Reflektory i nie tylko w Golfie 5 - Problemy z homologacją

29 Gru 2016, 15:48

Witam, mam problem z homologacją lamp, szyb i opon w Golfie 5, którego ostatnio kupiłem w jakimś komisie w Krakowie. Samochód sprowadzony z Austrii i z początku wydawało się jakby świecił trochę brytyjskimi przepisami (chodzi o reflektory), tj. jaśniej po lewej stronie. Sprawdziłem oznaczenia i jest tam E1 w przypadku obu lamp z przodu. Jednakże z tyłu na obu jest już E2. Czy to oznacza, że któreś z lamp były wymieniane? Każda szyba w samochodzie to E1 a opony znów E4. Troche to pokręcone i nie wiem co o tym myśleć. Samochód wcale nie wygląda na powypadkowy (wszystkie linie i łączenia równe, magnes trzyma się maski, czujnik lakieru też się zgadza i wszystko inne również jest w porządku.) Jedynie co to maska z przodu troszkę się odznacza gdyż jest to kolor czerwony więc dobrze widać, ale doszliśmy do wniosku, że mogła lekko wyblaknąć od słońca. Więc, moje pytanie - czy z lampami wszystko w porządku i mogę się poruszać po Polsce nie bojąc się o to? I czy oznaczenia E1 z przodu i E2 z tyłu mogą oznaczać, że jest to samochód powypadkowy? Z góry dziękuję za pomoc. I również przepraszam jeśli w złym miejscu umieściłem temat.
jopek1337
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Gru 2016, 23:49

jopek1337 napisał(a):Więc, moje pytanie - czy z lampami wszystko w porządku i mogę się poruszać po Polsce nie bojąc się o to?
Myśle ze raczej tak.Zeby byc pewnym 100%wystarczy ze podjedziesz na SKP i niech sprawdzą zalamanie światła w reflektorach przednich/czy nie są przypadkiem angole/
Natomiast jezeli biega o homologację to wszystko ok bo:
1/ E1-Niemcy
2/ E2-Francja
4/ E4-Holandia
Musisz wiedziec ze nie są to czasy kiedy wszystko było produkowane w Niemczech i tylko do tych samochodów montowane.Niestety są to juz odległe czasy i nie wrócą.... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Gru 2016, 14:20

Dziękuję za odpowiedź:)
jopek1337
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 80KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

31 Gru 2016, 22:19

To, czy reflektor jest przystosowany do ruchu prawostronnego czy lewostronnego, można wyczytać na samym reflektorze - wyjaśniają to strzałki, bądz ich brak. Strzałka w lewo, to ruch lewostronny. Strzałka w lewo i prawo to reflektor przystosowany do obu rodzajów ruchu, a regulacja polega na odpowiednim ustawieniu odbłyśnika, natomiast brak strzałek oznacza, że reflektor jest przystosowany do ruchu prawostronnego. Podejrzewam, że u ciebie nie będzie strzałek i to będzie dobra wiadomość.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Limitowana wersja Mazdy3 MPS
    Mazda Motor Poland wprowadza specjalną wersję modelu Mazda3 MPS, która jest już w ofercie salonów sprzedaży w całej Polsce. Oferta obejmuje 10 egzemplarzy Mazdy3 MPS. Mazda3 MPS została wzbogacona o nowe elementy ...