Najczęstszym objawem uszkodzonej turbosprężarki, jest niewątpliwie spadek mocy silnika, piszczenie i gwizdanie, a często również ubywający olej silnikowy. Niekiedy właściciele samochodów wymieniają bardzo kosztowne podzespoły silnika, mając nadzieję na rozwiązanie usterki. Ubywający olej w mniemaniu niektórych mechaników, może znikać przez zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe. Zapominają jednak o tak ważnym elemencie, jakim jest turbosprężarka. Turbosprężarka jest częścią układu smarującego. W ciągu jednej minuty, przez turbosprężarkę przepływa kilka litrów oleju, co pokazuje powagę możliwie zaistniałej nieszczelności w turbinie. Jak rozpoznać, że to turbosprężarka przepuszcza olej? Najprościej jest zdjąć przewód dolotowy przy samej turbosprężarce (przy wyłączonym silniku) i jeśli w przewodzie jak i na łopatkach wirnika będą ślady oleju to znak, że czeka nas regeneracja turbosprężarki. Przyczyną tego jest uszkodzony pierścień uszczelniający na wałku, przez co powstaje luz wzdłużny i poprzeczny, a tym samym możliwość wycieku oleju. Kolejnym objawem może być brak mocy, co najczęściej jest winą zapieczonej zmiennej geometrii turbosprężarki bądź uszkodzonego zaworu podciśnieniowego. Problem ten zazwyczaj dotyka turbosprężarek w silnikach wysokoprężnych, gdyż powstający nagar zanieczyszcza kierownice zmiennej geometrii. Nasza pracownia oferuje usługę samego wyczyszczenia zmiennej geometrii/zaworu upustowego turbosprężarki, bez potrzeby regeneracji. Kolejnym objawem uszkodzonej turbosprężarki mogą być niepokojące gwizdy oraz piski. Tutaj problem często tkwi w nieszczelnym układzie dolotowym oraz uszkodzonym kole kompresji. Przewód można zlokalizować poprzez ich demontaż i ocenę stanu technicznego. Koło kompresji też można ocenić (tylko na wyłączonym silniku), poprzez demontaż przewodu dolotowego przy turbosprężarce. Jeżeli łopatki wirnika są poszarpane lub wygięte, turbosprężarka nadaje się do
regeneracja turbosprężarek . Przyczyną uszkodzonego przewodu może być chociażby przeładowanie turbosprężarki lub niewłaściwy montaż przewodu a czasem po prostu starość przewodu. Przyczyną uszkodzonego koła kompresji natomiast, jest przedostanie się na łopatki wirnika ciała obcego. Najczęściej dzieje się tak, na skutek nie wymienianego na czas filtra powietrza lub przez nieszczelność przewodu dolotowego do turbosprężarki. Częstym objawem uszkodzonej turbosprężarki może być również zatarcie się zespołu wirującego turbosprężarki. Dzieje się tak na skutek przerwanego dopływu oleju smarującego turbosprężarkę. Również nieumiejętna eksploatacja pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę,