Realnie 7 osobowe z wyższym prześwitem

22 Sty 2024, 00:06

Cześć.

Temat dość nietypowy, bo nie będzie to typowy dobór pod dany budżet. Ale do rzeczy.

We wakacje, przywitamy na Świecie wraz z moją najwspanialszą Żonką bliźniaki, będziemy zatem rodziną 2 + 3. Mieszkamy na wsi na skraju lasu (ew w lesie na skraju wsi, zależy jak na to spojrzeć :wink: Obecnie rolę auta rodzinnego pełni Porsche Cayenne III, z którego (o dziwo) jestem mega zadowolony, ale z racji powiększającej się rodziny, chciałbym znaleźć jakieś 7 osobowe auto, przy okazji unikając sytuacji, że jest to pojazd tzw 5 +2 (dodatkowe miejsca są karną izolatką).

W teorii sytuacja jest prosta (VW Caravelle / Multivan lub Mercedes klasy V), ale mam z nimi pewien problem. Ceny VW są z kosmosu jak za tą markę, Merc byłby nawet ok, ale mimo możliwości konfiguracji z AWD - ma niewystarczający dla mnie prześwit. Reszta busów przerobionych na osobówki niestety odpada, ponieważ z powodów biznesowych - potrzebuję nieco reprezentacyjności.

Z mojego bardzo wstępnego, z racji za krótkiej dobry, researchu po salonach wyniknęło, że:
- Mercedes GLS byłby w sumie ok, choć nie do końca dobrze czuję się za jego kierownicą;
- Volvo XC90 - ciasno, malutkie fotele;
- BMW X7 - ciasne i obrzydliwe. No i mam złe doświadczenia z tą marką
Czy istnieją jeszcze jakieś modele, dostępne w PL jako nowe, które spełniałyby moje wymagania, czy zostają full size ze Stanów?

Podsumuję, bo już za bardzo się rozpisałem:
- nowy
- realnie 7 osobowy z wyższym prześwitem
- mój roczny przebieg mniej więcej 70-80k
- obecnie mam Cayenne Turbo, ale kolejne auto nie musi być w najmocniejszej dostępnej wersji silnikowej. Z racji często pokonywanych tras, odpadają plug iny, nie wspominając już o EV :ok:
- budżet elastyczny, auto ma być nowe i z gwarancją

Jeśli o czymś zapomniałem, pytajcie. Z góry dzięki za jakieś wskazówki.
Udanego początku tygodnia
Markuso
Nowicjusz
 
Posty: 3

22 Sty 2024, 11:16

Markuso napisał(a):realnie 7 osobowy z wyższym prześwitem
Będzie trudno to tu musiałbyś iść w bardziej busy. jednak jak zrezygnujesz z tego prześwitu to bardzo fajną opcją może być Chrysler Pacifica.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10191
Zdjęcia: 35

22 Sty 2024, 12:50

Markuso napisał(a):Czy istnieją jeszcze jakieś modele, dostępne w PL jako nowe, które spełniałyby moje wymagania, czy zostają full size ze Stanów?

Nie istnieją. Ewentualnie busy no ale w jeździe to są dalej busy.
Do tego Twoje przebiegi i nowoczesne diesle nie wróżą nic dobrego.
Tak sobie myślę że możesz zobaczyć lexa LM.

Co do aut z USA jest to pozytywna myśl.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sty 2024, 19:10

Panowie,

Dzięki za Wasze odpowiedzi, zdaję sobie sprawę, że mój wątek jest dość ciężki i niecodzienny.
Lexus LM trochę odpycha mnie bezstopniową skrzynią - jednak większość moich przebiegów to trasy. Natomiast jestem już umówiony na jazdy testowe, może pozytywnie mnie zaskoczy.
szybki napisał(a):Co do aut z USA jest to pozytywna myśl.
tutaj głównie myślę o Japończykach na rynek USA, bo typowo amerykańskie produkty wydają się takie "chamskie" i w pewnym sensie to chyba niejako zabudowane wersje pickupów?

Z innej beczki - zakładając, że zdecyduję się np na Lexusa nieoferowanego w Polsce (w oko wpadł mi jakiś nowy model TX, lub bardziej klasyczny LX). Czy jest możliwość zamówienia takiego modelu przez polską centralę i czy wtedy będzie respektowana gwarancja? Swego czasu śledziłem, choć dość pobierznie, perypetie pewnego motocelebryty z pewnym importerem samochodów amerykańskich :wink: i chciałbym jednak uniknąć podobnych sytuacji. O dostępność części jako takich się nie obawiam, bo raz, że XXI w., a dwa, że to są modele spokrewnione z innymi, chodzi typowo o kwestie gwarancyjne.
Markuso
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sty 2024, 08:38

Markuso napisał(a):innej beczki - zakładając, że zdecyduję się np na Lexusa nieoferowanego w Polsce (w oko wpadł mi jakiś nowy model TX, lub bardziej klasyczny LX). Czy jest możliwość zamówienia takiego modelu przez polską centralę i czy wtedy będzie respektowana gwarancja?


Dla mnie lx ma ugruntowaną pozycję rynkową. TX to nowoßć. Wydaje mi się że są róźne nadwoziowo (rama vs nadw. smonośne).

Co do zakupu w PL to moja koleżanka zamawiała przez lexa PL nowego Lx 3 lata temu i miała 100% gwarancji.

Mimo tej gwarancji i tak zastanowił bym się nad kupnem używki z minimalnym przebiegiem z aukcji. Dużo kasy zaoszczędzone tym bardziej że lx + silnik V8 jest bardzo trwałá opcją.

Markuso napisał(a): Swego czasu śledziłem, choć dość pobierznie, perypetie pewnego motocelebryty z pewnym importerem samochodów amerykańskich i chciałbym jednak uniknąć podobnych sytuacji.


Ten Pan robi show i to dosyć nieudolnie więc równie dobrze możesz powiedzieć że będziesz handlować starymi autami bo w TVN oglądałeś "wojny samochodowe" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11070
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Sty 2024, 01:16

szybki napisał(a):Dla mnie lx ma ugruntowaną pozycję rynkową. TX to nowoßć. Wydaje mi się że są róźne nadwoziowo (rama vs nadw. smonośne).
TX ma chyba dużo wspólnego z nowym RX (włącznie z tym nowym automatem), a ten podobno jest średni, jeśli dobrze kojarzę to nie za dobrze zmienia biegi. Rama nie jest dla mnie czymś, co przechyli szalę, do ciorania z przyczepą (i wyciągania traktorów sąsiadów z pola po wiekszych opadach :wink: mam coś innego
szybki napisał(a):Co do zakupu w PL to moja koleżanka zamawiała przez lexa PL nowego Lx 3 lata temu i miała 100% gwarancji.
cenne info, choć po wstępnym researchu zastanawiam się, czy jednak nie odpalę LX, bo dodatkowe fotele wydają się być trochę zydelkami. Ogólnie nie oczekuję możliwości regularnego transportu gości o wymiarach Schaque'a O'Neila, wystarczy możliwość przewiezienia kogoś o wzroście ok 180cm, jednak obawiam się o długość siedzisk w 3 rzędzie

szybki napisał(a):Mimo tej gwarancji i tak zastanowił bym się nad kupnem używki z minimalnym przebiegiem z aukcji. Dużo kasy zaoszczędzone tym bardziej że lx + silnik V8 jest bardzo trwałá opcją.
oczywiście to by wszystko ułatwiło, ale auto będzie brane w leasing, a nie za bardzo mam czas i ochotę bawić się leasingowanie używki
szybki napisał(a):Ten Pan robi show i to dosyć nieudolnie więc równie dobrze możesz powiedzieć że będziesz handlować starymi autami bo w TVN oglądałeś "wojny samochodowe"
lubię go sobie włączyć dla odstresowania, choć treści nie przyswajam :wink: czytanie komentarzy też sprawia wiele radości :mrgreen:

W międzyczasie wpadł mi w oko jeszcze LR Defender 130, 3 rząd wygląda całkiem spoko... ale nie wyobrażam sobie jakoś moich przebiegów w tym aucie
Markuso
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Toyota Corolla 1966 rok
    Toyota Corolla jest modelem przełomowym dla marki. Nie tylko dlatego, że do dziś sprzedano ich ponad 45 milionów na przestrzeni 12 generacji, ale też dlatego, że to ten model spowodował, że Toyota stała się masowym ...