

"Idea stworzenia kompaktowego roadstera w oparciu o jasne zasady geometryczne legła u podstaw projektu Audi TT jesienią 1994 roku" opowiada prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. "Już od pierwszej jego generacji był to sportowy samochód, który czuło się wszystkimi zmysłami – to maszyna do jazdy, o niebanalnej stylistyce. W nowym TT Roadster z ogromną konsekwencją rozwinęliśmy tę koncepcję i jeszcze bardziej ulepszyliśmy zastosowane tam rozwiązania techniczne, dodając takie innowacje jak m.in. Audi virtual cockpit."
Zdecydowana stylistyka spotyka się tu z ponadczasową estetyką – modele TT Roadster i TTS Roadster trzeciej generacji kontynuują wielką tradycję. Styliści Audi dokonali nowej interpretacji klasycznej linii tego modelu i uzupełnili ją o innowacyjne komponenty.

Stworzony całkowicie od podstaw: system obsługi
Koncepcja systemu obsługi nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster skupia się na kierowcy. Nowa, wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. Zmodernizowany terminal MMI, dzięki zupełnie nowej logice obsługi, wyposażono jedynie w sześć stałych przycisków. Dodatkowo obsługę przyrządów podczas jazdy ułatwia sterowanie głosowe.
W kombinacji z nawigacją MMI Navigation plus, montuje się panel dotykowy MMI touch – regulator obrotowy, który na powierzchni ma pole wrażliwe na dotyk. Za jego pomocą, kierowca może poruszać się po listach, powiększać mapy i wprowadzać odpowiednie znaki. Struktura menu terminala MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera również opcję swobodnego wyszukiwania tekstowego. Do wszystkich ważnych funkcji można dojść za pomocą kilku kliknięć. Przyciski boczne dają dostęp do inteligentnie połączonych ze sobą funkcji i opcji.
Kluczową innowacją, którą znajdziemy w nowej generacji TT, jest Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa deska rozdzielcza, ze swymi wszechstronnymi, dokładnymi wskaźnikami, zastąpiła tu instrumenty analogowe oraz monitor MMI. 12,3-calowy wyświetlacz może pracować w dwóch trybach. W trybie widoku klasycznego na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz, a w trybie "infotainment" na pierwszy plan wysuwa się mapa nawigacji. W modelu TTS Roadster dostępny jest jeszcze trzeci, wyjątkowy, sportowy tryb, w którym główne miejsce zajmuje obrotomierz. Taka koncepcja nawiązuje do pokrewieństwa auta ze sportami motorowymi.

Na szczególną uwagę zasługuje uproszczone sterowanie głosem. Funkcja ta, zastosowana w nowym TT Roadster, rozumie także język potoczny, dlatego każde polecenie można obsłużyć za pomocą setek kombinacji komend. W menu telefonu wystarczy wywołać kontakt mówiąc po prostu "Chcę rozmawiać z Piotrem" lub "Połącz z Piotrem" i wykonać telefon. Ponadto sterowanie głosem naturalnym zintegrowano z nawigacją, radiem i multimediami, stąd prowadzący samochód może swobodnie, a jednocześnie z przewidywalną konsekwencją nimi sterować.
Więcej informacji na temat Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster:
Radość z jazdy otwartym samochodem
Lekki i cichy: dach
Inteligentna konstrukcja kompozytowa: karoseria
Mocne i wydajne silniki
Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro
Sportowe i stabilne podwozie
Nowa linia: stylistyka wnętrza
Wysokiej jakości: kolory i wykończenia
Komfortowe wyposażenie
źródło: Audi