Rejestracja, wypowiedzenie umowy OC - zasady.

14 Cze 2009, 14:16

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Mój problem jest następujący.
Kupiłem swoje pierwsze auto dokładnie 16.05 br., umowę kupna-sprzedaży pojazdu sporządziłem ze sprzedającym na siebie. Prawo jazdy zdałem w lutym więc jestem 'świeżym' kierowcą, co za tym idzie nie mam żadnych zniżek.
Nasuwają się pytania.
- Czy mogę zarejestrować teraz samochód (jako współwłaściciel) na kogoś innego (moja matka) by móc później korzystać z jej zniżek?
- Czy jeżeli mam ważne ubezpieczenie i przegląd to mam określony czas na to by wypowiedzieć umowę zakładowi ubezpieczeniowemu bez 'automatycznego przejścia' umowy na mnie bez zniżek?
- Czy jest jakiś określony termin na to by zarejestrować samochód i czy grożą za to jakieś sankcje karno-finansowe?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję bo spotkałem się z różnymi wersjami i chciałbym to wszystko zweryfikować.

P.S.
Doczytałem na forum, że mam 14 dni na to, żeby zapłacić podatek w US za samochód w wysokości 2% kwoty za którą go kupiłem, jakie kary grożą za spóźnienie?
s8n
Nowicjusz

Miejscowość: Żagań

14 Cze 2009, 19:18

1. możesz na współwłaściciela - spisujesz z matką umowę darowizny i razem idziecie do urzędu komunikacji lub ona wypisuje Ci upoważnienie
2. masz 30 dni od daty zakupu by wypowiedzieć umowę i zmienić firmę OC
3. jest 30 dni na rejestrację - zmiana danych w tym przypadku właściciel ale nie ma na razie żadnych kar
4. jest 14 na zapłacenie PCC-3 do Urzędu Skarbowego jak po terminie to dostaniesz mandat np. 200 zł - tyle zapłaciłem ostatnio za kilkudniowe spóźnienie złożenia deklaracji AKC-U w urzędzie celnym

pozdrawiam

Dariusz Sawicki
pozdrawiam

Dariusz Sawicki

Masz problem z rejestracją samochodu?
Daj znać zajmiemy się tym za Ciebie.
DariuszSawicki
Stały forumowicz

Miejscowość: Wrocław
Auto: Nie mam

14 Cze 2009, 19:57