Ręczny? się "spieka"

30 Gru 2021, 22:03

Cześć,

Jestem laikiem motoryzacyjnym i nie wiem czy to kwestia do zgłoszenia w serwisie czy normalny objaw.

Nowe auto, Opel Corsa F - pol roku, 12 tysiecy przebiegu. Gdy umyję auto (zwlaszcza z opcja z myciem podwozia), albo jest b mokro na deogach jak teraz, ale nie ma mrozu (problem przymarzania odpada), to mam dziwny objaw z ręcznym hamulcem. Zostawiam auto w garażu podziemnym na noc z zaciagnietym recznym. Na drugi dzien po spuszczeniu recznego slysze jakby z tylu hamulce musialy „odpuscic”. Taki dzwiek jakby strzelilo cos, metal sie od metalu odkleil. Nie ma mrozu, w garazu tym bardziej. Objaw po umyciu auta albo gdy jest bardzo mokro na drogach. Czy to normalne, czy zglaszac? Podobnie mialem w poprzednim aucie, moze jestem przewrazliwiony ;)

Dzieki za pomoc
krystianst
Nowicjusz

31 Gru 2021, 09:37

Pewne jest to, że nie powinno się tak robić. Jak auto jest nowe, to jedź do serwisu i nich to naprawią.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Gru 2021, 10:01

Zauważyłem juz któryś post o nowej corsie ze jest problem z rdzewiejącymi hamulcami, musi być to jakaś wada fabryczna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2021, 10:25

Problemem najprawdopodobniej będą słabej jakości tarcze które szybko rdzewieją i klocki. W nowej Corsie masz jak dobrze kojarzę tarcze z klockami i tak samo działa ręczny który dociska klocki do tarczy.

Ja bym zgłaszał problem do serwisu bo nie jest to normalne.
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

04 Sty 2022, 21:26