Nowy model Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster. To kompaktowe, dwuosobowe auta które wyznaczają nowe standardy pod względem stylistyki, napędu i podwozia. Prawdziwą gratką trzeciej generacji TT jest Audi virtual cockpit. Po raz pierwszy, ta cyfrowa tablica rozdzielcza koncentruje wszystkie informacje w polu widzenia kierowcy. To rewolucyjna koncepcja. Za to właśnie rozwiązanie Audi TT zdobyło nagrodę Car Connectivity Award, a jego wnętrze zostało uznane za "innowacyjne wnętrze roku" w konkursie Automotive Interiors Expo Awards.
"Idea stworzenia kompaktowego roadstera w oparciu o jasne zasady geometryczne legła u podstaw projektu Audi TT jesienią 1994 roku" opowiada prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. "Już od pierwszej jego generacji był to sportowy samochód, który czuło się wszystkimi zmysłami – to maszyna do jazdy, o niebanalnej stylistyce. W nowym TT Roadster z ogromną konsekwencją rozwinęliśmy tę koncepcję i jeszcze bardziej ulepszyliśmy zastosowane tam rozwiązania techniczne, dodając takie innowacje jak m.in. Audi virtual cockpit."
Zdecydowana stylistyka spotyka się tu z ponadczasową estetyką – modele TT Roadster i TTS Roadster trzeciej generacji kontynuują wielką tradycję. Styliści Audi dokonali nowej interpretacji klasycznej linii tego modelu i uzupełnili ją o innowacyjne komponenty.
Stworzony całkowicie od podstaw: system obsługi Koncepcja systemu obsługi nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster skupia się na kierowcy. Nowa, wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. Zmodernizowany terminal MMI, dzięki zupełnie nowej logice obsługi, wyposażono jedynie w sześć stałych przycisków. Dodatkowo obsługę przyrządów podczas jazdy ułatwia sterowanie głosowe.
W kombinacji z nawigacją MMI Navigation plus, montuje się panel dotykowy MMI touch – regulator obrotowy, który na powierzchni ma pole wrażliwe na dotyk. Za jego pomocą, kierowca może poruszać się po listach, powiększać mapy i wprowadzać odpowiednie znaki. Struktura menu terminala MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera również opcję swobodnego wyszukiwania tekstowego. Do wszystkich ważnych funkcji można dojść za pomocą kilku kliknięć. Przyciski boczne dają dostęp do inteligentnie połączonych ze sobą funkcji i opcji.
Kluczową innowacją, którą znajdziemy w nowej generacji TT, jest Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa deska rozdzielcza, ze swymi wszechstronnymi, dokładnymi wskaźnikami, zastąpiła tu instrumenty analogowe oraz monitor MMI. 12,3-calowy wyświetlacz może pracować w dwóch trybach. W trybie widoku klasycznego na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz, a w trybie "infotainment" na pierwszy plan wysuwa się mapa nawigacji. W modelu TTS Roadster dostępny jest jeszcze trzeci, wyjątkowy, sportowy tryb, w którym główne miejsce zajmuje obrotomierz. Taka koncepcja nawiązuje do pokrewieństwa auta ze sportami motorowymi.
Na szczególną uwagę zasługuje uproszczone sterowanie głosem. Funkcja ta, zastosowana w nowym TT Roadster, rozumie także język potoczny, dlatego każde polecenie można obsłużyć za pomocą setek kombinacji komend. W menu telefonu wystarczy wywołać kontakt mówiąc po prostu "Chcę rozmawiać z Piotrem" lub "Połącz z Piotrem" i wykonać telefon. Ponadto sterowanie głosem naturalnym zintegrowano z nawigacją, radiem i multimediami, stąd prowadzący samochód może swobodnie, a jednocześnie z przewidywalną konsekwencją nimi sterować.
Jakie macie obroty silnika na ostatnim biegu przy 100km/h? Tak jak w temacie. Mam wrażenie, że to zmowa producentów aut, że dają tak krótkie przełożenia skrzyni biegów. Silnik chodzi na wysokich obrotach i niepotrzebnie spala cenne zasoby paliwa naszej planety. ...
Skoda Rapid - nowy wymiar Skody SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.