Witam. Nie mogę znaleść żadnych szczegółowych wyjaśnień na Google:( Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica między światłami głównymi led a nieraz opcja basic led lub mid led (nowa Toyota C-HR wersja Style) Słyszałem, że full led mają światła soczewkowe a przy basic led w Toyocie jest standardowy klosz i led na odbłyśniku jak przy żarówkach? Interesuje mnie jednak jaką takie światła mid led mają moc, ile lumenów, ogólnie jak mocno świecą w porównaniu do standardowych halogenów i full led. Znalazłem niepokojącą informację, że ponoć mid led krótko świecą na słabą odległość (akurat temat mid led Volkswagena). Dzięki za wyjaśnienia:)
Jeżeli występują różne wersje reflektorów LED w danej marce najczęściej różnice te dotyczą ilości świateł LED i użytej technologii.
Przykładowo w VW masz takie wersje: LED Top (Full LED), LED Mid, LED Basic (nie one dostępne we wszystkich modelach, tylko w wybranych). Pierwsze LED Top to najwyższa opcja i tu masz pełne oświetlenie ledowe z przodu światła mijania, drogowe, halogeny, do jazdy dziennej do tego dochodzą zaawansowane techniki oświetlania drogi jak AFS (dynamiczne światła kierowane), mają dynamiczną regulację zasięgu, spryskiwacze itd. Są to reflektory wykonane w pełni w technologii LED, soczewkowe. Wyróżniają się lekko wygiętym, cienkim paskiem LED na spodzie reflektora oraz paskiem w kształcie litery "U" okalającym soczewkę świateł mijania, które pełnią funkcję DRL. Funkcja kierunkowskazów realizowana przez osobne diody LED, również na spodzie reflektora. Dynamiczne doświetlanie zakrętów w pełnym zakresie prędkości realizowane przez skrętne soczewki, dodatkowo statyczne doświetlanie zakrętów do prędkości 40km/h realizowane przez żarówkę LED umieszczoną w górnym rogu reflektora (od strony grilla). Działająca od 60km/h po zmroku, Funkcja Dynamic Light Assist - dostosowująca snop świateł długich do warunków na drodze (wycinanie) wiązki na pojazdy jadące z przeciwka oraz jadące przed nami. Umożliwia praktycznie ciągłą jazdę na światłach drogowych, przełączając na światła mijania w sytuacji gdzie natężenie światła skierowane w naszą stronę będzie duże czyli np. w obszarze zabudowanym (wykryte uliczne latarnie) lub warunków uniemożliwiających bezpieczne korzystanie ze świateł drogowych. W standardzie montowane są spryskiwacze reflektorów.
Drugie to LED Mid to z tego co wiem taka sama lampa jak w Led Top i główne różnice polegają w zaawansowanych funkcjach sterujących oświetleniem w reflektorze których w tym modelu jest po prostu mniej. Nie jestem pewien ale chyba patrząc na lampę z zewnątrz nie odróżnisz tu czy to jest Top czy też Mid LED.
Trzecie LED Basic to reflektory wykonane również w pełni w technologii LED ale nie ma tu soczewek i światła mijania i drogowe montowane są na odbłyśnikach. Charakteryzują się one 12 diodowym paskiem LED na spodzie reflektora świecącym zarówno na biało jak i pomarańczowo (światła dzienne DRL i kierunkowskazy). Reflektory dostępne są z systemem Light Assist (wykrywa zbliżające się pojazdy i odpowiednio wyłącza/włącza światła drogowe). Mamy też funkcję statycznego doświetlania zakrętów która działa do prędkości 40 km/h i realizowana jest poprzez halogenowe żarówki kierunkowe wbudowane w klosz lamp przeciwmgielnych (tu mamy już zwykłe żarówki nie ledowe).
Jeżeli chodzi o samo nazewnictwo przy reflektorach LED to każdy z koncernów używa innych sloganów, a wygląda to tak:
Audi - Matrix-Beam LED
BMW -Adaptive LED Headlights
Ford - Ford Dynamic LED
Lexus - Adaptive Lights AHS
Mercedes-Benz - Multibeam LED
Opel - IntelliLux LED
Porsche - Porsche Dynamic Light System Plus
Peugeot - Peugeot Full LED Technology
Mazda - Active High-Beam Control | High-Beam Control
Seat - Full LED
Skoda - Full LED
Volkswagen - LED Top | LED Mid | LED Basic
Renault - Full LED Pure Vision
Toyota - Pure LED
Na koniec jeszcze dla porównania reflektor halogenowy z tego samego modelu samochodu.
Elektryczne i hybrydowe SUV-y – czy to przyszłość motoryzacji? Rynek motoryzacyjny przechodzi obecnie jedną z największych rewolucji w swojej historii. Tradycyjne pojazdy spalinowe powoli ustępują miejsca nowym, bardziej ekologicznym rozwiązaniom. Szczególnie interesującym segmentem ...
Dobry wzrok to podstawa naszego bezpieczeństwa na drodze! Dobry wzrok ma bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa kierowcy. Ważne jest nie tylko to, gdzie patrzymy, ale także jak widzimy. Stąd niesłychanie istotne jest dbanie o nasze oczy. Parametry układu wzrokowego, istotne dla ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.