Witam. Nie mogę znaleść żadnych szczegółowych wyjaśnień na Google:( Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica między światłami głównymi led a nieraz opcja basic led lub mid led (nowa Toyota C-HR wersja Style) Słyszałem, że full led mają światła soczewkowe a przy basic led w Toyocie jest standardowy klosz i led na odbłyśniku jak przy żarówkach? Interesuje mnie jednak jaką takie światła mid led mają moc, ile lumenów, ogólnie jak mocno świecą w porównaniu do standardowych halogenów i full led. Znalazłem niepokojącą informację, że ponoć mid led krótko świecą na słabą odległość (akurat temat mid led Volkswagena). Dzięki za wyjaśnienia:)
Jeżeli występują różne wersje reflektorów LED w danej marce najczęściej różnice te dotyczą ilości świateł LED i użytej technologii.
Przykładowo w VW masz takie wersje: LED Top (Full LED), LED Mid, LED Basic (nie one dostępne we wszystkich modelach, tylko w wybranych). Pierwsze LED Top to najwyższa opcja i tu masz pełne oświetlenie ledowe z przodu światła mijania, drogowe, halogeny, do jazdy dziennej do tego dochodzą zaawansowane techniki oświetlania drogi jak AFS (dynamiczne światła kierowane), mają dynamiczną regulację zasięgu, spryskiwacze itd. Są to reflektory wykonane w pełni w technologii LED, soczewkowe. Wyróżniają się lekko wygiętym, cienkim paskiem LED na spodzie reflektora oraz paskiem w kształcie litery "U" okalającym soczewkę świateł mijania, które pełnią funkcję DRL. Funkcja kierunkowskazów realizowana przez osobne diody LED, również na spodzie reflektora. Dynamiczne doświetlanie zakrętów w pełnym zakresie prędkości realizowane przez skrętne soczewki, dodatkowo statyczne doświetlanie zakrętów do prędkości 40km/h realizowane przez żarówkę LED umieszczoną w górnym rogu reflektora (od strony grilla). Działająca od 60km/h po zmroku, Funkcja Dynamic Light Assist - dostosowująca snop świateł długich do warunków na drodze (wycinanie) wiązki na pojazdy jadące z przeciwka oraz jadące przed nami. Umożliwia praktycznie ciągłą jazdę na światłach drogowych, przełączając na światła mijania w sytuacji gdzie natężenie światła skierowane w naszą stronę będzie duże czyli np. w obszarze zabudowanym (wykryte uliczne latarnie) lub warunków uniemożliwiających bezpieczne korzystanie ze świateł drogowych. W standardzie montowane są spryskiwacze reflektorów.
Drugie to LED Mid to z tego co wiem taka sama lampa jak w Led Top i główne różnice polegają w zaawansowanych funkcjach sterujących oświetleniem w reflektorze których w tym modelu jest po prostu mniej. Nie jestem pewien ale chyba patrząc na lampę z zewnątrz nie odróżnisz tu czy to jest Top czy też Mid LED.
Trzecie LED Basic to reflektory wykonane również w pełni w technologii LED ale nie ma tu soczewek i światła mijania i drogowe montowane są na odbłyśnikach. Charakteryzują się one 12 diodowym paskiem LED na spodzie reflektora świecącym zarówno na biało jak i pomarańczowo (światła dzienne DRL i kierunkowskazy). Reflektory dostępne są z systemem Light Assist (wykrywa zbliżające się pojazdy i odpowiednio wyłącza/włącza światła drogowe). Mamy też funkcję statycznego doświetlania zakrętów która działa do prędkości 40 km/h i realizowana jest poprzez halogenowe żarówki kierunkowe wbudowane w klosz lamp przeciwmgielnych (tu mamy już zwykłe żarówki nie ledowe).
Jeżeli chodzi o samo nazewnictwo przy reflektorach LED to każdy z koncernów używa innych sloganów, a wygląda to tak:
Audi - Matrix-Beam LED
BMW -Adaptive LED Headlights
Ford - Ford Dynamic LED
Lexus - Adaptive Lights AHS
Mercedes-Benz - Multibeam LED
Opel - IntelliLux LED
Porsche - Porsche Dynamic Light System Plus
Peugeot - Peugeot Full LED Technology
Mazda - Active High-Beam Control | High-Beam Control
Seat - Full LED
Skoda - Full LED
Volkswagen - LED Top | LED Mid | LED Basic
Renault - Full LED Pure Vision
Toyota - Pure LED
Na koniec jeszcze dla porównania reflektor halogenowy z tego samego modelu samochodu.
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Volvo V40 R-Design - sportowa odmiana nowego modelu Na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 - R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.