Remont silnika oraz zawieszenia

25 Sty 2013, 14:25

Witam ja chciałem zapytać czy jest ktoś w stanie mi wytłumaczyć jakie części powiniennem zgromadzić jeśli chce przeprowadzić remont swojego auta? chodzi mi o remont silnika oraz zawieszenia. wiem być może temat się przewija ale każdy pisze co innego i nie piszą co muszę zgromadzić jeśli chce doprowadzić np zawieszenie do stanu bardzo dobrego. dzięki za poświęcony czas na przeczytanie ;)
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual

06 Lut 2013, 14:15

Co dokładnie się dzieje? Musisz podać więcej szczegółów,ponieważ piszesz zbyt ogólnie. Czy to silnik benzynowy czy diesel,w jakim dokładnie modelu samochodu?
Ozon24
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: BMW 525

06 Lut 2013, 18:41

Jeśli chodzi o zawieszenie to problemu nie ma - wystarczy, że poczytasz w sam naprawiam jak jest zbudowane i z jakich części się składa - amortyzatory, sworznie wahacza,gumy stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itd.
Jeśli chodzi o silnik to musisz wiedzieć najważniejszą rzecz - co mu dolega - czy wymaga szlifu wału korbowego i dorobienia panewek - czy szlif cylindrów i dobranie odpowiedniego rozmiaru pierścieni ( trzeba wykonać próbę ciśnienia na każdym cylindrze) - czy remont głowicy - szlif gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy , sprężyn zaworowych lub wymiana wałków rozrządu itd.
Na pewno na początek potrzebujesz - jeśli chodzi o silnik
- płyn chłodniczy
- filtr oleju
- olej
Uszczelki i rozrząd dojdą same w trakcie remontu - zależy co będziesz robił.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Lut 2013, 14:49

silnik to 1.8 8v opla z gazem :) a co się dzieje to np. strasznie muli więcej jak 140 nie chce jechać ;/ wiem że jest ograniczenie do 90 ale chyba nie powinien jeździć maksymalnie 140na godzine. i trochę tak jakby klekocze ale to prawdopodobnie wina wydechu?
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual

05 Mar 2013, 20:42

A czy zauważyłeś też większe spalanie? Jeżeli tak to wydech an pewno trzeba będzie robić,pokrywa go korozja. W kwestii samych części to rzecz jasna taniej zamówisz w sklepach internetowych,potem tylko wkładasz lub podjeżdżasz do warsztatu.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2013, 20:55

no wydech przeżarty bo głośny już jest

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

jak słychać ;)
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ford GT
    Ford GT nie jest oczywiście modelem seryjnym, a egzemplarzem po skrajnych modyfikacjach dokonanych przez Performance Power Racing z Florydy. Specjaliści z tej firmy w konstrukcji pojazdu zastosowali materiał wykorzystywany ...
    11. zlot Master Truck - Opole 2015
    Z wielką radością ogłaszamy, że na tegorocznym zlocie Master Truck, ku wielkiej uciesze zgromadzonej publiczności, wśród wystawionych modeli ciężarówek obecny będzie też fiński "Highway Hero", bowiem swój ...

16 Mar 2013, 09:34

NO faktyczny cały układ wydechowy wraz z robocizną- powinieneś zmieścić się w przedziale 1300-1500zł. Co do pozostałych części to tak jak wspomnieli Przedmówcy,taniej zamówisz w sklepach internetowych,a co dokładnie to już zależy od poszczególnych elementów jakie chcesz wymienić.
ZmienOlej
Początkujący
 
Posty: 75
Prawo jazdy: 01 01 1991
Auto: BMW M3

16 Mar 2013, 10:54

do warsztatu swojego "słoneczka" nie oddaje :D robię sam lub mam mobilnego naprawdę dobrego mechanika ;)
junisrover
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 08 03 2012
Auto: Rover 416 manual