RAV4 I i LPG

22 Sty 2020, 14:55

Witajcie, chciałbym zaczerpnąć fachowej wiedzy na temat silnika 2.0 129 KM w RAV4 I. Jak toleruje instalacje LPG? Czy posiada hydrauliczną regulacje luzu zaworowego? Jak wyglądają rezerwy termiczne silnika i związana z nimi żywotność głowicy?
Astec
Początkujący
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

22 Sty 2020, 16:39

Chodzi Ci o pierwszą wersję RAV4 która była produkowana do 2000 roku?

To jest silnik o oznaczeniu 3S-FE tam nie ma hydrauliki i trzeba sprawdzać zawory szczególnie jak się jeździ na LPG. W praktyce jak jeździsz na benzynie to zawory nie będą wymagały regulacji nawet po 250tyś. km ale przy gazie trzeba je sprawdzać najlepiej co jakiś 30tyś. w tym silniku.

Luzy zaworowe dla 3S-FE:
Ssące: 0,19-0,29
Wydech: 0,28-0,38

Z tego co wiem rezerwy termiczne a raczej wykonanie silnika pozwala użytkować prawidłowo założony gaz bardzo długo bez żadnych problemów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

22 Sty 2020, 17:19

Chodzi mi o I generację.
Astec
Początkujący
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

22 Sty 2020, 17:33

Astec napisał(a):Chodzi mi o I generację.
No to jak masz egzemplarz w dobrym stanie z takim silnikiem to nie ma przeszkód żeby założyć do niego instalację gazową :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

26 Sty 2020, 18:50

Jak najbardziej auto nadające się pod montaż LPG tam chyba tylko jest niewiele miejsca za zbiornik. Dobre podzespoły i monter a będzie Ci służyć bezproblemowo.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Czy na pewno stać Cię na diesla?
    Myślisz, że spalanie to jedyne koszta eksploatacji? A co z osprzętem silnika, wyeksploatowaniem samochodu i eksploatacją miejską. Diesel nagrzewa się po 10-15km w mieście. Wtedy ropniak pali 2x więcej jak nie więcej, W dodatku ...