Renault 19 Sedan 1995r - Brak długich świateł

01 Cze 2008, 10:50

Witam.
Mam problem z Renault 19 z silnikiem benzynowym silnikiem 1.4 wyprodukowanym w 1995r. (choć to akurat mało ważne ;) )

Chodzi o to że światła długie powinno włączać się poprzez "przyciągnięcie" do siebie włącznika świateł (oczywiście dopiero gdy mamy włączone światła krótkie), lecz wtedy zamiast włączyć się długie, WYŁĄCZAJĄ się krótkie :/

Bezpieczniki sprawdzone, a to raczej nie żarówki, bo krótkie nie powinny się wyłączać.

Wie ktoś może co mogę zrobić aby to naprawić?
Niedługo czeka mnie dłuższa trasa (1200km) i te światła będą mi potrzebne ^^
^MasteR^
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • 01 Cze 2008, 21:47

    Troszkę pomieszałeś - światła długie po przyciągnięciu przełącznika w kierunku kierownicy,zaświecać się powinny przy włączonej stacyjce,albo i nawet bez niej(nie wiem teraz dokładnie jak to jest u ciebie rozwiązane) - światła mijania nie mają tu żadnego znaczenia.Natomiast żeby światła długie włączyć na stałe,musi być włączony włącznik świateł pozycyjnych,a przełacznik świateł przełączony na światła mijania.
    Tak więc określ dokładnie,kiedy ci te światła długie nie świecą - przy funkcji "mrugania",czyli po przyciągnięciu przełącznika w kierunku kierownicy,czy po właczeniu świateł mijania i przełaczeniu ich na długie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Cze 2008, 22:43

    Wytłumaczę to może w ten sposób.

    Przekręcając pierwszy raz "pokrętło" (taki jak od świateł mijania, ale to widzę wiesz:P ) to włączają się postojowe. Przekręcisz drugi raz, włączają się krótkie (czyli takie na jakich powinno się normalnie jeździć całą dobę, nie wiem jak Ty na to mówisz :) ) trzeci raz przekręcić się nie da, tylko "pociągnąć" wajchę do siebie. Wtedy powinny włączyć się DŁUGIE - Na stałe - A WYŁĄCZAJĄ się krótkie ...

    Słyszałem że w R19 tak jest, że działają albo długie, albo krótkie, aby działały 2 na raz potrzebne są pewne modyfikacje, ale dlaczego w takim razie, po "wyłączeniu" samoczynnym krótkich, nie zapalają się długie, ani kontrolka od nich?
    ^MasteR^
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    02 Cze 2008, 14:22

    Na początek troszkę wyjaśnienia - światła,na których jeździ się normalnie(nawet za dnia,co jest obowiązkiem),to światła krótkie,czyli mijania,a światła długie,to drogowe.
    Do włączenia świateł,służy włącznik świateł(ten obrotowy z dwoma pozycjami - postojowe i jedne z dwóch mijania lub drogowe),a do zmainy świateł z mijania na drogowe i odwrotnie,służy przełacznik świateł.Zarówno włącznik jak i przełącznik są na tym samym drążku.Na drążku świateł jest też włącznik kierunkowskazów.Nazywa sie to przełącznik zespolony.
    A teraz napisz jeszcze, jak mrugasz światłami długimi?Bo z tego co pamiętam(ale oczywiście mogę się mylić),to żeby przełączyć światła mijania na drogowe(długie),to przełącznik odsuwa się od siebie i pozostaje on w tej pozycji,czyli odsunięty.Natomiast jeżeli ten przełącznik pociągnąć do siebie,to jest właśnie mruganie długimi.Przełącznik po puszczeniu go,wraca do poprzedniej pozycji samoczynnie.
    Co do włączania się tych świateł - jak dobrze pamiętam,masz w reflektorach żarówki H4(dwuwłóknowe).Wtedy światła mijania i drogowe świecą razem tylko podczas tego mrugania.Natomiast po przełaczeniu świateł z mijania na drogowe,świecą się tylko drogowe,a mijania gasną.Jest tak,ponieważ odbłyśnik reflektora nie wytrzymmałby temperatury,którą wytwarzają oba te światła świecąć jednoczesnie.Temperatury tej mogłyby tez nie wytrzymać klosze.No i przez takie coś,szybko te elementy ciemnieją,a co za tym idzie reflektory świecą słabiej.
    I jeżeli przełaczasz światła z mijania na drogowe i nic ci nie świeci,to musisz posprawdzać bezpieczniki tych świateł(są dwa - po jednym na każde światło),przekaźnik tych świateł(jest jeden) oraz żarówki.Jeżeli to wszystko jest ok,to sprawdz,czy na cewkę przekaźnika świateł długich,dochodzi napięcie z przełącznika - jeżeli nie,to musisz sprawdzić kostki połączeniowe oraz sam przełącznik.Przełącznik możesz sprawdzić rozłaczając kostkę pod kierownicą i zmierzyć go miernikiem.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Cze 2008, 12:02

    Był już z nim ojciec u mechanika, mechanik poruszał sobie drążkiem od włączania świateł i powiedział że przełącznik do wymiany... <hmm>

    Powiedział też w nowy z 200 zł, ale patrzę na allegro 70-80 zł z Clio, nowe, i że niby pasuje też do R19? :)
    ^MasteR^
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    04 Lip 2008, 11:39

    u mnie jest taki problem :
    normalnie bylo tak ze ten przelacznik bralem do siebie (gdy byly wlaczone swiatła mjania czyli po 2 przekreceniach pokretla) przeskakiwalo i swiecily dlugie zeby je wylaczyc musialem powtorzyc te czynnosc.
    teraz cos sie popsulo i jest tak: zeby wlaczyc drogowe(długie) musze wrocic do swiatel postojowych (czyli te po pierwszym przekreceniu) i wziac wajche do siebie (ale nic nie zaskakuje) dlugie swieca tylko jak trzymam ta wajche.
    jak probuje wlaczyc dlugie podczas wlaczonch swiatel mijania nic sie nie dzieje i nic tam nie przeskakuje (wczesniej bylo takie ciche pstryk)
    myslicie ze konieczna jest zmiana calego przelacznika??
    i czy takie przelaczniki mozna np na szrocie dostac?
    aha samochod to renault 19 z '93r


    /btw mieszkam w stolicy
    mlodys
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...