Regenerowana turbina w Lagunie 2000r

11 Sie 2009, 18:11

Witam. Mam pytanie niedawno odebrałem swoją Lagune 2000r 1.9 dti po regeneracji turbiny i mam wrażenie, że samochód gorzej jeździ niż przed regeneracją a przecież auto powinno być zrywniejsze a dla mnie to jest teraz muł. Czy teraz ta turbina musi się dotrzeć? i po jakimś czasie będzie wszystko dobrze czy będę musiał już czymś takim jeździć
Ostatnio edytowany przez perła, 11 Sie 2009, 22:03, edytowano w sumie 1 raz
can23
perła
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Lublin
  • 11 Sie 2009, 18:45

    Napewno nie bedziesz musial czyms takim jezdzic, pojezdzij jeszcze troche jak sie nie unormuje to reklamacja.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    06 Lis 2012, 15:03

    Takie objawy to ewidentnie źle wykonana regeneracja.. Nie ma na co czekać w takim wypadku tylko od razu reklamacja, bo później powiedzą że to Pana wina (problemy ze smarowaniem, odpadki wypadające z silnika i inne..). Radzę wystrzegać się regeneracji, gdyż nie wiele firm robi to porządnie, a wręcz przeciwnie, źle robi ponad 90%! Jedynie nowa i oryginalna turbosprężarka daje nam gwarancję że turbina jest w 100% sprawna, jeżeli mimo wszystko będzie problem z turbiną, wtedy radzę szukać problemu w samochodzie (silnik, smarowanie, filtry).
    samochodek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 12 09 1981
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: BMW
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    21 Lis 2012, 12:29

    Tak się składa,że również zajmujemy się regeneracją turbin. Może podaj skąd jesteś i gdzie dokładnie regenerowałeś. Ze swojej strony postaramy się pomóc. Pojeździj jakiś czas i zobaczysz czy wszystko wróci do normy.
    Turbopama
    Początkujący
     
    Posty: 218
    Prawo jazdy: 10 03 1996
    Auto: BMW M3

    30 Lis 2012, 11:10

    Nie słuchaj głupot Turbopamy. Tylko kretyni każą czekać aż się coś ułoży. Takie rzeczy zgłasza się od razu. Potem powiedzą ze trzeba było mówić ze coś nie tak a nie czekać. Nowa turbina też ma się ułożyć? :lol:
    samochodek
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 12 09 1981
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: BMW
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2006

    30 Lis 2012, 11:17

    ...Pojeździj jakiś czas i zobaczysz czy wszystko wróci do normy. :naughty: :ok:
    Świetny pomysł. Pojeździj aż ci silnik uszkodzi. Fachowe porady regeneratorów :) :lol:

    Trzymaj namiar do znajomego z lublina 784 159 534 umówisz się może wystarczy tylko gruchę przestawić.
    naprawiacz
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Prawo jazdy: 01 01 1990
    Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Pierwszy egzemplarz Toyoty Supry trafi na aukcję
      Nowa Toyota Supra 2020 w wersji produkcyjnej zostanie pokazana światu po raz pierwszy 14 stycznia 2019 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit. Pięć dni później zakończy się aukcja pierwszego na amerykańskim rynku ...

    25 Gru 2012, 21:30

    Panowie co za bzdury niektórzy z Was piszą. Nic się nie ułoży. Turbina po poprawnej regeneracji powinna jeździć tak samo jak nowa fabrycznie. Jak jest źle od początku to nic się nie zmieni bo niby co ??? To jest bardzo prosta turbina bez zmiennej geometrii - na 99% nie dochodzi podciśnienie do zaworu (gruszki) turbiny i nie wtedy nie wszystkie spaliny napędzają wirnik. Albo wężyk spadł z gruszki albo elektrozawór jest uszkodzony. Turbina jest prosta jak drut w naprawie i nawet średnio rozgarnięte turbo serwisy powinny sobie z nią poradzić. Jeśli szukac winy poza turbiną to może zapchany wydech albo ukłąd wtryskowy i wtedy mamy za mało spalin lub ich prędkość do rozpędzenia turbiny jest niewystarczająca.

    Ja w ciemno uważam na 99%, że podciśnienie nie dochodziło do gruszki turbiny w takim wypadku.
    grzesiek11
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.9 TDI AWX 131PS

    25 Lip 2013, 11:58

    wiecie co nie ma na co czekać i po regeneracji turbosprężarki od razu powinno wszystko byc ok a nie że musi się dotrzeć a niby co tam ma sie docierać? tam nie ma zbytnio co docierać to ma od razu działać. Regeneracja musi być wykonana w dobrej firmie a nei jakiejś podrzędnej i dlatego polecam firmę z Mielca ale spokojnie można z nimi współpracować na terenie całego kraju sami zobaczcie jak wyglądają przykładowe turbo po regeneracji przeciez one wyglądają jak nowe i do tego dają gwarancję
    pozdro
    ramdaisy
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Auto: nie mam

    25 Lip 2013, 18:42

    Ja jestem z Wawy i co do regeneracji polecam STS TURBO. Regenerowalem u nich co prawda nie lagune ale megane z tym samym silnikiem i jest OK. Maja najnowsze maszyny i doświadczenie. Współwłaściciel sam był na szkoleniach u samego producenta turbosprężarek KKK - BorgWarner Turbo Systems.
    grzesiek11
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Auto: VW Passat
    Silnik: 1.9 TDI AWX 131PS

    08 Sie 2013, 15:01

    ramdaisy napisał(a):Regeneracja musi być wykonana w dobrej firmie a nei jakiejś podrzędnej i dlatego polecam firmę z Mielca

    zapomniałem dodać że nazwa tej firmy to [...] z Mielca i mogę ją polecić kazdemu kto oczekuje solidnej roboty za nie wielkie pieniądze
    ramdaisy
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Auto: nie mam

    25 Paź 2013, 23:23

    Najczęstszym objawem uszkodzonej turbosprężarki, jest niewątpliwie spadek mocy silnika, piszczenie i gwizdanie, a często również ubywający olej silnikowy. Niekiedy właściciele samochodów wymieniają bardzo kosztowne podzespoły silnika, mając nadzieję na rozwiązanie usterki. Ubywający olej w mniemaniu niektórych mechaników, może znikać przez zużyte pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe. Zapominają jednak o tak ważnym elemencie, jakim jest turbosprężarka. Turbosprężarka jest częścią układu smarującego. W ciągu jednej minuty, przez turbosprężarkę przepływa kilka litrów oleju, co pokazuje powagę możliwie zaistniałej nieszczelności w turbinie. Jak rozpoznać, że to turbosprężarka przepuszcza olej? Najprościej jest zdjąć przewód dolotowy przy samej turbosprężarce (przy wyłączonym silniku) i jeśli w przewodzie jak i na łopatkach wirnika będą ślady oleju to znak, że czeka nas regeneracja turbosprężarki. Przyczyną tego jest uszkodzony pierścień uszczelniający na wałku, przez co powstaje luz wzdłużny i poprzeczny, a tym samym możliwość wycieku oleju. Kolejnym objawem może być brak mocy, co najczęściej jest winą zapieczonej zmiennej geometrii turbosprężarki bądź uszkodzonego zaworu podciśnieniowego. Problem ten zazwyczaj dotyka turbosprężarek w silnikach wysokoprężnych, gdyż powstający nagar zanieczyszcza kierownice zmiennej geometrii. Nasza pracownia oferuje usługę samego wyczyszczenia zmiennej geometrii/zaworu upustowego turbosprężarki, bez potrzeby regeneracji. Kolejnym objawem uszkodzonej turbosprężarki mogą być niepokojące gwizdy oraz piski. Tutaj problem często tkwi w nieszczelnym układzie dolotowym oraz uszkodzonym kole kompresji. Przewód można zlokalizować poprzez ich demontaż i ocenę stanu technicznego. Koło kompresji też można ocenić (tylko na wyłączonym silniku), poprzez demontaż przewodu dolotowego przy turbosprężarce. Jeżeli łopatki wirnika są poszarpane lub wygięte, turbosprężarka nadaje się do regeneracja turbosprężarek . Przyczyną uszkodzonego przewodu może być chociażby przeładowanie turbosprężarki lub niewłaściwy montaż przewodu a czasem po prostu starość przewodu. Przyczyną uszkodzonego koła kompresji natomiast, jest przedostanie się na łopatki wirnika ciała obcego. Najczęściej dzieje się tak, na skutek nie wymienianego na czas filtra powietrza lub przez nieszczelność przewodu dolotowego do turbosprężarki. Częstym objawem uszkodzonej turbosprężarki może być również zatarcie się zespołu wirującego turbosprężarki. Dzieje się tak na skutek przerwanego dopływu oleju smarującego turbosprężarkę. Również nieumiejętna eksploatacja pojazdu wyposażonego w turbosprężarkę,
    dawidek6
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Miejscowość: Stalowa Wola