REKLAMA
Problem nie występuje bezpośrednio po zapaleniu silnika, a po przejechaniu pewnego odcinka i zatrzymaniu samochodu. Po wrzuceniu biegu wstecznego jest problem z wrzuceniem luzu. Trzeba użyć dużo siły lub zgasić samochód. Po wrzuceniu luzu, z dużym wtedy oporem wchodzi jedynka. Gdy wejdzie, podobny problem jak w przypadku wstecznego, ciężko jest wrzucić luz. Z tego powodu problematyczne są manewry w przód i do tyłu, np. na parkingach. Z tego co zaobserwowałem, gdy dochodzi do momentu, że ciężko jest zmieniać biegi jedynka-wsteczny, przy wrzucaniu z „oporem” wstecznego auto delikatnie przez chwilkę toczy się do tyłu. Natomiast przy wrzucaniu jedynki z oporem, auto delikatnie przez chwilkę toczy się do przodu. Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie, problem jakby znikał.
Problem występuje od roku. Ponad rok temu w aucie było wymieniane sprzęgło. Problemu na pewno nie było przed wymianą, ale poprzedni użytkownik (rodzic, kobieta) nie potrafi określić, czy problem zaczął występować bezpośrednio zaraz po wymianie.
Drugi problem to zmiana biegu z 1 na 2 w czasie jazdy. Z tego co czytałem w ravkach często występuje ten problem, ale może można go jakoś zniwelować? Bieg wchodzi, ale czasem z oporem i głośnym chrobotaniem. Zauważyłem, że uzależnione jest to trochę od prędkości z jaką dwójkę wrzucam. Jeżeli spróbuję ją wrzucić bardzo spokojnie i przy obrotach 2000-2500 to wejdzie z reguły bardzo ładnie i lekko. Jeśli jednak będę chciał ją wrzucić szybko albo przy wyższych obrotach to będą wyżej wymienione objawy.