Problem z wbijaniem biegów. VW Vento 1.8 glx

26 Lis 2018, 17:31

Witam!
Jak już wspomniałam w temacie problem dotyczy Volkswagena Vento 1.8glx 1995r i jego skrzyni biegów lub/i sprzęgła. :|
Sprzęgło wymieniane dosyć dawno - około 100 000 km temu, łapało już dosyć wysoko, jednak jeszcze się nie ślizgało.
Od jakiś 10k km miałam problem z wrzuceniem pierwszego biegu, ale nie sprawiało to dużego kłopotu, wiec nie przejmowałam się tym za bardzo. (myślę że ta jedynka może nie mieć większego związku z tym głównym problemem, ale warto wspomnieć)
Wczoraj zdarzyła mi się taka sytuacja, że po cofnięciu nie mogłam wrzucić ŻADNEGO biegu.
Gdy podejmowałam próbę wrzucenia 1-2-3-4-5 Po prostu jakby nie było luki w którą trzeba trafić. Natomiast gdy chciałam wrzucić R to za każdym razem było tylko słychać zgrzytanie. W lewo i prawo mogłam sobie swobodnie ruszać gałką.
Gasiłam silnik, uruchamiałam ponownie kilka razy - za każdym kolejnym razem było dokładnie to samo.
W końcu na zgaszonym silniku wrzuciłam pierwszy bieg, uruchomiłam silnik i okazało się, że po puszczeniu sprzęgła samochód normalnie rusza. Zatrzymałam się i chciałam ponownie spróbować wbić pierwszy bieg, jednak się to nie udało. (Te same objawy co na początku- brak luki w którą trzeba trafić, a wsteczny tylko zgrzyta i też nie chce wbić)
Ponownie zgasiłam silnik, na zgaszonym wrzuciłam R i odpaliłam.
Tym razem wszystko było ok (poza tym że biegi wchodziły trochę ciężej, tym bardziej jedynka, z którą był problem już wcześniej). Podjechałam w parę miejsc, gasiłam silnik, używałam wszystkich biegów bez większego problemu.
Aż tu znowu po odpaleniu spotkał mnie identyczny problem, więc wtedy postąpiłam tak jak wcześniej- zgasiłam samochód wrzuciłam R, odpaliłam, na odpalonym już mogłam wrzucić sobie każdy bieg i wrócić do domu.
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Jakie są koszta naprawy? czy jeżdżąc tak nie uszkodzę dodatkowo innych podzespołów?
Bardzo proszę o pomoc i już z góry dziękuję za poświęcony czas! :D
koti6
Obserwowany
 
Posty: 1

26 Lis 2018, 18:17

Problem jest ze sprzęgłem bądz jego sterowaniem, Vento występowały w 2 wariantach, sprzegło na linkę i hydrauliczne. Musisz się dowiedzieć którą wersję Ty masz. Po kolei trzeba weryfikować gdzie jest problem ale ja obstawiam sterowanie sprzęgła.
Wersja na linkę posiada regulację więc można podciągnąć linkę i sprawdzić czy coś to zmienia
Wersja hydrauliczna ma pompkę przy pedale i wysprzęglik przy skrzyni i trzeba zweryfokować działanie obu tych elementów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lis 2018, 18:24

Może też być coś związane z samym wrzucaniem biegów, typu linki/tulejki a nawet poduszki silnika/skrzyni. U mnie kiedyś wystąpił problem z wrzucaniem biegów, głównie przy redukcji z 4 na 3 oraz przy wrzucaniu R, okazało się że wystarczy poluzować poduchę silnika, ustawić dobrze i skręcić. Problem znikł.

W Golfie natomiast tulejki na wybieraku miałem tak wyrobione, że czasem biegi ginęły. Po wymianie lewarek chodził z 3x ciężej. Właśnie. Jak chodzi lewarek? Lekko, jak w powietrzu czy jest wyczuwalny opór?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lis 2018, 18:26

Tu lewarek nie ma nic do tego, czytaj.... na zgaszonym silniku biegi chodzą a na odpalonym nie można wbić. Typowie objawy z zasprzęglaniem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lis 2018, 18:37

No a przy zerwanej poduszce co będzie? Będzie latać i jest problem ze zmianą biegu :oops:

I co ma odpalony silnik do sprzęgła na lince? Silnik chodzi i linka wyczuwa to i przestaje wysprzęglać? Prędzej bym stawiał na układ sprzęgło/docisk.

Chyba że ma hydrauliczne, wtedy pełna zgoda, ojciec w Golfie IV przerabiał. W pewnym momencie stracił biegi, zatrzymał się, poczekał 10 minut i sprzęgło zaczęło działać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lis 2018, 19:35

galakty napisał(a):I co ma odpalony silnik do sprzęgła na lince?
to samo co hydrauliczne, na zgaszonym silniku bez sprzęgła mozesz manewrowac biegami ale gdy jest odpalony to bez odpowiedniej siły docisku na sprzegło tego biegu nie wrzucisz a nawet jak by się udało to na wciśniętym sprzęgle auto będzie się powoli toczyło.
galakty napisał(a):No a przy zerwanej poduszce co będzie? Będzie latać i jest problem ze zmianą biegu
oczywiście może taki problem wystąpić przy ZMIANIE biegów ale tu ich w ogóle nie można wrzucić, wsteczny harczy nie trzeba być geniuszem aby odczytać że na mały nacisk jest na sprzęgło
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co daje aktywny mechanizm różnicowy?
    Mechanizm różnicowy to nieodzowny elementem każdego samochodu. Jego zadaniem jest umożliwienie niezależnego obracania się kół osi napędzanej na zakrętach, kiedy każde z nich pokonuje inną drogę. W tej roli bardzo ...

26 Lis 2018, 20:56

Kao napisał(a):wsteczny harczy nie trzeba być geniuszem aby odczytać że na mały nacisk jest na sprzęgło


U mnie wsteczny harczał właśnie przez poduszki :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Lis 2018, 21:58

To że u Ciebie harczał to nie znaczy że u wszystkich będzie to samo, poza tym logicznie nie jest to wytłumaczalne ale w tym fachu jest wiele nielogicznych ciężko wytłumaczalnych rzeczy :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4