Redukcja z 2 biegu na 1

07 Lis 2009, 01:30

Czy po hamowaniu (bez zatrzymania, np. do 10km/h, przed przejściem, przejazdem kolejowy, drogą z pierszeństwem itp.) powinienem zmienić na 1 bieg?
Teoretycznie da sie jechać na 2, ale "buczy" i obroty ok.1000.
Rodzice mi mówią, że auto im psuje, "bo 1 jest tylko od ruszania" :lol:
Niedawno jeździłem "eLką" i instruktor z tego co pamiętam nic nie wspominał o tym...

samochód: fiat uno/kia picanto

ps. nie wiem czy dobry dział- ale chyba łączy się to z kulturą jazdy :mrgreen:
max000
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Polska

07 Lis 2009, 03:46

max000 napisał(a):Rodzice mi mówią, że auto im psuje, "bo 1 jest tylko od ruszania"


No tak! A piątka jest nadbiegiem.

A tak serio to jedź tak żebyś żył w zgodzie z obrotami... Wykorzystuj "pełny zakres" i nie zamulaj silnika. Jak jedziesz bardzo powoli to jasne że wrzuć sobie jedynkę jednak nie tak żeby każdy walną czołem w deske i obroty skoczyły na maxa tylko z wyczuciem, żeby ta redukcja była tak jak z 3 na 2.

Aaa i też nie stroń od zatrzymywania się jeśli czujesz taką potrzebę. Jeśli np. przed drogą z pierwszeństwem każdy tylko zwalnia a Ty czujesz że nie ogarniasz jeszcze to sie po prostu zatrzymaj w odpowiednim miejscu, nie za daleko nie za blisko, rozejrzyj i dopiero jedź. Z czasem się bardziej wczujesz i ogarniesz wszystko szybciej.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

07 Lis 2009, 12:21

qki007 napisał(a):
max000 napisał(a):Rodzice mi mówią, że auto im psuje, "bo 1 jest tylko od ruszania"


e wrzuć sobie jedynkę jednak nie tak żeby każdy walną czołem w deske i obroty skoczyły na maxa tylko z wyczuciem, żeby ta redukcja była tak jak z 3 na 2.


no z tym szarpaniem to różnie bywa przy wrzucaniu na 1, obroty na 2-3 tys. czasem wchodzą i szarpie :neutral:
jakoś w peugeocie 207 inaczej sprzęgło chodziło i nie szarpało tak :lol:
Może z biegiem czasu się naucze :wink:
max000
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Polska

07 Lis 2009, 18:25

Możesz dodać troszkę gazu przy redukcji wtedy obroty zwiększysz pedałem gazu i nie będzie musiał tego robić "pęd" samochodu, więc nie będzie tak drastycznej zmiany. 2-3k obrotów to jeszcze tak normalnie, kwestia tylko żeby płynnie w nie wejść :).
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

07 Lis 2009, 23:49

Chyba warty uwagi jest fakt, że w większości samochód najpłynniej wchodzi 1 bieg, gdy auto stoi. Jeżeli dojeżdżasz do np. pasów, ale się nie zatrzymujesz i chcesz dalej ruszyć, ale też zrobić redukcję, to często 1 bieg nie chce wskoczyć lub wskoczy z oporem.

Jest tak w naprawdę wielu samochodach. Stąd też opinia, że z 1 się rusza. Moim zdaniem słuszna.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

08 Lis 2009, 00:49

Dishman napisał(a):Chyba warty uwagi jest fakt, że w większości samochód najpłynniej wchodzi 1 bieg, gdy auto stoi. Jeżeli dojeżdżasz do np. pasów, ale się nie zatrzymujesz i chcesz dalej ruszyć, ale też zrobić redukcję, to często 1 bieg nie chce wskoczyć lub wskoczy z oporem.

Jest tak w naprawdę wielu samochodach. Stąd też opinia, że z 1 się rusza. Moim zdaniem słuszna.


No ale chyba mi nie powiesz że jak jedziesz 1-10km/h to będziesz go dusił na dwójce?
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania
    Pierwsze na świecie seryjne czujniki parkowania – Toyota Corona EX – styczeń 1982. Innowacyjne rozwiązanie nie zawsze oznacza rewolucję technologiczną w motoryzacji, jednak zwiększa komfort, a czasem także i bezpieczeństwo ...
    Volkswagen Golf Alltrack (2015)
    Volkswagen przedstawił nam nowy model Golfa w opcji terenowej, z dopiskiem Alltrack. Po wypuszczeniu na rynek Passata Alltrack, inżynierowie Volkswagena postanowili dalej iść w tym kierunku. Nowy Golf, wyglądający jak wyżej ...

08 Lis 2009, 01:04

Spokojnie mozna wrzucic przy predkosci 10km/h bieg nr 1, tylko odpowiednio trzeba uzyc pedalu sprzegla i pedal gazu.

Ale czy w kazdym aucie przy predkosci 10km/h mozna wlaczyc bieg nr 1 bez zgrzytu to juz nie wiem.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI

08 Lis 2009, 09:33

dla mnie 2-3 k obr to troche duzo wlaczal bym 2ke, (domyslam sie ze chodzi tu o silnik benzynowy), w dieslu zdecydowanie 2ke
"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

08 Lis 2009, 12:51

qki007 napisał(a):No ale chyba mi nie powiesz że jak jedziesz 1-10km/h to będziesz go dusił na dwójce?

Jeżeli dojeżdżam do jakieś przeszkody, ale się nie zatrzymuję i później chcę dalej jechać, to mam do wyboru, albo 2 bieg i niskie obroty, albo 1 bieg, który potrafi wchodzić z oporem, z czego po jego włożeniu mam np. 2,5 tys. obrotów i zaraz będę i tak musiał wrzucić dwójkę. Dlatego ja wrzucam dwójkę od razu.

Jasne, że np. w korku nie będę jechał na dwójce.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

08 Lis 2009, 14:31

Dishman napisał(a):
qki007 napisał(a):No ale chyba mi nie powiesz że jak jedziesz 1-10km/h to będziesz go dusił na dwójce?

Jeżeli dojeżdżam do jakieś przeszkody, ale się nie zatrzymuję i później chcę dalej jechać, to mam do wyboru, albo 2 bieg i niskie obroty, albo 1 bieg, który potrafi wchodzić z oporem, z czego po jego włożeniu mam np. 2,5 tys. obrotów i zaraz będę i tak musiał wrzucić dwójkę. Dlatego ja wrzucam dwójkę od razu.

Jasne, że np. w korku nie będę jechał na dwójce.


Jak po wrzuceniu jedynki obroty są ponad 2k to znaczy że jeszcze na nią czasu nie było :D.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

09 Lis 2009, 02:10

Z tego wynika, że powinien być jeszcze 1 bieg miedzy 1 i 2 :mrgreen:
Jadąc na 2 mam 1,3k obrotów- "burczy" jakby miał zaraz zgasnąć, jak wrzuce 1 to wchodzi na ok. 2k :lol:

Niby da się ruszyć nawet z 2, ale jadąc na obrotach poniżej 1,8k na 2 zawsze boje się, że zaraz mi zgaśnie :???:

...Co jest dla silnika "zdrowsze" - na 1 biegu i 3-4k obrotów, czy 2 i obroty bliskie tym co są na luzie (900?). Bo jeśli chodzi o spalanie to z tego co wiem na 2 będzie mniejsze.
max000
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Polska

09 Lis 2009, 07:44

max000 napisał(a):
...Co jest dla silnika "zdrowsze" - na 1 biegu i 3-4k obrotów, czy 2 i obroty bliskie tym co są na luzie (900?). Bo jeśli chodzi o spalanie to z tego co wiem na 2 będzie mniejsze.


Kolego to jeszcze zalezy jaki silnik masz (diesel czy benzyna) bo na dieslu 3-4tys obr/min na biegu nr 1 to jest masakra, a po przelaczeniu na bieg nr 2 to napewno niebedzie mial tych 900obr tylko okolo 1900. A przy takich obrotach to silnik diesla spokojnie ciagnie auto.


W benzynie te 3-4tys obr to tez troche za duzo jak na bieg nr 1. A na biegu nr 2przy 1300obr podczas jazdy to niepowinno byc szarpniec, chyba ze auto sie prawie zatrzyma i wtedy ruszasz.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI

09 Lis 2009, 14:38

max000 napisał(a):Niby da się ruszyć nawet z 2, ale jadąc na obrotach poniżej 1,8k na 2 zawsze boje się, że zaraz mi zgaśnie

Kwestia wyczucia sprzęgła.

Co zdrowsze? niskie obroty nie są złe, jeżeli nie próbujesz z niskich obrotów bardzo szybko nabrac prędkości. Po prostu są niskie, ale za chwilę zrobią się wyższe. Na rajdzie jakimś jeździsz, że Ci zależy na szybkości? :twisted:
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

09 Lis 2009, 23:24

mam benzynowy

z niskich obrotów bardzo szybko nabrac prędkości- chodzi Ci o ciśnięcie gazu do podłogi + np. 40km/h i 4 bieg? :lol:

słyszałem że jak są za niskie obroty to są jakieś przeciążenia silnika, czy coś, ale moja wiedza o samochodach kończy się na poziomie czynności potrzebnych do zdania egzaminu :mrgreen:
max000
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Polska

10 Lis 2009, 18:41

Starszych samochodach można wał korbowy ukręcić.
Ruszyć to się da nawet i z 5 biegu tylko trzeba umieć i mieć do tego odpowiedni samochód.
Na 2 z prędkością 10km/h możesz jechać z wyczuciem i nawet da się to zrobić bez szarpania ale tak jak wyżej zostało to wyjaśnione nie warto deptać mu bo może się to żle skończyć po pewnym czasie.
adelon
Początkujący
 
Posty: 62