VW Golf 5 - zanikające tarcie

04 Sty 2022, 03:11

Witam

Od pewnego czasu zauważyłem problem, który zaczął się nasilać. Podczas pierwszych kilku hamowań po odpaleniu pojazdu, słychać bardzo wyraźnie tarcie z okolic tylnego prawego koła. Tarcie po kilku hamowaniach się wycisza ( trze , ale znacznie ciszej). Miesiąc temu weryfikowałem stan klocków i wszystkie są jeszcze całkiem przyzwoite. Samo prowadzenie pojazdu się nie zmieniło, wszystko hamuje jak należy, na przeglądzie też nie wykryto jakiś problemów z hamulcami. Samo tarcie jest bardzo uciążliwe więc zaczynam szukać przyczyny ów problemu.



Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Janooo
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Sty 2022, 10:59

Obecnie jest dosyć wilgotno na dworze i z tego co opisujesz wnioskuje że prawdopodobnie powierzchnia po której porusza się okładzina klocka lub szczęki hamulcowej zachodzi nalotem z rdzy. Jest on ścierany przy pierwszych dwóch, trzech hamowaniach zależy od intensywności. Następnie jest już cisza.

Zobacz czy jak jest sucho to zjawisko również występuje i w jakim stopniu mniejszym/większym?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

04 Sty 2022, 11:18

Z tym że tarcie występuje cały czas, tylko trochę ciszej niż przy pierwszym hamowaniu. Dodatkowo dziś po dojechaniu do pracy zdiagnozowałem , że lewe tylne kolo jest trochę ciepłe, natomiast prawe zimne
Janooo
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Sty 2022, 11:23

Z tyłu masz tarcze hamulcowe czy tarczo-będny? Jeżeli od strony która bardziej jest słyszalna przy hamowaniu koło jest cieplejsze to może oznaczać że np. hamulec nie odpuszcza do końca.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

04 Sty 2022, 11:39

Rozumiem że na przeglądzie sprawdzali siłę hamowania kół i jest OK ? Zobacz jak wygląda ta prawa tarcza po jeździe z częstym hamowaniem. Jeżeli jest na niej rdza to znaczy że nie jest OK. Porównaj lewą tarczę z prawą. Jeżeli prawa strona słabo hamuje to odgłos może być tak jak napisał Rokiko ze ścierania warstwy rdzy, bez konkretnej siły zacisku/klocka
zygzyg
Nowicjusz
 
Posty: 12
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 0- 0-1999
Auto: Jeep Compass
Silnik: 1.4 Multiair 170 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2019

04 Sty 2022, 22:00

Rokiko napisał(a):Obecnie jest dosyć wilgotno na dworze i z tego co opisujesz wnioskuje że prawdopodobnie powierzchnia po której porusza się okładzina klocka lub szczeki hamulcowej zachodzi nalotem z rdzy. Jest on ścierany przy pierwszych dwóch, trzech hamowaniach zależy od intensywności. Następnie jest już cisza.


Dokładnie. Mam to samo od tygodnia, wcześniej tego nie było.

Na dodatek klocki się kleją do tarcz i "strzela" przy ruszaniu.

Jeździć obserwować :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę
    Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), ...

 
cron