
Nowe Audi TT Roadster, stojące na jezdni, jest sportowe, kompaktowe i nisko zawieszone. Ze swą długością - 4177 mm, jest o 21 mm krótsze niż poprzednik. Rozstaw osi wzrósł jednak o 37 mm do 2505 mm, co z kolei wpłynęło na skrócenie zwisów. Mając 1832 mm szerokości, nowe Audi TT Roadster jest o 10 mm węższe niż poprzedni model. Wysokość to 1355 mm (mniej o 3 mm). Przy zamkniętym dachu współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie cw 0,30. To najlepszy wynik w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. By go osiągnąć, cztery pierścienie postawiły na połączenie wyrazistej stylistyki z doskonałą aerodynamiką.

Przód tego otwartego, sportowego auta z wyraźnymi, poziomo przebiegającymi liniami, daje wrażenie siły i energii. Podobnie jak w Audi R8, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i płaska. Symbol Audi – cztery pierścienie – dokładnie tak samo jak w R8 osadzono na masce. W wersji bazowej modelu, wloty powietrza łączą się ze sobą i podzielone są dwiema pionowymi listwami.

Płaskie i napięte górne partie nowych modeli TT Roadster i TTS Roadster są wyraźnie, optycznie oddzielone od karoserii, a definiuje je zwarty kształt bocznych szyb. Z profilu wiele detali pojazdu nawiązuje do klasycznej stylistyki pierwszej generacji TT. Boki są muskularne, a kontur progów tworzy wyraźną krawędź, na której załamuje się światło. Szerokie wnęki kół wyglądają niczym niezależne figury geometryczne. Przednia wnęka przełamuje krawędź maski silnika, która to krawędź, w postaci linii Tornado, ciągnie się dalej ku tyłowi auta. Pod klasyczną, okrągłą pokrywą wlewu paliwa, umieszczoną po prawej stronie pojazdu, kierowca nie znajdzie już korka. Tankować można bezpośrednio - niczym w samochodach wyścigowych.
POLECAMY Lekki i cichy: dach - Audi TT Roadster i TTS Roadster
Poziome linie z tyłu pojazdu również podkreślają szerokość tego otwartego samochodu sportowego. Listwy świetlne w seryjnych, diodowych światłach tylnych powtarzają motyw reflektorów przednich i są cały czas włączone. Trzecie światło hamowania - płaskie pasmo biegnące u brzegu pokrywy bagażnika, optycznie łączy obie tylne jednostki świetlne. Końcówki rur układu wydechowego umieszczono w obrębie dyfuzora. Przy prędkości powyżej 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia docisk na tylnej osi.
źródło: Audi