
Podobnie jak nową Corollę, RAV4 również oparto na modułowej platformie TNGA. Pod maską możemy znaleźć klasycznego benzyniaka 2.0 o mocy 173 KM, a także napęd hybrydowy z jednostką 2.5 w dwóch wersjach — 218-konnej, która napędza wyłącznie przednie koła, a także 222-konnej 4x4. W tej drugiej wersji RAV4 Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h nawet w 8,1 s. Z oferty zniknęła natomiast jednostka wysokoprężna. W nowej Toyocie RAV4 również znajdziemy najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa asystujących kierowcy, klimatyzację czy tempomat adaptacyjny dostępne w standardzie.

Nowa Toyota RAV4 również otrzymała pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, a także znalazła się na liście kandydatów do nagrody Car of the Year 2020. Nowy RAV4 jest jednym z najchętniej kupowanych modeli Toyoty na europejskim i polskim rynku, a jego napęd hybrydowy cieszy się niezwykłą popularnością. Od stycznia do września 2019 roku RAV4 Hybrid był trzecią najpopularniejsza hybrydą Toyoty na polskim rynku. A w Europie Zachodniej i Środkowej napęd hybrydowy odpowiada za 80% sprzedaży RAV4.
Zobacz 7 premier Toyoty które namieszały na rynku w 2019 roku
źródło: Toyota | autor: Redakcja