Ręczny? się "spieka"

30 Gru 2021, 22:03

Cześć,

Jestem laikiem motoryzacyjnym i nie wiem czy to kwestia do zgłoszenia w serwisie czy normalny objaw.

Nowe auto, Opel Corsa F - pol roku, 12 tysiecy przebiegu. Gdy umyję auto (zwlaszcza z opcja z myciem podwozia), albo jest b mokro na deogach jak teraz, ale nie ma mrozu (problem przymarzania odpada), to mam dziwny objaw z ręcznym hamulcem. Zostawiam auto w garażu podziemnym na noc z zaciagnietym recznym. Na drugi dzien po spuszczeniu recznego slysze jakby z tylu hamulce musialy „odpuscic”. Taki dzwiek jakby strzelilo cos, metal sie od metalu odkleil. Nie ma mrozu, w garazu tym bardziej. Objaw po umyciu auta albo gdy jest bardzo mokro na drogach. Czy to normalne, czy zglaszac? Podobnie mialem w poprzednim aucie, moze jestem przewrazliwiony ;)

Dzieki za pomoc
krystianst
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Gru 2021, 09:37

Pewne jest to, że nie powinno się tak robić. Jak auto jest nowe, to jedź do serwisu i nich to naprawią.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Gru 2021, 10:01

Zauważyłem juz któryś post o nowej corsie ze jest problem z rdzewiejącymi hamulcami, musi być to jakaś wada fabryczna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2021, 10:25

Problemem najprawdopodobniej będą słabej jakości tarcze które szybko rdzewieją i klocki. W nowej Corsie masz jak dobrze kojarzę tarcze z klockami i tak samo działa ręczny który dociska klocki do tarczy.

Ja bym zgłaszał problem do serwisu bo nie jest to normalne.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

04 Sty 2022, 21:26

Dzięki za konsultację, jutro zgłosić zamierzam do serwisu temat - zobaczymy, co powiedzą.

Co ciekawe, problemu nie ma, gdy auto stoi pod chmurką i np. całą noc pada. Teraz kilka dni trzymałem auto właśnie na zewnątrz, padało ciągle i było wilgotno i auto ruszało bez tego dźwięku.

Gdy tylko wstawiłem auto do garażu, na drugi dzień gdy już wyschło, pojawia się taki "strzał" z tyłu, jak opisywałem i hamulce nie do końca odpuszczają. Ten strzał jest taki bardzo regularny. Przyrównałbym do zamykania zamka/ elektromagnesu

Nie wiem, skąd taka dziwna zależność.

Dam znać, co powiedzieli w serwisie
krystianst
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Sty 2022, 11:48

Takie przywieranie klocków do tarcz hamulcowych po umyciu samochodu lub po jeździe w deszczu to normalna rzecz.Na klockach i tarczach po umyciu lub jazdy w deszczu zostaje wilgoć. Zaciskając klocek hamulcem ręcznym na tarczy tylnych kół pozbawiasz go możliwości wyschnięcia. Tarcza jest stalowa a klocek zawiera drobiny metalu ,które poprawiają jego twardość ale klocek jest porowaty a zamknięta wilgoć powoduje korozję i wzajemne sklejenie tarczy i klocka.Rano kiedy ruszasz porostu powodujesz zerwanie tych sklejonych korozją elementów.Zauważ ,że to zjawisko dotyczy tylko tylnych kół bo to na nie działa hamulec ręczny :yes: .Klocki przednich kół są luźne i mają minimalny odstęp od tarczy i nawet jak są wilgotne to i tak korozja nie powoduje ich sklejenia. :yes:
Gdzie więc jest problem ? problem jest w klockach ..jedni producenci jako domieszkę w klockach stosują opiłki metali które korodują a inni stosują opiłki metali kolorowych a te nie są podatne na korozję. Aby pozbyć się problemu nie zaciągaj hamulca ręcznego po myciu lub jeździe w deszczu. Innym sposobem jest zmiana klocków na te zawierające metale kolorowe.Miałem ten sam problem teraz po prostu jak stawiam auto po umyciu to w czasie jazdy zaciągam ręczny kilka razy tym sposobem wysuszam tylne klocki które mi przywierały do tarcz.
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 449
Zdjęcia: 11
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bieżnikowanie opon - nie tylko w czasie kryzysu
    Rok 2011 był dla polskich bieżnikowni bardzo dobry. Wszystkie zakłady bieżnikujące opony odczuły zwiększony popyt na opony bieżnikowane zwłaszcza w drugiej połowie roku. Tendencja wzrostowa widoczna też była w pierwszych ...

06 Sty 2022, 19:57

Dzięki za odpowiedź i wyjaśnienie. Poszperałem i rzeczywiście okazuje się, że to chyba normalne zachowanie w wielu autach, dokładnie jak piszesz. Także nowych i tzw. wysokiej klasy. Potwierdzę jeszcze w serwisie, ale pewnie potwierdzą to, co napisałeś. Dzięki raz jeszcze
krystianst
Nowicjusz
 
Posty: 4