Renault Clio 1.4 16V - gazownicy rozkładają ręcę!!

15 Lut 2008, 00:29

Witam

Przeszukałem forum szukając podobnego tematu, ale nic nie znalazłem.

Przejdźmy do konkretów. Dwa tygodnie temu kupiłem malutkie Clio z zamontowaną instalacją gazową sekwencyjną DIEGO. Zaraz po zakupie wykonałem przegląd instalacji gazowej. W pierwszy dzień było wszystko ok. Na drugi dzień wyjeżdżam poza miasto i pojawia się problem z którym nie potrafią sobie poradzić warsztaty (odwiedziłem już cztery). Mianowicie podczas pracy na gazie autko gaśnie podczas "wysprzęglania" tzn. dojeżdżam do świateł czy skrzyżowania, hamuje, wciskam sprzęgło i silniczek gaśnie. Sytuacja mało komfortowa a przy tym niebezpieczna. Podczas pracy na wolnych obrotach silnik zarówno na gazie jak i benzynie pracuje równiutko. Zatem odwiedziłem jeden warsztat, drugi warsztat, diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje, Panowie rozkładają ręce. Najciekawsze jest to, że instalacja szwankuje kiedy chce, ale nigdy w warsztacie.
Wreszcie ktoś doradził mi, aby skrócić węża zasilającego filtr powietrza, tak aby powietrze zasysał z komory silnika. O dziwo trochę pomogło. Częstotliwość usterki spadła o jakieś 80%. Obecnie silnik gaśnie w dwóch przypadkach:
1. Po pierwszym przełączeniu na gaz gdy wysprzęglam napęd,
2. Od czasu do czasu tak jak opisałem wyżej.

Odwiedziłem zatem kolejny warsztat i jeszcze kolejny, które wykonały diagnostykę. Efekt dalej mizerny. Nikt nie wie jak ten przypadek rozgryźć!

Może ktoś spotkał się już z takim problemem lub ma pomysł jak go rozwiązać!! Ja już jestem tak zdeterminowany, że niedługo wywalę tą instalację, co by zbędnego balastu nie dźwigać :evil:

Dziękuje i pozdrawiam
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11

16 Lut 2008, 12:19

Z tym filtrem powietrza to dobry kierunek.Z tym,że wąż powinien byc skierowany w przeciwną stronę do jazdy samochodu.Chodzi o to,że powietrze nie ma być "wtłaczanie" do filtra,tylko ma być "zaciągane".
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Lut 2008, 15:36

MotoAlbercik napisał(a):Z tym filtrem powietrza to dobry kierunek.Z tym,że wąż powinien byc skierowany w przeciwną stronę do jazdy samochodu.Chodzi o to,że powietrze nie ma być "wtłaczanie" do filtra,tylko ma być "zaciągane".

dokładnie ! wpadające powietrze powoduje zubożenie mieszanki i auto gaśnie
trzeba pokombinować i tak wykierować rurą dolotową do filtra powietrza żeby sam zasysał
przy okazji można sprawdzić jak niewiele trzeba żeby auto zgasić
wystarczy dmuchnąć w tę rurę i auto gaśnie
74
Początkujący
 
Posty: 114

17 Lut 2008, 10:40

MotoAlbercik napisał(a):Z tym filtrem powietrza to dobry kierunek.Z tym,że wąż powinien byc skierowany w przeciwną stronę do jazdy samochodu.Chodzi o to,że powietrze nie ma być "wtłaczanie" do filtra,tylko ma być "zaciągane".


Coś w tym jest. W piątek kupiłem wąż aluminiowy i ustawiłem w innym położeniu, tak aby wyeliminować "podmuchy" powietrza. Efekt jest taki, że silnik ... nie zgasł ani raz :lol:
Niestety komora silnika jest tak wypełniona, że nie ma miejsca aby wąż skierować w przeciwną stronę :?
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Lut 2008, 12:56

Na pewno znajdzie się miejsce.Wystarczy kupić papierową rurę do filtra powietrza(taka harmonikowa o odpowiedniej grubości) wygiąć ją delikatnie i skierować albo w bok,albo jak jeszcze będą problemy w tył samochodu.Nie kieruj ją w dół,chyba,że masz od spodu obudowany silnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2008, 19:15

MotoAlbercik napisał(a):Na pewno znajdzie się miejsce.Wystarczy kupić papierową rurę do filtra powietrza(taka harmonikowa o odpowiedniej grubości) wygiąć ją delikatnie i skierować albo w bok,albo jak jeszcze będą problemy w tył samochodu.Nie kieruj ją w dół,chyba,że masz od spodu obudowany silnik.


Trochę kombinowałem, ale w końcu się udało. Autko hula na gazie aż miło :lol: Czasami obroty lecą "na łeb na szyje" do 200 obr/min ale silnik nie gaśnie.
Natomiast mam teraz problemy z ... benzyną :P Nie wiem czy to problem czy normalka. Mianowicie gdy przełączam zasilanie z gazu na benzynę przez ok 2 min silnik bardzo nierówno pracuje. Co Wy na to :?:
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Lexus LC Convertible - czyli model ze zdejmowanym dachem
    Coraz więcej wskazuje na to, że Lexus LC ze zdejmowanym dachem faktycznie wyjedzie na drogi. Dobre wieści w tej sprawie płyną do nas z Australii. Spodziewany debiutu Lexusa LC Convertible rozbudził również plotki na ...

20 Lut 2008, 20:03

Sprawdz więc jeszcze filtr powietrza i świece zapłonowe.Może to być przyczyną tych problemów.Nie napisałes jak obróciłes ten wąż od powietrza,ale mogę się domyślać,że może dałeś go w bok lub w dół.Spróbuj dać go w tył,tak aby powietrze było całkowicie zaciągane - jak jest w bok lub w dół,może być,że część tego powietrza jednak wlatuje do filtra.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lut 2008, 20:12

Zrobiłem duży przegląd i wszystko jest wymienione.
Rurę aluminiową wygiąłem w dół i do tyłu. Niestety ani w bok ani do góry nie mogę poprowadzić węża bo brakuje miejsca. Rura papierowa u mnie nie zdaje egzaminu, ponieważ ma bardzo duży promień zagięcia.
Clio 1.4 16V ma tak upakowaną komorę silnika, że nawet do bagnetu ciężko się dostać :lol:
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11

06 Mar 2008, 19:53

grendel napisał(a):Natomiast mam teraz problemy z ... benzyną :P Nie wiem czy to problem czy normalka. Mianowicie gdy przełączam zasilanie z gazu na benzynę przez ok 2 min silnik bardzo nierówno pracuje. Co Wy na to :?:


Może ma ktoś jakiś pomysł co zrobić z tymi nierównymi obrotami na benzynie :(

Pozdrawiam
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11

07 Mar 2008, 13:52

A co z kontrolką na desce rozdzielczej sygnalizującą błąd w elektronice silnika ,powinna się zapalić po włączeniu zapłonu a po uruchomieniu silnika zgasnąć , jeśli się zapala w trakcie jazdy to zna że coś nie tak z samochodem [błędy w komputerze ] i w tym wypadku może być problem z obrotami.
jan0404
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: piła

07 Mar 2008, 20:23

jan0404 napisał(a):A co z kontrolką na desce rozdzielczej sygnalizującą błąd w elektronice silnika ,powinna się zapalić po włączeniu zapłonu a po uruchomieniu silnika zgasnąć , jeśli się zapala w trakcie jazdy to zna że coś nie tak z samochodem [błędy w komputerze ] i w tym wypadku może być problem z obrotami.


Kontrolki są ok, podczas jazdy nic nie sygnalizują.
To wygląda tak, jakby silnik nie mógł dojść do siebie po przełączeniu z gazu na benzynę. Myśli, myśli, obroty wariują :? Czyściłem przepustnice, ale bez efektu! Była też robiona diagnostyka na benzynie i ... wszystko ok. Znaczy się tak sądzi komputer.

A mam takie pytanie: jakie macie ustawione obroty na biegu jałowym? U mnie zarówno na gazie jak i benzynie jest ok 700 obr/min.
grendel
Nowicjusz
 
Posty: 11

08 Mar 2008, 11:03

Trzeba by sprawdzić,czy po przełączeniu silnika z gazu na benzynę,do komory spalanie nie dostaje się nadal gaz - czy zamykają się elektrozawory gazu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000