Renaulit r 19 1994 LPG Szarpie przy jeździe.

02 Sty 2015, 15:33

Witam serdecznie. Jeżdżę Renaulit r 19 z 1994 silnik 1.8 LPG. Problem jest taki. Pali na dotyk, gdy się rozgrzeje to podczas jazdy przerywa na każdym biegu i przy osiągnięciu ok 1800 obrotów przestaje. Na biegu jałowym np na światłach dławi się i faluje. Instalacja jest na pojedynczym wtrysku. Zaznacze że filtr gazu wymieniłem. Proszę o pomoc. Dziękuję Łukasz
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

02 Sty 2015, 18:02

No dobrze,ale przerywa na LPG i na benzynie też?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Sty 2015, 00:04

Na gazie tylko. Właśnie skończyłem czyszczenie parownika syf i korniki :-) i pomogło wogóle inna jazda, ale zobaczymy na ją długo. Teraz pytanie jak ustawić mu odpowiednią dawkę. Myślę że będzie żar jak smok. Pozdrawiam.
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

03 Sty 2015, 08:22

Ja silnikiem gaźnikowym na LPG przejechałem ok.200 tyś km,co roku odkręcałem przewód gazowy biegnący do parownika i do niego solidnie psikałem WD-40,przepustnicę też kąpałem w WD-40 ,po jakimś czasie spuszczałem to wszystko przez korek upustowy mazi,natomiast mazidło upuszczałem bardzo często.Jak ustawić parownik?!Nie myśl sobie,że tam są jakieś wielkie tolerancje ustawiania, zakręcisz i silnik zgaśnie(kręcisz w prawo) natomiast w lewo tak manewrujesz pokrętełkiem by uzyskać odpowiednie obroty silnika oraz najprzyjemniejszy dla ucha dźwięk,potem wykonujesz jazdę próbną,jeśli silnik dobrze się zbiera,dobrze pali na gorącym od tzw.sztycha zostawiasz tak jak jest.Po wymianie filtra powietrza zawsze musiałem na nowo ustawiać parownik,gdyż nie chciał zapalić na LPG na gorącym silniku a na starym filtrze palił świetnie.Czasami musiałem regulować parownik po zatankowaniu LPG (gorszy gaz)Zawsze słuchałem pracy silnika,gdy tylko zaczął głośniej chodzić maska w górę i zabawa pokrętełkiem.Filtr gazu też sobie wymień,i rób to co 15 tyś km .max!!!Natomiast zauważyłem,że wpływ na ilość spalanego paliwa ma zaworek regulowany ręcznie,który znajduje się na przewodzie biegnącym do gaźnika,jego nie ruszaj nigdy.Jeśli silnik będzie ci palił do ok.2 l LPG więcej jak benzyny to tak powinno być,jeśli będzie palił zbyt mało,czyli tyle samo co benzyny to pokrętełko delikatnie w lewo,inaczej wypalisz uszczelkę pod głowicą jak nic.No i jeszcze jedno,zawsze do benzyny stosuj preparat sodowy zastępujący ołów.Jest to nasz UNIBEN,jest też środek Castrola w takiej dużej butelce,Dobrze gdy zawory zostaną przesmarowane czymś takim,bo myślę,że czasami przejeżdżasz te 100 km tylko na benzynie,to jest dobre dla silnika!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Sty 2015, 19:55

PhantomASA1 napisał(a):jeśli będzie palił zbyt mało,czyli tyle samo co benzyny to pokrętełko delikatnie w lewo,inaczej wypalisz uszczelkę pod głowicą jak nic
I to jest bardzo istotna wiadomośc !!! nie ma co się cieszeć ,że mało pali...
Z resztą ...,jak będzie na wężu zakręcony za bardzo,to nie będzie przyspieszał na wyższych obrotach. Takie same zjawisko będzie jak mu za dużo gazu odkręcisz. Tez się zamuli i spali o wiele więcej. Trzeba wpasować się w odpowiedni przedział na tym zaworze,a wolne obroty doregulować na parowniku.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5806
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

03 Sty 2015, 20:54

Na chwilę obecna pali 8 litrów. A co do ustawiania są trzy pokrętła. Jeden na wężu a drugi na parowniku do biegu jałowego a trzeci również na parowniku na kluczyk ampułowy. O te dwa się nie boję tylko o trzeci ponieważ on daje odpowiednią dawkę tylko ciężko go wyczuć. Zostawiam jak jest zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrawiam i dziękuję.
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Sty 2015, 10:49

Już mi ręce opadają. Miałem dziś mały kurs ok 40 km i sytuacja się znowu powtarza. Może to przewody wysokiego napięcia i świece ale wnioskuje że jeśli na benzynie jest ok to jaki ma to związek z gazem. Nie mam pojęcia. Jestem troszkę zielony w tym. Myślałem że to może wtryskiwacze są zawalone ale on jest na pojedynczym wtrysku. Nie mam pojęcia.
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Sty 2015, 11:10

Tym się nie sugeruj,mnie na benzynie chodził super a na LPG szarpał zwłaszcza w korkach,wymieniłem przewody na porządne i koniec problemów.Co ciekawe,gdy jeszcze wtedy kupowałem przewody na sztuki na stacjach paliw,to zawsze na Lpg silnik mi szarpał nawet na nówkach a na benzynie chodził super.LPG stwarza inne warunki,iskrze ciężej jest przeskoczyć przy mieszance powietrznej z LPG ,rozumiesz?!Wtryskiwacze?!Oczywiście istnieje taka opcja,że są zaklejone ,ja bym wymontował i wykąpał w benzynce.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Sty 2015, 12:40

A że tak zapytam. Gdzie je znajdę?:-)
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Sty 2015, 13:20

Szukaj u góry silnika,zazwyczaj niebieskie ,mogą być czerwone albo żółte,no chyba,że ich nie masz,widziałem już auta na wtryskach benzynowych ze zwykłą instalacją LPG :D
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Sty 2015, 15:00

to już wiem chyba o co chodzi. Są na górze ułożone w rzędzie. Ale niestety ja mam zwykła instalację.
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Sty 2015, 15:51

Czyli wtryskiwacze odpadają :D Jedno pewne,świece ,przewody kosz ! Jeśli tego nie uczynisz będziesz błądził.Jeśli wcześniej dobrze i równo silnik pracował a teraz nie,to przyczyna musi być albo w świecach,albo w przewodach.Jest jeszcze reduktor,który traci sprawność z czasem.Wystarczy tylko kupić oryginalny zestaw regeneracyjny i po problemie,koszt ok.60 zł plus k.w.Membranę trzeba wymieniać i czyścić reduktor co ok.40-60 tyś km.Czynność bardzo prosta do wykonania samemu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Sty 2015, 18:50

Reduktor czyściłem i wymieniłem filtr oraz membrany. Zobaczę co z tym napięciem. Spryskam wodą i zobaczę czy jest dyskoteka. Dam znać co i jak.
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Sty 2015, 18:50

Reduktor czyściłem i wymieniłem filtr oraz membrany. Zobaczę co z tym napięciem. Spryskam wodą i zobaczę czy jest dyskoteka. Dam znać co i jak.
kasperczuk24
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 17 05 1987
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault r 19 1994
Silnik: 1.8 LPG
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

04 Sty 2015, 19:03

Gdy ci w końcu rozwali obudowę filtra powietrza, to będziesz miał bombotekę! :D Mnie to zrobiło dwa razy,obudowa poszła w,, pizdiec,,,a jakie fajne wrażenia podczas jazdy gdy huknie ,dobrze,że maski nie rozwaliło:D Dopiero gdy wymieniłem na porządne przewody nigdy to już nie nastąpiło,wybuchy miałem tuż po kupnie auta i zagazowaniu,na benzynie chodził super, a tu masz :angry: Przy wtrysku LPG nic taklego nie ma miejsca,bądź ostrożny..
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)