Rakieta za do 10Tyś złotych!!

10 Paź 2012, 21:12

Tylko zauważ że Civic jest z Włoch więc zimy praktycznie nie widział a w Focusie blacha też szybko leci.
Wogóle ten silnik w Civicu musi robić dobrą robote.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

10 Paź 2012, 21:37

Jasiek90 - w202 jest słynne, bo od tego modelu mercedes zaczął rdzewieć. E36 też jest ocynkowane, mimo to również jako jeden z nielicznych modeli BMW miewa problemy z korozją. Jednak stwierdzenie, które napisałeś "aż tak jak e36" jest conajmniej nie na miejscu tutaj. :D
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Paź 2012, 01:18

Tyle, że e36 ma tendencje do rdzewienia na elementach nośnych w przeciwieństwie do W202 które podłogę i progi ma naprawę bardzo dobrze zakonserwowane a korozja dotyczny głównie rantów drzwi czy nadkol.
Nawet e46 miało problem z korozją w okolicach podłogi przy tylnym zawieszeniu.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2012, 05:30

O ile wiem to w202 ma problem też z bagażnikiem. E36 ma wadliwą konstrukcję progów, w których lubi zalegać woda, stąd problem. Z podłogą nie ma tragedii, ale bywają przypadki, że gdzieś drobna dziura się zrobi, zwłaszcza przy progach właśnie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

11 Paź 2012, 09:50

Ok ale już pomijając stan blachy w mietku jak wyglada silnik z compressorem czy ma on jakieś wady bo jak wiadomo compressor jest to naprawdę ważna i droga rzecz zapewne w nim,takim mietkiem nie mialem okazji jeździć więc ciezko mi cokolwiek mówić jedynie co można na youtube.com obejrzeć ale to nie to samo co na żywo,tu jest dość spory problem merc a bmw oba auta mają swoją klase względem kucy są zblizone do siebie mowiac tu o compresie w mietku i 2.5Vanos bmw blachy mają również zbliżone do siebie tylko pytanie jak z trwałością silnika czy wytrwa dłużej Vanos goły czy miet na compresie oczywiscie mam tu na mysli bmw na pasku nie na łańcuszku bo wtedy sprawa byłaby załatwiona,ale nie dowiedziałem się wiele na temat 406 powiecie coś więcej??
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

11 Paź 2012, 11:41

W E36 jedynym silnikiem na pasku był czterocylindrowy M40 z początkowych lat produkcji o pojemności 1.6 i 1.8. Wszystkie inne miały łańcuch. W MB z tego co wiem większość, jak nie wszystkie również mają łańcuch. Mercedes zapewni nieco lepszy komfort, a BMW lepsze osiągi. Kompresor zwiększa spalanie, bo daje opór mechaniczny na wale silnika. Także ciężko ocenić, czy MB spali mniej, mimo niższej pojemności (2.0 i 2.3 chyba były z kompresorem?). Ja bym obstawiał, że kapkę mniej spije BMW. Mercedes może mieć ciut mocniejszy dół z uwagi na kompresor.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

11 Paź 2012, 13:52

Wszystkie benzyniaki mają łańcuch w Mercedesie.
Co do spalania to można poczytać opinie użytkowników:
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=956& ... t=spalanie
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to polecam kompendium mojego autorstwa:
[link do AutoGaleria wygasł]
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2012, 14:52

Tylko kupi przyzwoite E36 jak większość po wypadkach albo już zmęczona przez młodych gniewnych.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

11 Paź 2012, 18:25

To już mam mały dylemat...wiem że może się nie zgodzi ze mną wiekszość lub nie ale z mojej strony każda BM-ka z silnikiem 2.5Vanos dostaje w pi**** nie ma siły bo wręcz to auto potrzebuje od CZASU DO CZASU podkreślam dostać w pi**** ale jak większość łebków którzy są dziani lub tatusiowie maja siana kupują takie cacka dojeżdżają je i sprzedają bo im po prostu nie szkoda...a MB z ogółu są autami szanowanymi i wręcz z dużą klasą prestiżu z resztą sama nazwa MERCEDES-BENZ ma w sobie to coś i nie widziałem MB z compresem które dostaja w kape a widziałem paru sąsiadów że tak powiem którzy mieli i nie widziałem ani nie słyszałem żeby były katowane na placyku lub gdzieś auto jest wygodne i potrafi pokazać pazur także Panowie Błagam was!!! powiedzcie co w końcu Czy MB czy BMW czy Honda Lub Astra GSI choć jak mówiłem blacha i jeszcze raz blacha w Oplu i Hondzie po zimie wyjdzie i każda ukryta wada zawieszenia również wyjdzie na naszych kochanych PL drogach ja jak juz wiecie cenie klase,wygodę prestiż niezawodność oraz moc i chyba MB podchodzi do mnie najlepiej chyba...choć też tu jest to że nie miałem styczności dużej z autem napędzanym na tył a MB do nich należy więc lepiej mi będzie chyba go kupić po zimie żeby mieć czas nauczyć się dobrze kontrolować moc z tylnym napędem,z reszta tak samo byłoby z BMW nie wiem sam już co tu wybrać żeby było dobrze boje się że jak bym ew.kupił MB zaraz wychodziła by nie ubłagalnie "ruda" ;/ a to strasznie szpeci auto-wiadome najlepiej z czujnikiem lakieru się wybrać na kupno autka...Czekam na odpowiedzi
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

11 Paź 2012, 19:09

W W202 masz tak jak pisałem tę zaletę, że ruda może Ci oszpeci samochód ale elementy nośne są bardzo dobrze zabezpieczone przed korozją, zwróć też uwagę na to, że MB ma lepszą sztywność karoserii niż e36.
Od 8 lat i ponad 190tys. km mam w domu W202 i on po prostu nie daje powodów do zmian, wygodne, trwałe, ekonomiczne auto.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2012, 20:27

Jasiek90 no to dajesz mi podstawy do tego zeby kupic to autko a mógłbyś moze wystawic tu na str postu filmik z przyspieszeniem twojego od 0-100 oraz pokazać jak wygląda ogólem ze str blacharskiej jak i str zawieszenia??a tak nawiasem powiedz mi ile wynoszą kompleksowe wym tzn rozrzad olej,filtry itd chodzi o najważniejsze rzeczy jak i zawieszenie jak to wyglada.Pozdrówka
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

11 Paź 2012, 20:30

Tylko widzę że masz C180 nie 2.3 Kopressor to powiedz mi skąd sugerowanie mi modelu w kompresie :) miałeś z tym styczność??
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

11 Paź 2012, 20:33

Bo z 1.8 żadna rakieta? poza tym naprawdę sporo ludzi na W202 ma kompressory i to oni właśnie są najbardziej zadowoleni bo wolnossące 1.8 i 2.0 są nieco za słabe, diesle przed CDI paliwożerne i ospałe a porównywalny mocowo 2.8 ma problemy z wiązką.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2012, 23:40

Zastanawiam się tylko skąd takie dane na temat sztywności karoserii masz Jasiek. :shock:

Nawet jeżeli to prawda to zawieszenie seryjne niestety już tego nie pozwoli wykorzystać.

kulio100 - masz rację, że BMW bardziej dostają po d.... Jednak jak ktoś się zna na autach i na BMW to nie będzie miał problemu ze znalezieniem dobrego egzemplarza (pod warunkiem posiadania odpowiedniej ilości gotówki - okazje to mogą być w tesco na warzywnym). Według mnie oba auta są dobre. W tamtych latach BMW było bardziej nastawione na pazur/sport/radość z jazdy/osiągi, a MB na komfort. Jednak generalnie obie marki są porządne i budują auta według tych samych podstawowych koncepcyjnie założeń. Szukaj MB i BMW równolegle. Najlepiej przejedź się jednym i drugim (tylko zdrowymi egzemplarzami) i sam będziesz wiedział, który Ci bardziej pasuje.

Progi są elementami wymiennymi w BMW, także klasyfikowanie tego do elementu nośnego jest sprawą dyskusyjną. Komora bagażnika, z którą ma problemy w202 według mnie prędzej pasuje do pojęcia "element nośny".
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

12 Paź 2012, 07:31

Próg nie jest elementem nośnym? w e46 typowe jest nawet wyrywanie podłogi w okolicach tylnych sanek.
Co do sztywności karoserii to sprawdź wyniki testów zderzeniowych które są dość prostym wyznacznikiem, szczególnie bocznym.
Choć z drugiej strony W202 z kompressorem to prawie tylko i wyłącznie sporty i esprity więc zawieszenie mają twardsze niż seryjne BMW a to może się przekładać na to, zę karoseria bardziej pracowała.
Trudno określić, teraz to zależy od egzemplarza, trzeba się tylko liczyć, że z Mercedesem będzie ciężko bo jakość oferty rynkowej jest absolutnie tragiczna, to jest zadanie na długi czas(poszukiwanie dobrego egzemplarza), myślę, że łatwiej będzie znaleźć BMW.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000