który też ma na wyjściu +12V i on jest od podświetlania wyświetlacza, tu go nie widzę ale Ci mówię abyś się nie złapał za głowe że jest jeszcze jeden.


Czyli jednym słowem:
w miejsce niebieskiego wstaw czerwony
w miejsce czerwonego twój zielony/żółty
niebieski jeden pin wyżej.

jestem informatykiem i znam się na tych sprawach, sam w domu podłączam radio samochodowe pod zasilacz z komputera i pamięć trzyma.


a jeżeli nie masz +12V na żółtym to możesz pociągnąć jeszcze jeden od akumulatora, albo sprawdzić gdzie jest przerwany.

A co do padania akumulatora to przypomniało mi się jak u mamy w samochodzie (fiat palio weekend) montowałem Pioneera i tak samo akumulator padał. Sprawdziłem wszystko miernikami itp. i się okazało że gdy jest czerwony i żółty razem to samochód ma zwarcie, wywoływał samozapłon i po całej nocy nie dało się odpalić, przerobiłem kostkę iso po mojemu i teraz radio włącza się raz z zapłonem i nie robi żadnych problemów.

zaufaj mi.

Edit:
Poniżej narysowałem Ci na szybko co do czego idzie w samochodzie.
Zdjęcie
FabianRnR
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 27 12 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Ford Mondeo I
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Mar 2013, 07:46

No dobra...
To skoro na tym schemacie czerwony idzie przez stacyjkę.... to powienienem mieć na nim napięcie tylko w momencie gdy jest zapłon włączony.... a u mnie w samochodzie jest cały czas napięcie... więc nie jest podłączony przez stacyjkę?
No i powiedzmy że kupiłbym kable... i podciągnął bezpośrednio od akumulatora... tylko jak ja ten czerwony podłącze do stacyjki... a później do radia... ? Przecież bez rozkręcania samochodu się nie obejdzie... czyli sam tego nie zrobię :(
McMoney
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Fiat Albea
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Mar 2013, 07:53

Aha... No i Ty mówisz jeszcze żebym pozamieniał te kable... ale nie zrobie tak... bo wtedy nie będzie się zgadzało z tą białą wtyczką w samochodzie... tam na którymś zdjęciu widać... że w jednym rzędzie mam 3 kable (3 piny) a w drugim rzędzie tylko jeden kabel...
McMoney
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Fiat Albea
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

25 Mar 2013, 08:02

Ale już jest namieszane :D

Kolego zrób tą wtyczkę jak wcześniej,tak żeby się zgadzało z wtyczka z samochodu i sprawdź inne radio,zobaczymy co będzie
seba002
Początkujący
 
Posty: 157
Prawo jazdy: 07 01 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 147
Silnik: TS 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Mar 2013, 12:05

bez rozkręcania samochodu nie da się tego zrobić, konstruktorzy samochodów oraz panowie elektrycy który kładą w nim okablowanie sami podłączają czerwony kabel do stacyjki, a jeżeli Ty masz inaczej to znaczy że już ktoś grzebał w tym układzie. Inne radio nie będzie działać bo ma w innym miejscu piny które łączą to wszystko.
FabianRnR
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 27 12 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Ford Mondeo I
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Ośmiokołowiec, bo cztery koła to za mało!
    Czy to nie przesada? Aktualne samochody koncepcyjne zasilane energią elektryczną mają po cztery koła. Eliica bo tak nazywa się ten pojazd ośmiokołowy różni się od nich diametralnie – jest duża ma 5100 mm długości, ...

25 Mar 2013, 13:46

O masakra. No dobra... to po świętach podjadę do jakiegos zakładu... żeby oni to jakoś zrobili.
W takim razie bardzo dziękuje Panowie za pomoc. :)
McMoney
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Fiat Albea
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Mar 2013, 14:47

witam koledzy chcialbym sie dolaczyc do tematu problem identycznie ten sam a i autko tez mam jednak pytanie jak podlaczyc to radio by mozna sluchac go takze na postoju tak aby nietrzeba bylo wlanczac za kazdym razem zaplonu i jeszcze jedno czy wadliwe podlaczenie /czerony+zolty/moze miec wplyw na wadliwy odbior stacji/katastrofa/jestem mechanikiem ale elektonikiem niezbyt to ze jest to wina radia stwierdzil moj zaprzyjazniony elektryk po podlaczeniu amperomierza po odlaczeniu radia brak poboru pradu rodio ktore mam to konwwod lub pionner na poczatku jak auto kupilem w salonie mialem polaczonego tego pionnera i problemu raczej niebylo zaczol sie po zmianie na konwooda dzieki za pomoc
szrek32
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 09 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: fiat albea
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Mar 2013, 15:33

abyś miał cały czas zasilanie w radiu musisz pominąć stacyjkę tzw. podłączenie na krótko. czyli czerwony i żółty muszą iść prosto do akumulatora. Co do stacji radiowych to możesz mieć słabą antenę. Bardzo często jest to spotykane w samochodach. Na fabrycznym działa pięknie a gdy się podłączy inne fale zanikają. Połączenie kabla czerwonego i żółtego nie ma wpływu na odbiór stacji radiowych. W fiacie palio weekend po podłączeniu razem czerwonego i żółtego kabla następuje zwarcie w elektronice i zapłon jest cały czas aktywny.
Co trzeba zrobić konkretnie:
-poprowadzić nowy kabel czerwony do akumulatora
-poprowadzić żółty kabel do akumulatora
-spróbować dać wzmacniacz do anteny bądź mocniejszą antenę.
FabianRnR
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 27 12 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Ford Mondeo I
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Mar 2013, 15:49

w sumie to wystarczyloby chyba jeden a potem polaczyc je ze soba aby kbel pamieciowy takze mial +
szrek32
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 09 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: fiat albea
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

27 Mar 2013, 15:54

Preferowane jest puszczenie dwóch kabli +12V. Można dać jeden ale to może mieć problemy aby utrzymać stałe zasilanie gdy radio będzie głośniej czy też będzie brało większy pobór prądu. Możesz również puścić kabel dwużyłowy który tak samo będzie działał jak dwa kable jednożyłowe.
FabianRnR
Początkujący
 
Posty: 64
Prawo jazdy: 27 12 2012
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Ford Mondeo I
Silnik: 1.8 115KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995