Regulacja hamulca ręcznego chrysler neon 2.0 SOHC 16V, 95'

18 Lut 2010, 15:50

Witam.
Jak w temacie gdzie i jak reguluje się naciąga linki ręcznego hamulca bo bierze mi dopiero jak dźwignia odchylona jest pod katem 90 stopni. Szukałem przy dźwigni pod plastikiem i tam na pewno nie ma, podwozie też nie tylko pancerz od bębna do podłogi, czyżby pod bębnem?
Bo linka wchodzi do tylnego hamulca i beż żadnej regulacji opierając się na pancerzu zaczepiona jest do dźwigienki rozsuwającej szczęki. Proszę o pomoc.
kapelon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Krosno Odrzańskie

18 Lut 2010, 17:08

Zdejmij bębny i sprawdż czy jest tam samoregulator szczęk ( ja nie wiem , ale przypuszczam że jest ) , jeśli jest sprawdż jego działanie . Dopiero potem bierz się za linke.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lut 2010, 18:31

oczywiście samoregulatory są jak najbardziej, ale nawet jak samoregulatorem zmniejszę luz między szczękami a bębnem to i tak muszę jeszcze zlikwidować luz na lince ręcznego czy tak? i tu właśnie leży problem bo nie wiem gdzie i jak. Ale Jutro z rana zaczynam walkę i rozbieram cały hamulec tylny i zobacze może rzeczywiście jak piszesz ten samoregulator ma wpływ na naciąg linki również.
kapelon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Krosno Odrzańskie

18 Lut 2010, 20:02

kapelon napisał(a):Szukałem przy dźwigni pod plastikiem i tam na pewno nie ma

Może nie być bo naciąg linki polega na odkręceniu 4 śrub lun nakrętek całego hamulca ręcznego (czyli tej dźwigni którą podnosisz ) i przesunięciu jej do przodu ( w strone dźwigni zmiany biegów) i dokręcasz nakrętki i masz linke naciągniętą.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Lut 2010, 20:40

kapelon napisał(a):oczywiście samoregulatory są jak najbardziej, ale nawet jak samoregulatorem zmniejszę luz między szczękami a bębnem to i tak muszę jeszcze zlikwidować luz na lince ręcznego czy tak? i tu właśnie leży problem bo nie wiem gdzie i jak. Ale Jutro z rana zaczynam walkę i rozbieram cały hamulec tylny i zobacze może rzeczywiście jak piszesz ten samoregulator ma wpływ na naciąg linki również.


Jak samoregulator zmniejszy luz między szczęką a bębnem to wycofa dzwignie przy szczęce i naciągnie linke a tym samym może nie będzie potrzeby jej podkręcania .Zasada pracy samoregulatora jest prosta , tylko że trzeba zrozumiec o co w tym wszystkim chodzi i jaki to ma wpływ na hamulec ręczny.
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lut 2010, 17:58

bonifacy miałeś rację, zmniejszyłem luz miedzy szczękami a bębnem samoregulatorem i ręczy od razu szybciej bierze (przed regulacja łapał na 7 zębie teraz na 3). Wielkie dzięki problem rozwiązany!
kapelon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Krosno Odrzańskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Jak wytatuować samochód? Nietypowy poradnik
    Kiedy przychodzi czas, by stworzyć pierwszy w historii wytatuowany samochód, nie ma czasu na kompromisy. Symetryczny wzór nad tylnym zderzakiem, niewielki symbol nad kołem czy napis widoczny tylko dla wybranych ...

20 Lut 2010, 18:15

No .... bardzo się ciesze, ale mam pewne wątpliwości co do tego jak to zrobiłeś. Nawet podejrzewam że problem wróci jak bumerang za jakiś czas . Piszesz że podkręciłeś samoregulatory ...... a wiesz że one mają się same , automatycznie podkręcać w miare zużywania się szczęk i bębnów ? Pisałem abyś je sprawdził tzn. czy działają. Jak nie działały to trzeba było je usprawnić ( oczyścić , ewentualnie zużyte elementy wymienić ) Po założeniu bębnów trzeba naciskać pedał hamulca kilka , kilkanaście razy aż samoregulatory samoczynnie ustawią szczęki i wtedy niejako zrobi się ręczny . Przy sprawnie działającym układzie ten ręczny zawsze będziesz miał tak jak należy , oczywiście jak się co nie zepsuje lub bardzo zużyje . Jeśli jednak zrobiłeś to tak jak napisałem , to dobrze (opis pozostanie dla tych co się łapią za regulacje linki gdy im ręczny z biegiem czasu za daleko wyłazi) jak inaczej to zastanów się nad poprawieniem . Pozdrawiam.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4963
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2010, 18:35

Nic na siłę nie robiłem. Rozkręciłem wyczyściłem a z samej nazwy wynika jego działanie. W końcu jakbym źle ustawił to nawet bębnów bym nie założył na szczęki bo byłyby za bardzo rozparte ale wszystko gra, ustawiłem na granicy tarcia i jest ok. Hamulce są zarówno nożny jak i ręczny nic nie trze. Jeszcze raz dzieki.
kapelon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Krosno Odrzańskie