Redukcja biegów

01 Sty 2012, 13:51

Corleone napisał(a):A jak jest sytuacja że jadę na jedynce i jest ciasno i jest kolejka samochodów i trzeba co chwilę się zatrzymywać i jechać to po prostu sprzęgło+hamulec i potem gazu i powoli noga ze sprzęgła tak?

Tak a jak jest dłuższa chwila wrzucasz na luz.Ważne żeby jak najkrócej trzymać wyciśnięte sprzęgło.No chyba że jest to samochód służbowy albo nauki jazdy.Wtedy możesz mieć włączony bieg i wyciśnięte sprzęgło.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Sty 2012, 16:16

no właśnie mam jazdy i się tak zastanawiałem jak mam to zrobić, bo jechaliśmy na 2 biegu i potem na parking trzeba było wjechać i się ciasno zrobiło, więc chyba jak się z tej 2 zatrzymam to nie trzeba na luz w wrzucać bo zaraz się jechało więc wystarczyłby chyba sprzęgło+hamulec i potem ruszanie do jazdy to puścić hamulec dodać gazu i powoli puszczać sprzęgło ale pytanie czy nadal jechać na 2 czy w między czasie zredukować na 1? bo to jest taki odcinek ciasny przez 300 m
Corleone
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 1993

06 Sty 2012, 15:47

podpinam
:!: :!: :!:
Corleone
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 01 1993

11 Sty 2012, 12:32

Corleone, a Twój instruktor Ci nie pomaga w tych kwestiach? nie zrozum mnie źle, ale skoro się uczysz jeździć, to chyba najlepiej na bieżąco w praktyce wykorzystywać wskazówki osoby, która Cię szkoli.. chyba że jest niekompetentna ;)
drmax
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Land Rover Disco 2

06 Sie 2012, 22:45

na pytanie pierwsze odpowiedz d) na drugie odpowiedź c) w trzecim mysle ze nalezaloby wrzucic tak po prostu jedynke, a jesli chodzi o czwarte to popuszczać sprzeglo i dodawac gazu powoli :)
plavde
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 07 05 2010
Auto: Opel astra